Spring naar bijdragen

pc data kabel voor de geko 201

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hoi,

Ik weet dat dit al meerdere malen is gevraagd maar die threads zijn al oud of het gaat over webwinkels zoals pfranc waarvan de nederlandse contactpersoon sinds 2004 zijn website niet meer heeft bijgewerkt.

Zoals je snapt ben ik dus op zoek naar een betrouwbare winkel in nederland die de pc data kabel voor de geko 201 verkoopt tegen een gunstige prijs (dus die de originele a 49 euro in de winkel).

Ik denk dat dat toch wel veel goedkoper moet kunnen toch?

Graag advies.

Bvd

Geplaatst

Ja, bespottelijk duur die Garmin kabeltjes. :thumbup: Ik heb even voor je gegoogled en kwam uit op deze pagina, waar het kabeltje € 18,99 kost, incl. BTW, incl. bezorgen.

Of deze Gilsson kabel kwalitatief net zo goed is als de originele Garminkabel weet ik niet, maar de prijs ziet er tenminste een stuk normaler uit. :yes:

Geplaatst

Ik kocht mijn kabeltje (voor een legend) op Ebay. Daar staan flink wat bijklussende aziaten die het allemaal voor heel wat minder doen.

Het kabeltje wat ik destijds zocht (legend<->PDA) kostte me 11 euro incl. verzendkosten.

En ze hebben er heel wat meer.

Loont in ieder geval de moeite om even te kijken, toch?

Geplaatst

Dit wordt wel heel directe reclame, maar ik heb destijds mijn datakabel voor mijn Geko 201 gekocht bij een winkelier die via Marktplaats handelt. Zoek op onderstaande zoekterm, dan komt het goed (tot de advertentie gewijzigt wordt natuurlijk!):

Gps pc/datakabel garmin etrex,emap,geko 201 und 301

Ik was er destijds erg tevreden over, snelle levering en gewoon in het Nederlands (ondanks de wat Duits uitziende zoekterm!).

En ze leveren ook nog eens een Serieel-USB convertor, essentieel als je alleen maar USB-poorten bezit, zoals vaak op een laptop het geval is. Kost wel weer extra, maar in 1 keer besteld scheelt het verzendkosten. Kabel is dacht ik € 16 en de convertor € 20.

Geplaatst
Dit wordt wel heel directe reclame, maar ik heb destijds mijn datakabel voor mijn Geko 201 gekocht bij een winkelier die via Marktplaats handelt. Zoek op onderstaande zoekterm, dan komt het goed (tot de advertentie gewijzigt wordt natuurlijk!):

Gps pc/datakabel garmin etrex,emap,geko 201 und 301

Ik was er destijds erg tevreden over, snelle levering en gewoon in het Nederlands (ondanks de wat Duits uitziende zoekterm!).

En ze leveren ook nog eens een Serieel-USB convertor, essentieel als je alleen maar USB-poorten bezit, zoals vaak op een laptop het geval is. Kost wel weer extra, maar in 1 keer besteld scheelt het verzendkosten. Kabel is dacht ik € 16 en de convertor € 20.

Via dit bedrijf ook mijn kabeltje voor de geko 201 gekocht, prefect, snelle levering, en ik had door een misverstand perongelijk iets teveel overgemaakt..kreeg gelijk mailtje en geld teruggestort voordat de kabel binnen was...(en die was een dag later binnen!)

Putput2

• 4 months later...
Geplaatst
En ze leveren ook nog eens een Serieel-USB convertor, essentieel als je alleen maar USB-poorten bezit, zoals vaak op een laptop het geval is. Kost wel weer extra, maar in 1 keer besteld scheelt het verzendkosten. ...en de convertor € 20.

Sorrie dat ik er even tussenkom maar is dat zoiets??

sku_5859_1_small.jpg

Geplaatst

En ze leveren ook nog eens een Serieel-USB convertor, essentieel als je alleen maar USB-poorten bezit, zoals vaak op een laptop het geval is. Kost wel weer extra, maar in 1 keer besteld scheelt het verzendkosten. ...en de convertor € 20.

Sorrie dat ik er even tussenkom maar is dat zoiets??

sku_5859_1_small.jpg

Grappig, precies dezelfde als ik nog ergens op zolder moet hebben liggen! Maar die is door mijn schoonvader ergens in Frankrijk op de kop getikt, geen idee waar...

• 3 months later...
Geplaatst

mensen, ik ben een echte verse newbie (vandaag een geko 201 gekregen) en ben al blij met de tips over de kabels. Waarvoor dank!

Maar is geen software nodig om data over te kunnen zetten van de pc naar de geko?

Geplaatst
mensen, ik ben een echte verse newbie (vandaag een geko 201 gekregen) en ben al blij met de tips over de kabels. Waarvoor dank!

Maar is geen software nodig om data over te kunnen zetten van de pc naar de geko?

Ja, waarschijnlijk heb je Mapsource gekregen bij je gps. Maar zo niet, dan kun je daarvoor ook een pakket als EasyGps gebruiken.

Geplaatst

Ja, waarschijnlijk heb je Mapsource gekregen bij je gps. Maar zo niet, dan kun je daarvoor ook een pakket als EasyGps gebruiken.

Mapsource zat er niet bij dus zodra ik een kabel heb zal ik jou tip volgen. Bedankt!

Geplaatst

Ik heb gewoon de kabel en Geko aangesloten en dan gekozen voor Send to GPS bij de site van een bepaalde cache.

Daar zie je vervolgens Garmin communicator Plugin NOT detected en daarna "download and install now.

Dit doe je en vervolgens wordt je Geko herkend en kan je je coordinaten downloaden.

Zo heb ik het gedaan en het werkt perfect.

Heb er niet zoveel verstand van maar het werkte wel!!! :)

Succes ermee.

Groet de Peetjes

Mapsource zat er niet bij dus zodra ik een kabel heb zal ik jou tip volgen. Bedankt!

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...