Spring naar bijdragen

TOMTOM en coordinaten


HettyenAd

Aanbevolen berichten

1. Kan iemand mij verder helpen met het invoeren van coordinaten in TOMTOM 6.

Ik kom op een waypoint en daar vind ik de volgende coordinaten N51.37.601 E005.04.234

In TOMTOM ziet dat er iets anders uit N51.37'601 etc er staat na 51 en 005 een gradenteken (niets mis mee) maar achter de volgende twee cijfers staat een komma ( ' )

Als ik het gevonden waypoint zo invul N51.37'601 en de volgende , kom ik helemaal ergens anders uit.

Als ik het allemaal met punten doe, is het volgens mij helemaal in orde, is dit een optie ergens in TomTom???

 

2. Ik heb al routes gezien waar je bij coordinaten wat bij op moet tellen. Hoe werkt dit???

 

3.Is GPStuner een goed programma om de laatste meters te doen i.p.v. TomTom???

Zoja, waar staat ergens nederlandse uitleg om dit te installeren en er mee te werken.

Je kan het progr. 30 dagen uitproberen, maar dan moet je wel weten hoe?

 

Ik hoop dat ik niet teveel vragen stel.

Bijna mijn eerste cache erop zitten, nog even (ik weet niet hoe jullie dat noemen) locken en dan kan ik hem aanmeldden, maar het werdt iets te laat om dat nog te doen.

Elke waypoint is nog moelijk voor ons. we moeten even doorkrijgen hoe alles werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik neem aan dat je TomTom op een pocketPC hebt of een smartphone oid en niet het TomTom hardware kastje, zoals bv de TTGo.

Je kunt om te beginnen, op TomTom6 de notatie van de coordinaten hetzelfde zetten zoals bij Geocachen de gewoonte is, nl op graden, minuten en decimalen van minuten. Standaard staat TomTom op graden, minuten, seconden. In TomTom kan je dat wijzigen bij "Wijzig voorkeuren, Kies eenheden, 3e vraag"

Daarna moet je TomTom alleen nog maar gebruiken om naar de cache te rijden met de auto en voor het cachen zelf, is GPS Tuner inderdaad heel handige software. Ik gebruik het vrij vaak.

Verder zul je zien dat er o.a. via dit forum, ontzettend veel informatie te vinden is. Ik zou zeggen ga er een paar avonden voor zitten en je komt allerlei zaken tegen, van handige forumvragen waar je wat van leert tot volledige documentatie voor de beginner aan toe.

Veel plezier ermee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Sinds kort heb ik een TomTom Go. Nu zou ik graag caches als POI willen invoeren. Op de site van GPS-gek

http://www.gpsgek.nl/informatief/geocachen-tomtom.html

staan een aantal bestanden die ik daarvoor zou willen gebruiken.

 

Maar ik heb geen flauw idee hoe ik dat moet doen.

Wie zou me daarbij willen helpen?

alvast bedankt.

 

groet,

GeoTeeth :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds kort heb ik een TomTom Go. Nu zou ik graag caches als POI willen invoeren. Op de site van GPS-gek

http://www.gpsgek.nl/informatief/geocachen-tomtom.html

staan een aantal bestanden die ik daarvoor zou willen gebruiken.

 

Maar ik heb geen flauw idee hoe ik dat moet doen.

Wie zou me daarbij willen helpen?

alvast bedankt.

 

groet,

GeoTeeth :D

 

Een kind kan de was doen. Simpelweg de .ov2 en de bijbehorende .bmp bestandjes in de directory plaatsen waarin je b.v. de Benelux kaart van TomTom hebt. Bij mij is dat op het geheugenkaartje.

 

Wanneer je GASK gebruikt kan je ook daarin een selectie maken en exporteren naar .ov2 en .bmp bestanden. Kopieëren naar TomTomDirectory en voila, rijden maar.

Dat kopieëren kan via activesync en ook via een kaartlezer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ai, met de nuvi kan je ook een export vanuit gsak uploaden. Werkt prima. Mt de juiste macro kan je ook nog een boel informatie over de caches meenemen <haha> staat ergens anders op dit forum ook al beschreven ((volgens mij inc macro informatie).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...