Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Even een korte mededeling, we hebben besloten de cache te verplaatsen naar een plek die voor iedereen veilig bevonden zou moeten worden. Het op het forum schrijven van mijn eerste post was meer om het van mij af te zetten dan om een hele discussie op gang te brengen. Het is natuurlijk ook voor ons meer dan duidelijk dat Kruimeldief een heleboel voor onze hobby betekend en dat hij zijn vrije tijd er toch maar voor moet willen opofferen. Daarvoor kunnen we alleen maar dankbaar zijn.

Ons probleem met de afwijzing was alleen dat wij zelf beoordeeld hadden of die plek veilig was en we vonden beide dat de gekozen plek zeer goed kon. Dan is het niet leuk als iemand die de locatie niet kent er niet van uit durft te gaan dat je als plaatser de situatie goed genoeg kunt inschatten. Kruimeldief zal wel genoeg gevallen meegemaakt hebben waarbij dat inderdaad niet kon en daar zijn wij nu de "dupe" van.

Nu maar hopen dat het westland weer een traditional rijker wordt.

Groeten allemaal en dat we met z'n allen nog maar veel caches mogen vinden en plaatsen!

Geplaatst

Jouw woorden, mijn gedachten!

Ha! :dribble: Eindelijk mijn gelijke gevonden!!

Er zijn er meer die er zo over denken.

Helemaal met julli eens. Toch vond ik het niet zo verkeerd dat dit allemaal op het forum kwam. Het heeft voor mij ook weer wat dingen verduidelijkt. Ik weet nu nog beter wat er allemaal mee kan spelen. Theoretisch EN in de praktijk! En het is heel duidelijk dat men elkaar niets kwalijk neemt of elkaar met scheve ogen aan gaat kijken. Iedereen wordt hier beter van (of zou het moeten worden). Keep up the good work! :thumbup:

Geplaatst
** Al dan niet Offtopic **

En als ik dan nog mag toevoegen:

Ik vind het jammer dat zulk soort disputen met de Reviewer, voor wie we dankbaar mogen zijn dat hij dit vrijwilligerswerk nog steeds kan en wil doen, op het forum uitgevochten dienen te worden.

Hiermee bedoel ik dat de reviewer telkens opnieuw voor heel gc.nl moet gaan uitleggen waarom hij zich aan de gestelde regeltjes houdt en ook de cachelegger hieraan probeert te houden door naar zijn beste inzien de cache goed of af te keuren.

Laatst las ik ook een opmerking van Kruimeldief dat hij "bij zijn volgende bezoek aan een event zijn hoed maar thuis zou laten om niet als zodanig herkend te worden".

Ik vind dit een heel jammerlijke zaak en persoonlijk vind ik dat in menig discussie in dit forum een heel negatieve houding naar voren komt.

Persoonlijk zou ik graag eens een keer Kruimeldief herkennen tijdens een event en een leuk praatje met hem maken over de dingen die hem bewegen zoveel administratieve tijd aan zijn hobby te besteden.

Geocaching is een spel dat door Jong en Oud over heel de wereld op veel verschillende manieren gespeeld wordt en het is toch de bedoeling dat iedereen het voor zijn of haar plezier en op zijn of haar manier doet! Ook de vrijwillige moderators, reviewers en cacheleggers!

** Zo, genoeg gespuid **

Ik zou zeggen, leg de dingen nog eens voor en kijk of het nu wel goedgekeurd kan en mag worden. Veel succes!

Groetjes,

Ron

Ook mijn gedachten Ron.

Zeker als ik lees dat de starter van dit draadtje kennelijk te laks is geweest om bij het indienen van z'n cache de reviever goed te informeren en daarbij van aannames uitgaat als zou er na een rotonde wel zachtjes worden gereden ! . . . .

Te gek voor woorden vind ik zoiets. En dan te bedenken dat het notabene om een microotje gaat dat iemand 2 meter van de weg af wilde gaan plaatsen.

Onvoorstelbaar dat iemand daar over durft te schrijven hier om "de teleurstelling te verwerken"!

Het is te hopen dat de cachelegger niet echt eens wat mee maakt zeg . Waar hebben we het over ?? :thumbup:

Groeten ,

Cache in het handje

Geplaatst

In het kader van:

"Ik ga cachen en neem mee"

anibotsab.gif

LEUK! (ik heb het niet zo op lachebekjes, of beter, ik weet niet hoe ze aan te maken)

Geplaatst
Even een korte mededeling, we hebben besloten de cache te verplaatsen naar een plek die voor iedereen veilig bevonden zou moeten worden. Het op het forum schrijven van mijn eerste post was meer om het van mij af te zetten dan om een hele discussie op gang te brengen. Het is natuurlijk ook voor ons meer dan duidelijk dat Kruimeldief een heleboel voor onze hobby betekend en dat hij zijn vrije tijd er toch maar voor moet willen opofferen. Daarvoor kunnen we alleen maar dankbaar zijn.

Ons probleem met de afwijzing was alleen dat wij zelf beoordeeld hadden of die plek veilig was en we vonden beide dat de gekozen plek zeer goed kon. Dan is het niet leuk als iemand die de locatie niet kent er niet van uit durft te gaan dat je als plaatser de situatie goed genoeg kunt inschatten. Kruimeldief zal wel genoeg gevallen meegemaakt hebben waarbij dat inderdaad niet kon en daar zijn wij nu de "dupe" van.

Nu maar hopen dat het westland weer een traditional rijker wordt.

Groeten allemaal en dat we met z'n allen nog maar veel caches mogen vinden en plaatsen!

zo komt het dus toch nog goed allemaal :thumbup:

Geplaatst
Ook mijn gedachten Ron.

Zeker als ik lees dat de starter van dit draadtje kennelijk te laks is geweest om bij het indienen van z'n cache de reviever goed te informeren en daarbij van aannames uitgaat als zou er na een rotonde wel zachtjes worden gereden ! . . . .

Te gek voor woorden vind ik zoiets. En dan te bedenken dat het notabene om een microotje gaat dat iemand 2 meter van de weg af wilde gaan plaatsen.

Onvoorstelbaar dat iemand daar over durft te schrijven hier om "de teleurstelling te verwerken"!

Het is te hopen dat de cachelegger niet echt eens wat mee maakt zeg . Waar hebben we het over ?? :dribble:

Kom op, kom op. Ook jij kent de situatie niet precies en mengt je zelf - in tegenstelling tot wat je in je eerste regel beweerd - ook in de discussie die overigens compleet offtopic gaat. :thumbup: Lees je post nog eens terug, dan wordt mijn opmerking vast duidelijk.

Ik kan me voorstellen dat MacOZ58 enigszins teleurgesteld was, en - omdat er niet heel veel info gegeven was - zijn/haar ei kwijt wilde. Als ik een afkeuring zou krijgen zou ik ook wel drie keer achter mijn oren krabben over de vraag wat ik dan fout gedaan heb. Inmiddels lijkt een alternatief gevonden, laten we dan niet nog een discussie ophitsen over de vraag wat "de bewuste cache-legger" allemaal wel of niet fout gedaan heeft. Het statement is duidelijk, nietwaar? :yes:

Geplaatst (bewerkt)

Quote:

Ook mijn gedachten Ron.

Het is te hopen dat de cachelegger niet echt eens wat mee maakt zeg . Waar hebben we het over ??

EndQuote!

Wat moet ik hier op zeggen? Geen woorden voor zo een reactie zonder al te bot te worden dus laat ik mijn mond maar houden! Had jij ook beter kunnen doen, zo maak je geen vrienden.

bewerkt door MacOZ58
Geplaatst

Weer wat geleerd...

Vanuit het oogpunt van de cacher, zowel als van de reviewer.

Doe er allemaal je voordeel mee en hier kunnen we het het beste bij laten.

Mac: Veel succes met je Traditional!

Geplaatst

...Vroegah, hadden we Erik / Soldier88 als ik me niet vergis. ( ik heb geen zin om de zoek functie hiervoor te misbruiken ). Een aanmelding naar hem volstond. Binnen een paar dagen was de cach "gerievewed" en kwam ie online. Tegenwoordig is het was groter geworden en kreeg NL een eigen reviewer toegewezen omdat het niet meer te behappen was vanuit de .com site. Ook diverse landschapsbeheerders merkten op dat er steeds meer mensen met een mobilie telefoon in het terrein liepen. Ogen strak op de telefoon zonder te bellen. Tot dat er iemand zich toch maar eens ging verdiepen en het een GPS bleek te zijn ipv een GSM. De "underground" scene werd public om het zo maar te zeggen.

Steeds meer beheerders kwamen er achter dat men niet men een GSM liep te spoken over "hun" terein. Dit resulteerde uiteindelijk in een strijd een paar jaar terug. Het bos is van iedereen contra ik mag hier best lopen. Hetgeen ook af te lezen was in het forum zo af en toe.

Uiteindelijk kon men niet anders meer concluderen dat een stelletje verdwaasde lopenden met GPS niet langer meer een klein groepje wildwandelaars was. Om het nog enigszins in de hand te houden werd een NL reviewer delegatie geintroduceerd en werd een "bemiddelaar" aangesteld naar de terreinbeheerders toe. (dank Mumzle aka sparringparter :thumbup: )

Thans is deze sport/leefwijze/hobby ... naar eigen invulling zover gegroeid dat men er helaas niet meer aan ontkomt ook nadere regels te stellen omtrent het plaatsingsbeleid in eigen land. Vrijheid blijheid gaat gelet op de omvang niet langer meer op.

Ik ben blij met deze groep reviewers, dat ondanks het toestemmingsgezeur ( wat praktisch best meevalt, muv bepalingen GL vwb route ) er toch best het een en ander mogelijk is. Mits er wat overleg/gemasseerd wordt in de richting van onze reviewers.

Het blijft tenslotte toch een hondenbaan, welliswaar vrijwillig.. maar het kan altijd makkelijker / vlugger / minder gezeur ed. Stel je voor dat iedere reviewer inderdaad vroeg om dag datum naam waarmerk aangetekende post omtrent toestemming ed. Ik heb het nog niet meegemaakt en ben blij dat ook hier de polderpolitiek nog blijft voortleven. Hulde aan het grijze gebied wat men vooralsog ook hier niet geheel heeft wegggegeven...

Geplaatst (bewerkt)

Het volgende lijkt wellicht "off-topic", maar toch ook weer niet als je de moeite neemt om het helemaal te lezen.

"en daar zijn wij nu de dupe van"

Je wilt niet weten hoe vaak ik die regel al te horen heb gekregen tijdens mijn werk (als veiligheidskundige)

van mensen die regels opgelegd krijgen die ze eigenlijk onzin vinden "omdat zij de situatie als veilig hebben beoordeeld"

Gelukkig heb ik redelijk wat overredingskracht en kan daarbij putten uit een schat aan ervaring, opgedaan in de 26 jaar dat ik in de (petro-)chemie werk, waarvan nu 11 jaar in mijn huidige functie.

Daar zitten ondertussen heel wat "nare incidenten" bij. In veel gevallen gebeurd in situaties die door de betrokkenen als "veilig" waren ingeschat.

1 ding heb ik daarbij geleerd: als er ruimte is voor fouten, worden ze vroeg of laat een keer gemaakt.

Heel vaak wordt mij gevraagd om situaties of werkmethoden te beoordelen, zeg maar "reviewen"

Dat zijn vaak ook "papieren" beoordelingen.

Mensen sturen mij dan wat gegevens en vragen mij "of het zo mag"

Als daarbij de gegevens en de uitleg niet duidelijk genoeg of niet volledig zijn, kan ik niets anders doen dan "toetsen aan regels, richtlijnen, normen en wetten"

Dat advies valt dan meestal negatief uit want de regels en wetten zijn nogal star.

Tot het moment dat ik de situatie beter uitgelegd heb gekregen of met eigen ogen heb kunnen beoordelen. (ik rij dus nogal wat af)

Dat heeft niets te maken met vertrouwen of "niet uit durven gaan" van andermans beoordelingsvermogen, maar alles met mijn functie. Ik ben verantwoordelijk voor mijn advies.

Als iemand verongelukt na een positief advies mijnerzijds, zou ik dat mezelf aanrekenen en anderen waarschijnlijk ook.

Gelukkig is nog nooit iemand "de dupe" geworden van mijn adviezen.

Mensen zijn de dingen er soms wel anders door gaan zien. Of komen gewoon met wat meer gegevens.

Ik krijg ook vaak reacties van "teleurgestelde" mensen. (meestal uitvoerders, projectleiders, tot directeuren aan toe, want die willen de dingen op hun manier, want het werk moet door)

Achteraf zien die dan toch wel in dat mijn manier van werken de enige juiste is. Maar discussies levert het altijd op.

Soms ook hele vervelende, want met een paar simpele negatieve opmerkingen is de toon al heel snel gezet. Want stemmingmaken, daar zijn die managers natuurlijk goed in (ze zijn niet voor niets manager)

Gelukkig kan ik dit soort discussies wat vaker oefenen dan zij, ik maak ze een paar keer per week mee.

en uiteindelijk wil ik maar 1 ding: dat iedereen die binnen mijn invloedssfeer werkt, aan het eind van de werkdag voor mijn part doodmoe, maar wel net zo gezond weer naar huis gaat als ze gekomen zijn.

Maar wat ik doe, kun je natuurlijk niet vergelijken met wat Kruimeldief en sinds kort ook Kralenfee voor ons doen. Of toch....? een beetje...? :thumbup:

bewerkt door Twin Peaks
Geplaatst

Kom op, kom op. Ook jij kent de situatie niet precies en mengt je zelf - in tegenstelling tot wat je in je eerste regel beweerd - ook in de discussie die overigens compleet offtopic gaat. :thumbup: Lees je post nog eens terug, dan wordt mijn opmerking vast duidelijk.

Ik kan me voorstellen dat MacOZ58 enigszins teleurgesteld was, en - omdat er niet heel veel info gegeven was - zijn/haar ei kwijt wilde. Als ik een afkeuring zou krijgen zou ik ook wel drie keer achter mijn oren krabben over de vraag wat ik dan fout gedaan heb. Inmiddels lijkt een alternatief gevonden, laten we dan niet nog een discussie ophitsen over de vraag wat "de bewuste cache-legger" allemaal wel of niet fout gedaan heeft. Het statement is duidelijk, nietwaar? :dribble:

Beste gpsgek,

Je zegt je voor te kunnen stellen dat er teleursteling is omdat "er niet heel veel info gegeven was" .

Daar wringt voor mij ook precies de schoen . Kennelijk ga ook jij er ( in mijn ogen abusievelijk) vanuit dat kruimel zich danig moet kunnen verantwoorden als hij een cache niet laat passeren.

Ik vind dat het omdraaien van de werkelijkheid zoals ik hem zie en ook WIL zien .

In mijn optiek is het aan de cachelegger om adequaat te voorzien in informatie over de de cache die hij of zij goedgekeurd wil hebben.

Misschien is het in dat licht ook aardig nog is in gedachte te halen wat Kruimel daar recentelijk nog over heeft geschreven toen hij vertelde hoeveel moeite het hem kost om naar America duidelijk te maken dat er hier kennelijk een stuk minder goed wordt gelezen alvorens een cache in te dienen dan dat er in de USA kennelijk gebeurd.

En verder is het wat mij betreft een "nette" gang van zaken als je bij een afwijzing je richt tot de reviewer en daar gaat vragen wat er aan mankeerd . Tenslotte lijkt het mij meer dan duidelijk dat Kruimel beslist bereid is heel ver ( misschien wel veel te ver) te gaan om je tegemoet te komen.

Maar ga je niet hier op het forum stemming maken en je af reageren over je "teleurstelling" over een . . . . . . . . . . . . micro !!

Zoals je kunt zien schrijf ik niet veel op de site. Maar zo af en toe wil ik ook is "even van me afschrijven" . Iets waar MacOZ56 kennelijk het alleenrecht op heeft want van hij wil nu mijn vriendje niet meer zijn .

Je begrijpt dat mijn hart gebroken is !

Vriendelijke groet,

Cache in het handje

Geplaatst

aan het eind van de werkdag voor mijn part doodmoe, maar wel net zo gezond weer naar huis gaat als ze gekomen zijn.

Helaas gebeuren daar de meeste ongelukken.

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...