Spring naar bijdragen

Gearchiveerde caches in een query?


team-omega-25

Aanbevolen berichten

Geachte denktank :thumbup: ,

I het mogelijk om een pocket query te maken van gearchiveerde caches?

Ik moet nu in GSAK naar de GPX datum kijken of een cache niet meer wordt geupdate waaruit blijkt dat deze gearchiveerd is.

Als er een andere methode is zou ik die graag willen weten.

Groeten,

Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Geachte denktank :thumbup: ,

I het mogelijk om een pocket query te maken van gearchiveerde caches?

Ik moet nu in GSAK naar de GPX datum kijken of een cache niet meer wordt geupdate waaruit blijkt dat deze gearchiveerd is.

Als er een andere methode is zou ik die graag willen weten.

Groeten,

Henk

Het is helaas niet mogelijk om gearchiveerde caches in een pocket query te krijgen.

 

Ik heb het op ongeveer dezelfde manier als jij opgelost.

Door een macro te maken die de nieuwe pocket queries ophaalt en vervolgens een filter er overheen legt van alle caches waarvan de GPX datum ouder dan 7 dagen is. Als er dan caches getoond worden zijn dat de gearchiveerde caches, die dan verwijderd kunnen worden.

bewerkt door BBosman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In GSAK kun je alle caches die temp. unavailable zijn via een filter zichtbaar maken. Dit doe ik voor NL en BE. Die verwijder ik elke week uit mijn database, via verwijder waypoints. Een keer per week haal ik via een PQ alle temp. unavailable caches die er in NL en BE zijn op. En die voeg ik weer toe. En dit herhaal ik elke week en volgens mij wordt op deze wijze alle archieved caches uit het systeem verwijderd. Klinkt moeilijk maar werkt wel.

Alleen dit wil ik nog een keer in een macro zetten, maar dat is nog niet gelukt. Misschien een uitdaging voor Jurgen en Co :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mede GSAK'ers,

als ik de vorige berichten lees en vervolgens GSAK open denk ik dat ik een duit in het GSAKje moet doen.

Een filter kan zich beperken tot de "archived" caches, dus de "temporay unavailable" kunnen buiten beschouwing blijven...

 

Mijn oplossing:

maak een filter waarbij alleen de "available status" "archived" is aangevinkt en geef deze eenm "go".

Eventueel sla je dit filter op.

In beeld hou je dan de gearchiveerde over. Vervolgens "delete waypoint(s)" en dan kiezen voor "all waypoints in filter".

 

Het ophalen van de temp. unavailable via een PQ is dan ook niet nodig...

 

Dan is het weghalen van de gearchiveerde caches gelukt.

Natuurlijk kan dit in een macro, maar handmatig is net zo gemakkelijk. Als je niet aanvinkt dat toekomstige aanvullingen tegen gehouden worden, komen de ongearchiveerde caches vanzelf weer terug.

 

Eventueel wil ik het met wat schermafdrukken wel duidelijker maken in een persoonlijke mail.

bewerkt door hadoz
Link naar opmerking
Deel via andere websites

als ik de vorige berichten lees en vervolgens GSAK open denk ik dat ik een duit in het GSAKje moet doen.

Een filter kan zich beperken tot de "archived" caches, dus de "temporay unavailable" kunnen buiten beschouwing blijven...

 

maak een filter waarbij alleen de "available status" "archived" is aangevinkt en geef deze eenm "go".

Eventueel sla je dit filter op.

In beeld hou je dan de gearchiveerde over. Vervolgens "delete waypoint(s)" en dan kiezen voor "all waypoints in filter".

 

Het ophalen van de temp. unavailable via een PQ is dan ook niet nodig...

Dat werkt NIET

het probleem is dat gearchiveerde caches NIET in een pocketQuery voorkomen. In veel gevallen zijn caches ook niet eerst tijdelijk inactief, zodat de methode van @rend ook niet werkt.

 

De enige manier die goed werkt is de methode die BBosman al heeft aangegeven: regelmatig kijken naar caches waarbij de gpx-datum niet is opgehoogd, en die op gearchiveerd zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als ik de vorige berichten lees en vervolgens GSAK open denk ik dat ik een duit in het GSAKje moet doen.

Een filter kan zich beperken tot de "archived" caches, dus de "temporay unavailable" kunnen buiten beschouwing blijven...

 

maak een filter waarbij alleen de "available status" "archived" is aangevinkt en geef deze eenm "go".

Eventueel sla je dit filter op.

In beeld hou je dan de gearchiveerde over. Vervolgens "delete waypoint(s)" en dan kiezen voor "all waypoints in filter".

 

Het ophalen van de temp. unavailable via een PQ is dan ook niet nodig...

Dat werkt NIET

het probleem is dat gearchiveerde caches NIET in een pocketQuery voorkomen. In veel gevallen zijn caches ook niet eerst tijdelijk inactief, zodat de methode van @rend ook niet werkt.

 

De enige manier die goed werkt is de methode die BBosman al heeft aangegeven: regelmatig kijken naar caches waarbij de gpx-datum niet is opgehoogd, en die op gearchiveerd zetten.

 

Ik lees alles nog eens over en begrijp nu dat het niet de bedoeling is om GSAK te ontdoen van de gearchiveerde caches. :thumbup:

 

Het regelmatig kijken naar een zelf ingestelde periode waarbinnen een cache niet is geupdate, kan ook via een filter. Kijk eens onder het tabblad Dates. Bij Last update GPX kune je middels "Not During" die periode instellen. Ook dit is te saven.

Het restant is wat aan dat filter voldoet (bijv. 2 weken niet geupdate) en daarna een global replace (die je ook kunt saven en dus in een macro kunt aanroepen) waarbij je de Available Status wijzigt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een voorbeeldje van een macro:

(dit veronderstelt het opslaan van het filter en de global replace onder de gebruikte namen)

 

 

######

## naam van de macro:

## archivering last 2 days

######

 

######

## hier het openen van de database

##

##

######

DATABASE name="test" Action=select

 

 

######

## hier het filter aanroepen

##

##

##

######

CANCELFILTER

 

FILTER Name="Last Update Not During Last 2 Days"

 

######

## hier de global replace uitvoeren

##

##

##

######

 

REPLACE Settings="Global Replace to Archived"

 

######

##

## voor het tonen van de hele database

##

## moet je afsluiten met een CANCELFILTER

##

######

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb iets geleend en iets van me zelf bij elkaar gedaan.

 

Eerst moet je Setting voor global replace vastleggen en YourUserName vervangen dooe de jouwe. Zie het eerste stukje van de macro.

 

Archiveren.txt

 

# Macro Archiveren.txt By Jurgen & co 19-04-2007 Version 1

#

# Macro to Archive caches with global replace.

#

# First You must have previously created these settings

# from the global replace dialog (Database=>Global replace...)

# Replace <Available Status> With <Archived>

# And save it with the name "Archiveren"

#

# Edit the below value to match your caching name

$user = "YourUserName"

 

 

DEBUG Status=Off

 

# Get from user the last time GPX was imported/how long ago to search

INPUT Msg="How many days ago was the last GPX import? (Yesterday = 1)" Default=8 VarName=$daysago

$lastgpx = $_Today - Val($daysago)

 

# Filter so that we only show caches that may be archived.

MFILTER IF=$d_LastGPXDate <> [00000000] .AND. $d_LastGPXDate < $lastgpx .AND. $d_PlacedBy <> $user .AND. .NOT. ($d_Lock .OR. $d_HasCorrected .OR. $d_Archived)

IF $_FilterCount > 0

SORT By="lastupdate"

MACROFLAG type=clear range=all

MACROFLAG type=set range=filter

Pause Msg="Wanneer deze caches gearchiveerd moeten worden druk op Continu anders op Skip next command"

REPLACE Settings="Archiveren"

CANCEL

ELSE

PAUSE Msg="No records match archiving criteria. Restoring."

ENDIF

 

# Cancel the filters

CANCELFILTER

bewerkt door Jurgen & Co
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou onderstaande nog toevoegen, anders verwijder je ook caches die je gevonden hebt die gearchiveerd zijn. Maar volgens mij wil je die wel bewaren. :oops:

# Filter so that we only show caches that may be archived.

MFILTER IF=$d_LastGPXDate <> [00000000] .AND. $d_LastGPXDate < $lastgpx .AND. $d_PlacedBy <> $user .AND. .NOT. ($d_Lock .OR. $d_HasCorrected .OR. $d_Archived .OR. $d_Found)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit klopt wanneer ik na het Filteren de Caches wil verwijderen. Daar was een gedeelte van de macro vroeger ook voor bedoeld. (Dat is het stuk wat ik geleend heb). Volgens mij van Pasha of Kai team op het GSAK forum.

 

Maar ik zet de status alleen op gearchiveerd en dat is wat ik graag wil ook bij caches die ik gevonden heb.

 

De macro (Filter) kan nog verder geoptimaliseerd worden. Maar ik had dit ooit eens in elkaar gezet zonder er verder mee te werken.

 

Volgens mij kunnen Lock en HasCorrected er ook uit, want worden deze gearchiveerd moet daar de status ook van veranderd worden.

 

# Filter so that we only show caches that may be archived.
MFILTER IF=$d_LastGPXDate <> [00000000] .AND. $d_LastGPXDate < $lastgpx .AND. $d_PlacedBy <> $user .AND. .NOT. $d_Archived

bewerkt door Jurgen & Co
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk hier hebben we iets aan :dribble:. Jurgen en BBosman, ik zal er eens aan gaan werken en dan heb ik het netjes geautomatiseerd in GSAK :).

 

En voordat ik het vergeet, bedankt. :oops:

bewerkt door @rend
Link naar opmerking
Deel via andere websites

# Macro Archiveren.txt By Jurgen & co 19-04-2007 Version 1

#

# Macro to Archive caches with global replace.

#

# First You must have previously created these settings

# from the global replace dialog (Database=>Global replace...)

# Replace <Available Status> With <Archived>

# And save it with the name "Archiveren"

#

# Edit the below value to match your caching name

$user = "YourUserName"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...