Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Vraag naar jullie mening over cache "Met je billen in de brandnetels" oftewel GCYZ93

Voor deze cache heb je coördinaten uit een bestaand boek nodig, dit betekent dus, dat ik;

A) het boek moet kopen

:thumbup: het boek in de bieb moet vinden (en dus lid zijn)

In mijn ogen zit hier dus een commercieel tintje aan, of toch niet?

Geplaatst
Vraag naar jullie mening over cache "Met je billen in de brandnetels" oftewel GCYZ93

Voor deze cache heb je coördinaten uit een bestaand boek nodig, dit betekent dus, dat ik;

A) het boek moet kopen

B) het boek in de bieb moet vinden (en dus lid zijn)

Volgens mij hoef je geen lid van een bieb te zijn om alleen maar een boek in te kijken :thumbup:

Geplaatst

Naar mijn mening zit er een commercieel tintje aan. Want de legger van de cache is (als ik het goed heb) ook de schrijver/ster van het boek.

MMmm misschien ga ik er één in de winkel leggen....... :thumbup:

Geplaatst

Hmz... ik vind dit zelfs niet eens kunnen. Da's mijn mening. Het is toch erg raar dat er eerst een boek aangeschaft dient te worden of dat je lid van een bibliotheek moet zijn om een cache te kunnen loggen. Een cache niet kunnen loggen omdat je een puzzel niet snapt of met je neus naar de cache zoekt, oké. Maar eerst ergens voor moeten betalen om te kunnen loggen dat gaat mij te ver.

Geplaatst (bewerkt)

Strikt genomen is het niet commercieel.

Je HOEFT het boek namelijk niet te kopen om aan de informatie te komen om de cache te kunnen loggen.

Handig is het natuurlijk wel.

Want je moet het boek toch op z'n minst bekijken (of iemand inschakelen die het heeft) waarmee je dus kennismaakt met het boek.

Wel een verkapte promotie dus, maar nog steeds niet in de zin van "sollicit" ofwel "aanzetten tot" (kopen in dit geval) wat volgens de Groundspeak regels verboden is.

Het mag dus wel.

Er wordt voor tamelijk wat caches gebruik gemaakt van coderingen of zaken, die in boeken te vinden zijn. Denk maar aan de Da Vinci code. Daarvoor hoef je het boek ook niet te kopen.

bewerkt door Twin Peaks
Geplaatst

Pas geleden een vogelcache gedaan, B) daar hadden we ook een vogel/natuurboek voor nodig. Terplekke moest je vogels herkennen van de plaatjes die de maker hadden verstopt, dus aan internet had je b.v. ook niets.

Gelukkig hadden we nog zo'n gids in de kast liggen, dus hoefden we niets te lenen of te kopen.

Zijn de antwoorden van genoemde cache niet op internet, dus thuis op te zoeken?

En anders laat je deze cache toch lekker liggen, er zijn nog genoeg andere te doen. :thumbup:

Geplaatst
Naar mijn mening zit er een commercieel tintje aan. Want de legger van de cache is (als ik het goed heb) ook de schrijver/ster van het boek.

MMmm misschien ga ik er één in de winkel leggen....... ;)

Ohw daar had ik nog niet eens bij stilgestaan, dat de auteur ook de legger van de cache is. Dat maakt het nog meer commericieel, dan ik eerder vond.

:thumbup: SUPER ACTIE!!!

Bij de aankoop van 1 montuur + glazen op sterkte, gratis coördinaten om onze cache te loggen... B)

Geplaatst
Strikt genomen is het niet commercieel.

Je HOEFT het boek namelijk niet te kopen om aan de informatie te komen om de cache te kunnen loggen.

Handig is het natuurlijk wel.

Want je moet het boek toch op z'n minst bekijken (of iemand inschakelen die het heeft) waarmee je dus kennismaakt met het boek.

Wel een verkapte promotie dus, maar nog steeds niet in de zin van "sollicit" ofwel "aanzetten tot" (kopen in dit geval) wat volgens de Groundspeak regels verboden is.

Het mag dus wel.

Dit vind ik nu juist het discutabele punt, als er geen bekenden in de omgeving zijn die het boek

hebben, is het dus óf kopen óf bieb (=lid worden).....vind ik toch nog steeds erg commercieel mee,

met de eerste optie sponsor je de schrijver (=maker cache?) en met de 2e optie zit je met een lidmaat-

schap waar je verder niet veel mee doet....ik ben het dus eens met Doggie Team, ik vraag me dus ook

af hoe deze cache langs de goedkeuring is gekomen????

Geplaatst

Boeken lezen is iets wat blijkbaar niet voor veel cachers gedaan wordt :thumbup:

Maar de toegang tot een bibliotheek is gratis, alleen als je een boek mee naar huis

wil nemen is een lidmaatschap vereist.

Maar ik ken talloze caches met vragen over andere boeken (zoals Suske en Wiske, de Harry Potter serie),

films (zoals Pirates of the Caribean), televisieseries en weet ik niet wat. Mogen die dan allemaal

ook niet ??? Bioscoopkaartjes / DVD's zijn ook niet grateloos.

Geplaatst
Boeken lezen is iets wat blijkbaar niet voor veel cachers gedaan wordt :thumbup:

Maar de toegang tot een bibliotheek is gratis, alleen als je een boek mee naar huis

wil nemen is een lidmaatschap vereist.

Maar ik ken talloze caches met vragen over andere boeken (zoals Suske en Wiske, de Harry Potter serie),

films (zoals Pirates of the Caribean), televisieseries en weet ik niet wat. Mogen die dan allemaal

ook niet ??? Bioscoopkaartjes / DVD's zijn ook niet grateloos.

Maar er is wel een groot verschil tussen redelijk algemene vragen over een boek of film, als dat je

de coördinaten achterin een boek nodig hebt om de cache te kunnen doen, over de meeste films

en boeken zijn uitgebreide recenties en uittreksels te vinden, ook van dit boekje, maar niet

de coördinaten, daarvoor zal je echt het boek moeten hebben.....overigens, hier staat het boek

NIET in de bieb

Geplaatst

Er zijn wel meer caches waar je informatie uit boeken ed voor nodig hebt.....maar dan is de cache legger niet de schrijver van het bewuste boek, of hebben Dan Brown en Tolkien ook zelf een cache gelegd.... :P

PS bij ons worden naast het cachen ook wel redelijk veel boeken gelezen

MMmm misschien ga ik er één in de winkel leggen....... ;)

Ohw daar had ik nog niet eens bij stilgestaan, dat de auteur ook de legger van de cache is. Dat maakt het nog meer commericieel, dan ik eerder vond.

:thumbup: SUPER ACTIE!!!

Bij de aankoop van 1 montuur + glazen op sterkte, gratis coördinaten om onze cache te loggen... B)

Hint: zie onderaan het bonnetje van de PIN transactie.

Geplaatst

De cache waar het in het begin over ging, met je billen in de brandnetels, hebben wij een tijdje terug gedaan. Je kunt gewoon de bieb in gaan om het boek in te kijken en daarna volgt een heerlijke wandeling naar een verrassend besluit van de cache. Echt wel een aanrader. Mocht je daarna denken, goh wat een leuk boek, dat wil ik lezen, dan is de schrijver natuurlijk dubbel blij maar die aanschaf is geen vereiste.

Voor al dit soort caches geldt natuurlijk: je mag de cache doen, het hoeft niet!

Groeten,

MacOZ58

Geplaatst
.....overigens, hier staat het boek NIET in de bieb

Ik zou niet bij de pakken neer gaan zitten hoor....

Dat boek komt vast wel een keer in de bibliotheek en tot het zover is... ach, er liggen duizenden caches om deze ene heen, ......toch? :thumbup:

Geplaatst (bewerkt)

[ik zou niet bij de pakken neer gaan zitten hoor....

Dat boek komt vast wel een keer in de bibliotheek en tot het zover is... ach, er liggen duizenden caches om deze ene heen, ......toch? :thumbup:

Daar gaat het mij ook niet direct om, maar wel om het princiepe, er wordt bijvoorbeeld wel gezeurt over links op een eventpagina waar de coin van het event te koop is, omdat dit commercieel zou zijn, maar dit

mag dan wel.....Uiteindelijk is alles waarvoor betaald moet worden een vorm van commercie = handel

Daar draaid de wereld nu eenmaal om....dus vind ik dat hier niet rechtlijnig mee omgegaan wordt.

bewerkt door EastWoodTeam
Geplaatst
Ik zou niet bij de pakken neer gaan zitten hoor....

Misschien is bookcrossing iets om eens te bekijken ?

Wie weet ligt het boek ergens in een cache.

Groeten Jan-Willem.

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...