Boa Geplaatst 22 mei 2007 Geplaatst 22 mei 2007 Kan het misschien ook op euromuntjes? Vroeger zag je nog wel regelmatig van die stickertjes op guldens zitten. Misschien is dat ook wel een idee voor op de euro. Al vrees ik dat je dan al snel honderden zo niet duizenden muntjes moet gaan beplakken. Munten gaan trouwens wel een stuk langer mee.
blazez Geplaatst 22 mei 2007 Geplaatst 22 mei 2007 Misschien kan de Getzie family een voorbeeldje posten Dan moet je effies de foto's doorworstelen die bij de logjes staan. Daar staat volgens mij ergens een briefje van 10 euro waar (onleesbaar) de gegevens op staan.
Team-Eppie Geplaatst 22 mei 2007 Geplaatst 22 mei 2007 Misschien kan de Getzie family een voorbeeldje posten Dan moet je effies de foto's doorworstelen die bij de logjes staan. Daar staat volgens mij ergens een briefje van 10 euro waar (onleesbaar) de gegevens op staan. Als ik het openingspostje van dit draadje lees, lijkt het mij uiterst onwaarschijnlijk dat deze voorbeelden "echt" zijn.....
Team Andel Geplaatst 22 mei 2007 Geplaatst 22 mei 2007 Al dat negetieve nieuws , ik vind het een leuk idee om zoiets te doen. Een klein probleempje is misschien dat (in mijn geval) ik niet wist dat er zo'n cache bestond waardoor ik misschiem wel een biljet in mijn handen heb gehad maar het niet wist. Nu wel Er zijn ongeveer 10 miljard eurobankbiljetten in circulatie. Het merendeel bevindt zich natuurlijk in het eurogebied, een deel daarbuiten. Hoeveel eurobiljetten er in Nederland zijn is niet exact bekend, waarschijnlijk zo’n 300 à 400 miljoen. De levensduur van een eurobankbiljet bedraagt, afhankelijk van de coupure, gemiddeld een paar jaar.Het aantal biljetten dat DNB jaarlijks nodig heeft hangt af van de groei van de circulatie, het aantal vernietigde biljetten en de in- en uitstroom over de grens. Banken bestellen bij DNB biljetten om aan de vraag van het publiek te voldoen. De meeste biljetten komen bij het publiek via gelduitgifteautomaten, waarvan er in Nederland zo´n 7500 zijn. Mensen geven de biljetten weer uit bij winkels en andere toonbankinstellingen. De winkeliers storten de ontvangen biljetten weer af bij hun bank. Banken op hun beurt storten de biljetten weer af bij DNB. De laatste jaren kwamen biljetten steeds sneller terug bij de commerciële banken en dus bij DNB. Zo werd met het biljet van 50 euro vaak maar een keer betaald voordat het terugkwam. Een klein probleempje is toch wel de kans: als jullie elke dag 100 biljetten bedrukken dan zijn dat in een jaar 36.500. Dit is zo'n 0.01 % als ze allemaal in omloop blijven. Op zich een redelijke kans, vooral als je briefjes van 5 en 10 neemt wat vaak als wisselgeld wordt teruggegeven. Veel werk voor jullie maar uiteindlijk zal hij wel eens gevonden worden. Hoe krijg je nu deze informatie bij alle nederlandse cachers , want hoe meer mensen het weten hoe meer kans. Kort samengevat. Kleine coupures die als wisselgeld worden teruggegegeven blijven het langst in circulatie, 50 eurobiljetten heel kort. Ik pin veel en heb nog nooit een biljet met opschrift uit de automaat gehad dus waarschijnlijk worden die verwijderd. En veel bidden en publiciteit. Hij staat straks in mijn wachlist. MVG, Team Andel ps. ff off topic, het contente menneke heb ik laatst gevonden maar ik had geen flauw idee wat ik ermee moest dus heb ik hem in de cache teruggeplaatst. . Een mooi voorbeeld dat je wel iets moet weten voordat je er iets mee kan doen. Ik denk dat ik morgen ff op en neer rijd om het weer op te graven.
getzie family Geplaatst 22 mei 2007 Auteur Geplaatst 22 mei 2007 Hoi lui. De biljetten worden aan een zijde gestempeld met een rode stempel met de tekst: Geo cache N ............. E.............. Good luck Je kan het niet missen elke keer als ik geld uitgeef moet ik uitleggen wat de stempel betekend, dus een cacher herkend de code echt wel. Verder veel geduld ik blijf tot het tegendeel bewezen is geloven in de cache. Greoten DE GETZIE FAMILY.
smeule Geplaatst 22 mei 2007 Geplaatst 22 mei 2007 Dat is dan niet echt helamaal niet. Wij kwamen vorige week een tb tegen die bleek bij de ixi's saga 4 te horen. daar moet je 3 tb gevonden hebben voordat je de startcoordinaat bij elkaar hebt. Voor ons puur toeval dat we die tegen kwamen. Ik neem aan dat er maar 3 TB's zijn met een deel van het coordinaat. Je kan dan ook meerdere versies rondsturen met het zelfde stukje coordinaat, dan is het nog wel een keer te doen.
Team-Eppie Geplaatst 22 mei 2007 Geplaatst 22 mei 2007 Hoi lui. De biljetten worden aan een zijde gestempeld met een rode stempel met de tekst: Geo cache N ............. E.............. Good luck Je kan het niet missen elke keer als ik geld uitgeef moet ik uitleggen wat de stempel betekend, dus een cacher herkend de code echt wel. Verder veel geduld ik blijf tot het tegendeel bewezen is geloven in de cache. Greoten DE GETZIE FAMILY. Da's dan duidelijk! Het biljet van De Roode Lantaarn is dus geen spoiler......
smeule Geplaatst 22 mei 2007 Geplaatst 22 mei 2007 Da's dan duidelijk! Het biljet van De Roode Lantaarn is dus geen spoiler...... Klopt, het is het coordinaat wat boven aan de cache pagina staat. Wat me nog niet helemaal duidelijk is, of alle biljetten die de Getzie Familie in handen krijgen worden bedrukt.
Team-Eppie Geplaatst 22 mei 2007 Geplaatst 22 mei 2007 Da's dan duidelijk! Het biljet van De Roode Lantaarn is dus geen spoiler...... Klopt, het is het coordinaat wat boven aan de cache pagina staat. Wat me nog niet helemaal duidelijk is, of alle biljetten die de Getzie Familie in handen krijgen worden bedrukt. Tja, dat krijg je als je niet verder kijkt dan je neus lang is...... Dat TB Hotel van de Roode Lantaarn bezorgt me overigens een gevoel van heimwee. En dat is voor het eerst sinds de Euro.... (Mooi geld hadden we vroegâh)
Fire5 Geplaatst 22 mei 2007 Geplaatst 22 mei 2007 Wat mij betreft is deze cache eveneens een rare. Is er ooit al iemand geweest die op de bedoelde wijze de cache heeft gevonden? En dan bedoel ik niet de plaatselijke supermarkteigenaar of bakker, maar iemand elders in het land? Als ik de logjes lees krijg een beetje het gevoel van mnd-op-mond-reclame. Lijkt me voor een cache niet de bedoeling.
WBKWADRAAT Geplaatst 22 mei 2007 Geplaatst 22 mei 2007 Verder veel geduld ik blijf tot het tegendeel bewezen is geloven in de cache. Klasse, Ik pin ook bijna alles, maar dit is een goede reden om weer lekker ouderwets geld te laten rollen. Ik vind het een briljant idee! Groetsels WBKWADRAAT
de Roode Lantaarn Geplaatst 22 mei 2007 Geplaatst 22 mei 2007 [.....een goede reden om weer lekker ouderwets geld te laten rollen.Groetsels WBKWADRAAT Papiergeld rolt zo slecht. Maar het vliegt je portemonnee uit.
WBKWADRAAT Geplaatst 22 mei 2007 Geplaatst 22 mei 2007 [.....een goede reden om weer lekker ouderwets geld te laten rollen. Groetsels WBKWADRAAT Papiergeld rolt zo slecht. Maar het vliegt je portemonnee uit. Inderdaad , gelukkig heb ik geen portemonnee.
Remunj Geplaatst 22 mei 2007 Geplaatst 22 mei 2007 [.....een goede reden om weer lekker ouderwets geld te laten rollen. Groetsels WBKWADRAAT Papiergeld rolt zo slecht. Maar het vliegt je portemonnee uit. Inderdaad , gelukkig heb ik geen portemonnee. Laat me raden, je gooit het zo het raam uit.
Aanbevolen berichten