debendevanvier Geplaatst 14 augustus 2007 Geplaatst 14 augustus 2007 Oke ik zit met programma's EasyGPS,Gsak en Gartrek en de fout melding is dat de GPS geen Data geeft Wat zal de oorzaak kunnen zijn?? Jolanda
debendevanvier Geplaatst 14 augustus 2007 Auteur Geplaatst 14 augustus 2007 Lees dit draadje even door. HAHA die heb ik al gelezen en dat is het NIET Nee hij zegt nu gewoon geen communicatie van GPS En ik snap het weer eens niet Nee is echt anders Jolanda
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 15 augustus 2007 Geplaatst 15 augustus 2007 Er zit niets anders zo lijkt mij om te gaan zien wat er gebeurt op de RS232 port zelf. En dan is er extra software nodig. Een bruikbaar iets zou kunnen zijn: http://www.topshareware.com/Free-Serial-Po...nload-36824.htm Volgens de beschrijving kan die 'spy' zijn op de RS232 data port. Je kan dus zien of er wel data over de port gaat of niet. 'geen communicatie' kan vele reden hebben.
debendevanvier Geplaatst 15 augustus 2007 Auteur Geplaatst 15 augustus 2007 Er zit niets anders zo lijkt mij om te gaan zien wat er gebeurt op de RS232 port zelf.En dan is er extra software nodig. Een bruikbaar iets zou kunnen zijn: http://www.topshareware.com/Free-Serial-Po...nload-36824.htm Volgens de beschrijving kan die 'spy' zijn op de RS232 data port. Je kan dus zien of er wel data over de port gaat of niet. 'geen communicatie' kan vele reden hebben. Heb ik gedaan met de com zelf is niks mis Jolanda
dmace Geplaatst 15 augustus 2007 Geplaatst 15 augustus 2007 Tja. Volgende stap is het draadje. ook die gaan wel eens stuk. Kun je er 1 van iemand in de buurt lenen?
Zilvervloot Geplaatst 15 augustus 2007 Geplaatst 15 augustus 2007 Het kunnen ook de pinnetjes van het kabeltje zijn. Had ik ook eens, zie dit draadje. Zilvervloot.
jojonl Geplaatst 15 augustus 2007 Geplaatst 15 augustus 2007 bij interface instellingen op je gps heb je garmin staan? bij interface instellingen ergens in easy gps ook van hetzelfde type?
debendevanvier Geplaatst 15 augustus 2007 Auteur Geplaatst 15 augustus 2007 Het kunnen ook de pinnetjes van het kabeltje zijn. Had ik ook eens, zie dit draadje. Zilvervloot. Daar zal ik zo even nakijken Dacht ben slim dus kabel en GPSen naar andere comp maar ook daar het zelft Zal naar kabel kijken maar eerste eten koken voor debende Bedankt voor het draadtje Jolanda
debendevanvier Geplaatst 15 augustus 2007 Auteur Geplaatst 15 augustus 2007 Nou dat van kabeltje werkt niet Maar ik snap er niks van Dus denk weer slim tezijn heb dus WebUpdater van garmin gehaald En geinstalleerd en terwijl de legend is aan gesloten zit Ziet WebUpdater hem dus NIET Com2 availbel zegt hij maar vindt GEEN apperaat Ik heb dit probleem dus op 2 computers Nou staan hier 5 computers maar denk niet dat ik het daar moet zoeken Nou vindt ik dit nog wel wazig Bij Easygps moet ik Select hddd.ddddd as the Position Format Bij Garmin staat select hddd.mm.mmm Weten jullie wat het dan moeten zijn? Waar zo ik nog meer moeten zoeken? Jolanda Gek op leuk apperaten als ze maar werken
dmace Geplaatst 16 augustus 2007 Geplaatst 16 augustus 2007 Waar zo ik nog meer moeten zoeken?Jolanda Gek op leuk apperaten als ze maar werken Denk nog steeds dat gewoon je kabel stuk is. Maar in 1 van de draadjes schreef ik ook al eens dat je het ook via de windows-terminal kunt bekijken. Zet je GPS-output op NMEA, en probeer alle mogelijke compoorten uit. Soms moet je eerst even een paar keer op enter drukken als je een verbinding hebt opgezet voordat je wat ziet. Krijg je hier nog steeds niets te zien na alle compoorten getest te hebben, dan is het hoogstwaarschijnlijk toch je kabeltje. En anders, dan is misschien de connector op je GPS wel stuk.
debendevanvier Geplaatst 16 augustus 2007 Auteur Geplaatst 16 augustus 2007 Waar zo ik nog meer moeten zoeken? Jolanda Gek op leuk apperaten als ze maar werken Denk nog steeds dat gewoon je kabel stuk is. Maar in 1 van de draadjes schreef ik ook al eens dat je het ook via de windows-terminal kunt bekijken. Zet je GPS-output op NMEA, en probeer alle mogelijke compoorten uit. Soms moet je eerst even een paar keer op enter drukken als je een verbinding hebt opgezet voordat je wat ziet. Krijg je hier nog steeds niets te zien na alle compoorten getest te hebben, dan is het hoogstwaarschijnlijk toch je kabeltje. En anders, dan is misschien de connector op je GPS wel stuk. Windows terminal vindt ik?? Jolanda
pa3fus Geplaatst 16 augustus 2007 Geplaatst 16 augustus 2007 Windows terminal vindt ik?? Jolanda Hier : C:\Program Files\Windows NT\hypertrm.exe ofwel via start -> programma's -> Bureau-accessoires -> Communicatie en dan Hypertermminal starten. Vervolgens even een paar stappen doorlopen en kijken of je zo via de compoort gegevens binnen ziet komen. Baudrate is 4800 voor NMEA en 9600 of hoger voor Garmin protocol. Begin met testen in ieder geval met de NMEA instelling ! Voor GSAK kun je later omschakelen naar Garmin. (Kijk hiervoor in de setupschermen van GSAK) Succes. Jan-Willem
jojonl Geplaatst 17 augustus 2007 Geplaatst 17 augustus 2007 als je het hebt over hhhh.mmmm dan heb je het over de eenheden. in de geko heb je een optie > instellen > interface en daar staat dan garmin of nmea etc als je daar garmin kiest, en je zorgt dat je in easygps ook type garmin hebt staan moet het lukken.
Aanbevolen berichten