SN@G Geplaatst 15 maart 2008 Geplaatst 15 maart 2008 ik heb 3 weken geleden een cacheformulier verstuurd waarop nog geen reacyie is gekomen. Ik denk dat er van mijn kant uit iets fout is gegaan, wat is wijsheid, opnieuw een formulier aanmaken en insturen, of is er een andere mogelijkheid om te checken of het formulier goed is aangekomen? In je ticket praat je over 2 vinkjes, maar heb je ook een vinkje gezet voor: Yes, this cache is currently active (Reviewers will not see this listing unless box is checked)
Kruimeldief Geplaatst 15 maart 2008 Geplaatst 15 maart 2008 De reviewerslijst wordt bijna iedere dag leeggemaakt. Als er niets meer in de lijst staat, is er niets meer te doen, behalve stapels email lezen. Je hebt waarschijnlijk niet een vinkje geplaatst voor: "Yes, this cache is currently active (Reviewers will not see this listing unless box is checked)" dit vind je als je jouw cache gaat editen, zie de "knop" Edit Listing, rechts in de zogenaamde navigatiebalk op je cachepagina. Maar.... ook al heb je hem niet opgestuurd, als je hier het GCnummer even vermeld, dan kan ik hem, ondanks niet verzonden, toch inzien. Let wel, alleen ik kan hem inzien en niemand anders die hier op het forum meeleest. GCxxxx even vermelden, dat is voor een reviewer de werkelijke naam van de cache.
RikTheMachine Geplaatst 21 juli 2008 Geplaatst 21 juli 2008 Hoi Ruud, Mooie lijst! Misschien heb ik over een van de punten heen gelezen, maar volgens mij heb ik het volgende puntje in de checklist nog niet terug gevonden: [DATUM]Voor [DATUM] geldt: 99,9% van alle cache-eigenaren vind het doodnormaal dat de datum bovenaan de cachepagina, de datum van publicatie is. Men vergeet dat dit niet iets "automatisch"is en handmatig gedaan wordt door de reviewer voordat de cache online komt. Men vergeet dat dit niet bij de taken van de reviewer hoort, maar eerder een stukje goodwill is. Dan is het wel zo prettig dat de eigenaar van de cache deze datum in ieder geval wijzigt in de datum van "ter review aanbieden", en dat de eigenaar dit zelf in de gaten houdt en wijzigt als hij de cache opnieuw aanbiedt nadat hij de "fouten" eruit heeft gehaald op verzoek van de reviewer. Dan is de kans groot dat de reviewer op dezelfde dag de cache publiceert en niet nog eens de datum moet wijzigen of vergeet deze te wijzigen. Graag aandacht hiervoor. Meestal melden geocachers een cache aan en pas een paar dagen (weken) later definitief aan...dan moet de datum nog even verzet worden... Groet, Rik
IkbenMamma Geplaatst 22 juli 2008 Geplaatst 22 juli 2008 Maar goed, ik controleer alle tussenpunten die binnen de 161 meter liggen van andere caches hun tussenpunten en/of eindpunten. Als het tussenpunten van gewoon wat coördinaten verzamelen is, gen tags en dergelijke, dan praat ik nergens over. Lekker belangrijk. Als de eindcoördinaten binnen de 161 meter ligt, dan heb ik wel commentaar. Maar, als het binnen 161 meter van jouw eigen cache ligt? Jouw probleem, niet de mijne. Als men jouw cache A zoekt en men strompelt over jouw cache B, dan is dat vervelend voor jou, een een gemakkelijke score voor de zoeker/vinder. De 161 meter die jouw cache minimaal van een collega zijn cache af moet liggen is natuurlijk er voor om geen gedoe te krijgen tussen jou en je collega. Het gebeurd wel eens dat een cache minder dan 161 meter van een andere cache af ligt, dan laat ik beie eigenaren met elkaar in contact treden en overleggen. Als ze beide het geen probleem vinden, vind ik het ook geen probleem. Dit gebeurd geregeld. -en- Een earthcache idem dito. Dat zijn geen geocaches en worden ook niet door reviewers van geocaching.com bekeken, noch gepubliceerd. Pas na publikatie komen ze naar geocaching.com, ze worden aangemaakt op earthcache.com Ik let bij het reviewen ook helemaal niet op de ligging van een earthcache. Komt er een normale cache met een fysieke eindcache met toestemming op dezelfde plek, dan keur ik hem goed. Dat is een echte cache Dus in de checklist kun je evt. ook opmerking plaatsen, dat de 161 meter GEEN betrekking heeft op Earthcaches coordinates. Oftewel, liggen jouw eindcoordinaten van een cache MET LOGBOEK BINNEN een straal van 161 meter van een Earthcache vandaan, dan kun je hem TOCH GEWOON AANDIENEN !!!
IkbenMamma Geplaatst 24 juli 2008 Geplaatst 24 juli 2008 Ik heb er misschien nog eentje om toe te voegen: - Ik heb mijn cachelisting klaar en heb deze in meerdere brwosers gecontroleerd op o.a. bv. leesbaarheid en lay out. (Deze staan in verschillende browsers nu precies hoe ik het hebben wil !) - (FF, IE...). (Dit schijnt nogal eens anders over te komen ! Wanneer je zelf alleen Firefox bv. gebruikt en NIET in IE kijkt hoe je cachelisting er dan uit ziet, kan nog wel eens voor verrassingen komen te staan. Bv. lettertypes, lay out !) Dus zomaar een ideetje...
IkbenMamma Geplaatst 10 augustus 2008 Geplaatst 10 augustus 2008 (bewerkt) Het is een redelijk klusje. Iedere cache die Kruimeldief goedkeurt, ga ik een poosje later ook bekijken. Om te zien wie 1,2,3 was. Reintje de Vos heeft indertijd een slim programmaatje geschreven dat mij hiermee behulpzaam is. Ook kunnen geocachers zelf mij helpen door me via DHZ te mailen wie 1,2,3 waren. Dan hoef ik de logs niet te lezen en dat scheelt tijd. N.a.w. Wilxlii zijn nieuwe draadje van vandaag, is het misschien OOK handig om in de checklist het bovenstaande te vermelden - niet in zijn geheel, maar gewoon, als gunst naar Wilxlii toe, dat een cachelegger, zijn FTF, STF en TTF meldt ! Een link naar de DHZ pagina erbij en aan de legger of ie er wat mee doet, GEEN VERPLICHTING en dit ook melden... En aan Wilxlii of ie dan nog alle logjes gaat lezen om gewoon de teams wat nadere te leren kennen ... Edit : Is dat trouwens deze pagina ? En dan Corrigeer Firstfinders aanvinken, de 3 namen invullen, het cache nummer invullen en klaar ? 10 augustus 2008 bewerkt door IkbenMamma
Ywie Geplaatst 10 augustus 2008 Geplaatst 10 augustus 2008 Hallo De checklist is zeker een handig hulpmiddel. We hebben zelf een cache geplaatst en deze is ook al meermaals gelogt. Wat ons echter wel opvalt is dat op het de site www.geocaching.nl op de nederlandse kaart onze cache wel staat. Kijken we echter op de googlemaps (die kaart waar die ballonnentjes opstaan) staat onze cache naar inzoemen niet op de kaart. Surfend over dit forum konden wij niet vinden hoe we onze cache op deze kaart wel zichbaar kan maken. Groetjes Team Ywie
IkbenMamma Geplaatst 10 augustus 2008 Geplaatst 10 augustus 2008 @ Ywie; Ik zie dat je geen premium member bent, het had namelijk gekund, dat je je eigen caches UITGESCHAKELD had staan (Niet zichtbaar dus), dat kan als je premium bent, maar volgens mij NIET als je gewoon lid bent. Misschien is het nog de nasleep van de update van geocaching.com, daar heeft iedereen achter de schermen zijn handen vol aan ! FF Geduld nog dan, mijn eigen caches zijn nog gewoon zichtbaar in ieder geval, misschien omdat de jouwe nog nieuw is, duurt het wat langer ?
Peetee Geplaatst 10 augustus 2008 Geplaatst 10 augustus 2008 Hallo De checklist is zeker een handig hulpmiddel. We hebben zelf een cache geplaatst en deze is ook al meermaals gelogt. Wat ons echter wel opvalt is dat op het de site www.geocaching.nl op de nederlandse kaart onze cache wel staat. Kijken we echter op de googlemaps (die kaart waar die ballonnentjes opstaan) staat onze cache naar inzoemen niet op de kaart. Surfend over dit forum konden wij niet vinden hoe we onze cache op deze kaart wel zichbaar kan maken. Groetjes Team Ywie Bedoel je de Google Maps kaarten zoals je die op geocaching.com kunt aanklikken, of de Google Maps kaart die je vindt op geocaching.nl? Want op de laatste worden de eigen caches namelijk niet getoond.
Aanbevolen berichten