Spring naar bijdragen

Eigen cache en logs verplaatsen naar nieuwe account; Hoe?


marijtje

Aanbevolen berichten

Ik wil graag mijn username van www.geocaching.nl wijzigen, nou weet ik dat dat niet kan. Dus maak ik een nieuwe account. Maar nu weet ik niet wat ik met mijn cache aanmoet, hoe krijg ik die in mijn nieuwe account? Ik weet wel dat ik mijn logs van de ene account gewoon kan kopieren en onder mijn nieuwe account weer kan plaatsen. Maar over hoe je een cache overplaatst kan ik niets vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik wil graag mijn username van www.geocaching.nl wijzigen, nou weet ik dat dat niet kan. Dus maak ik een nieuwe account. Maar nu weet ik niet wat ik met mijn cache aanmoet, hoe krijg ik die in mijn nieuwe account? Ik weet wel dat ik mijn logs van de ene account gewoon kan kopieren en onder mijn nieuwe account weer kan plaatsen. Maar over hoe je een cache overplaatst kan ik niets vinden.

 

je kunt je cache laten adopteren door je nieuwe account.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb trouwens wel een geocoin gevonden en gelogd op mijn oude account. Moet ik deze dan nog een keer loggen op mijn nieuwe account.

Ja, dat kun je doen, bijv. via de Grab-functie. Alleen heb je daarvoor wel weer de tracking code nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb trouwens wel een geocoin gevonden en gelogd op mijn oude account. Moet ik deze dan nog een keer loggen op mijn nieuwe account.

Ja, dat kun je doen, bijv. via de Grab-functie. Alleen heb je daarvoor wel weer de tracking code nodig.

En wat en waar is de Grab-functie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb trouwens wel een geocoin gevonden en gelogd op mijn oude account. Moet ik deze dan nog een keer loggen op mijn nieuwe account.

Ja, dat kun je doen, bijv. via de Grab-functie. Alleen heb je daarvoor wel weer de tracking code nodig.

En wat en waar is de Grab-functie?

Je gaat naar de pagina van de coin. Klik vervolgens op "Found it? Log it!", rechtsboven op de pagina. Bij "Type of log" kies je nu voor "Grab it from somewhere else" i.p.v. de "Retrieve from ..." functie. Je krijgt dan de coin opnieuw in bezit, en kun je hem virtueel in dezelfde cache terugplaatsen.

 

Maar bij nader inzien kun je waarschijnlijk beter de keuze "Discovered it" gebruiken. Waarschijnlijk blijft hij dan virtueel gewoon in de huidige cache zitten.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet wel dat ik mijn logs van de ene account gewoon kan kopieren en onder mijn nieuwe account weer kan plaatsen.

 

Hoe doe je dat, logs van het ene account kopieren naar een andere?

 

Je bedoelt toch dat de caches die je gevonden hebt met je oude account naar je nieuwe account gaan?

 

Als dat kan, zou dat mooi zijn.

Ik zou onze geocaching.com naam ook graag veranderen in rowans boxmeer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet wel dat ik mijn logs van de ene account gewoon kan kopieren en onder mijn nieuwe account weer kan plaatsen.

 

Hoe doe je dat, logs van het ene account kopieren naar een andere?

 

Je bedoelt toch dat de caches die je gevonden hebt met je oude account naar je nieuwe account gaan?

 

Als dat kan, zou dat mooi zijn.

Ik zou onze geocaching.com naam ook graag veranderen in rowans boxmeer.

Ja, dat bedoel ik. Ik kopieer ze van me oude en zet ze even in word (je kan volgens mij niet onder 2 namen tegelijk in loggen). Dan plak ik ze weer onder mijn nieuwe account, met dezelfde datums. Ik heb er even bijgezet dat ik van naam heb veranderd en dat ze mijn oude logjes mochten verwijderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kopieer ze van me oude en zet ze even in word (je kan volgens mij niet onder 2 namen tegelijk in loggen). Dan plak ik ze weer onder mijn nieuwe account, met dezelfde datums. Ik heb er even bijgezet dat ik van naam heb veranderd en dat ze mijn oude logjes mochten verwijderen.

Lijkt me een goeie oplossing, vooral als je nog niet zoveel caches gevonden hebt. Alleen.... ik wil je niet opzadelen met extra werk hoor, maar je kan zelf ook de logjes die je met je oude account gemaakt hebt verwijderen. Dan hoeft de cache-eigenaar dat niet voor jou te doen en blijft de lijst van logjes een beetje schoon. Als ik het goed begrijp staan inmiddels bij alle door jouw gevonden caches twee identieke logjes, alleen met een andere naam erboven!

 

Nog een tip, als je de nieuwe logjes kopieert, let even op de datum die erboven staat. Vaak staat daar de actuele datum, maar dat is niet de datum waarop je de betreffende cache gevonden hebt! Nou ja, dat is in ieder geval iets waar ik zelf vaak de fout mee inga, zeker als ik logjes schrijf van caches die ik in de vakantie gevonden heb :D .

 

En wat Peetee schreef over coins/TB's, zolang je de trackingcode nog weet (de code die op de coin dan wel TB staat) kan je ze inderdaad het beste discoveren. Dat is voor jou het eenvoudigst, zeker als die coin al weer door een volgende cacher verplaatst is. De coin komt dan in je founds-lijst van je nieuwe account terecht, maar verder gebeurt er met de coin niets! Maar dat kan dus echt alleen als je die trackingcode nog weet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil graag mijn username van www.geocaching.nl wijzigen, nou weet ik dat dat niet kan. Dus maak ik een nieuwe account. Maar nu weet ik niet wat ik met mijn cache aanmoet, hoe krijg ik die in mijn nieuwe account? Ik weet wel dat ik mijn logs van de ene account gewoon kan kopieren en onder mijn nieuwe account weer kan plaatsen. Maar over hoe je een cache overplaatst kan ik niets vinden.

 

Helaas ik kwam er te laat achter, ik had alle logs etc reeds handmatig gekopieerd toen ik op geocachingforum van groudspeak het volgende tegenkwam

 

http://forums.groundspeak.com/GC/index.php...t&p=3032392

 

Sorry foutje in de url

 

Klik op deze link

 

Volgens mij moet dit het antwoord op je vraag zijn

 

Groeten

Pfotzsche

(ik schrijf nog onder mijn oude naam METT omdat Pfotzsche nog niet is vrijgegeven in dit forum)

bewerkt door mett
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...