Spring naar bijdragen

Gearchiveerde caches in een query?


team-omega-25

Aanbevolen berichten

# Macro Archiveren.txt By Jurgen & co 19-04-2007 Version 1

#

# Macro to Archive caches with global replace.

#

# First You must have previously created these settings

# from the global replace dialog (Database=>Global replace...)

# Replace <Available Status> With <Archived>

# And save it with the name "Archiveren"

#

# Edit the below value to match your caching name

$user = "YourUserName"

Sorry, ik las het bericht in RssReader en die liet datgene wat tussen <> stond wegvallen. In de browser wordt het wel goed weergegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

  • 3 months later...

Gelukkig is dit draadje nog niet gesloten.

 

Ik heb ook problemen met Gsak dat de gearchiveerde caches gewoon in Gsak blijven staan.

 

Nu heb ik de Macro gedraaid die in dit draadje te zien is.

 

Opzich draait hij best goed, de 1ste stap dan, dan krijg ik de vraag: Waneer deze caches gearchiveerd moeten worden druk op continue.

 

Waneer ik dit doe loopt de macro vast.

 

Volgende fout-melding:

 

********************************************************************

Error log: 30-7-2007 13:14:24

********************************************************************

 

Current Macro: C:\Program Files\GSAK\macros\Archiveren.txt

 

Error in Macro at line: 27

REPLACE Settings="Archiveren"

 

Error=> Settings not found: Archiveren

 

Macro will now abort

--------------------------------------------------------------------

Variables:

--------------------------------------------------------------------

$daysago (string) =1

$lastgpx (date) =[20070729]

$user (string) =Polmske

 

Ik zit nu met Gsak op versie: 7.1.1.32

 

Doe ik iets verkeerd, of werkt de macro niet met versie 7.

 

Alvast bedankt....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geocachers die ook in België actief zijn, kunnen in GSAK eenvoudig de status van de Belgische gearchiveerde caches up-to-date brengen, door op geocaching.BE een GPX-bestandje van alle gearchiveerde Belgische caches te downloaden, en de beschreven procedure in GSAK uit te voeren.

 

De bewuste pagina kan je bereiken via deze link.

 

Het bestand wordt wekelijks aangepast (op maandag of dinsdag, behoudens offline vakantieperiodes).

 

De beschreven methode vereist geen gebruik van macro's, zodat ze ook voor een beginnen gsak-gebruiker toegankelijk is (alhoewel er commando's worden uitgevoerd die wellicht niet tot het dagelijkse repertoire behoren...)

bewerkt door Binkie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig is dit draadje nog niet gesloten.

 

Ik heb ook problemen met Gsak dat de gearchiveerde caches gewoon in Gsak blijven staan.

 

Nu heb ik de Macro gedraaid die in dit draadje te zien is.

 

Waneer ik dit doe loopt de macro vast.

 

Doe ik iets verkeerd, of werkt de macro niet met versie 7.

 

Alvast bedankt....

ja je moet nog even iets doen :) want heeft te maken met standaard instellingen. Er staat

# First You must have previously created these settings

# from the global replace dialog (Database=>Global replace...)

# Replace <Available Status> With <Archived>

# And save it with the name "Archiveren"

 

dan loopt het als een zonnetje :)

Ik schrik er wel van hoeveel dat er zijn in bijv de laatste maanden. Ik denk dat Kruimeldief zomeropruiming heeft gehouden :)

bewerkt door The Scorpios
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik schrik er wel van hoeveel dat er zijn in bijv de laatste maanden. Ik denk dat Kruimeldief zomeropruiming heeft gehouden :D

Dat ik er een aandeel in het archiveren heb gehad kun je wel stellen. Maar de oorzaak van het archiveren is in feite bij de eigenaar van de cache te vinden natuurlijk. Zo nu en dan archiveer ik caches die veel te lang op disabled staan en waar geen kijk op is of ze ooit nog terugkomen. als de eigenaar (van schrik) alsnog actie wil ondernemen, kan de cache weer teruggehaald worden uit de kliko, mits het dan voldoet aan de huidige eisen des tijds. Alle gearchiveerde komen trouwens niet alleen op mijn conto. ook vele eigenaren archiveren het zelf :lol1:
Wel even schrikken dat ik van 128 gearchiveerde caches naar 1254 ben gegaan ;)
1254 gearchiveerde caches? Hoe oud was dan die database wel niet? Ik heb de afgelopen 2 jaar 636 caches gearchiveerd en daarvan zijn er 61 teruggekomen. Ik kan me niet indenken dat er de afgelopen 2 jaar ook ruim 600 eigenaren van caches zijn die hun cache zelf gearchiveerd hebben.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik schrik er wel van hoeveel dat er zijn in bijv de laatste maanden. Ik denk dat Kruimeldief zomeropruiming heeft gehouden ;)

Dat ik er een aandeel in het archiveren heb gehad kun je wel stellen. Maar de oorzaak van het archiveren is in feite bij de eigenaar van de cache te vinden natuurlijk. Zo nu en dan archiveer ik caches die veel te lang op disabled staan en waar geen kijk op is of ze ooit nog terugkomen. als de eigenaar (van schrik) alsnog actie wil ondernemen, kan de cache weer teruggehaald worden uit de kliko, mits het dan voldoet aan de huidige eisen des tijds. Alle gearchiveerde komen trouwens niet alleen op mijn conto. ook vele eigenaren archiveren het zelf :lol1:

 

Waaruit blijkt dat de reviewer dus niet alleen cache keurt op moment van aanmelden maar ook een onderhoudsfunctie heeft op caches met maintenance/archive notes :D Dat die man nog tijd heeft om te werken ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Kruimel.

 

Ik ben bang dat er wat verkeerd is gegaan met mijn archivering. De Database is namelijk heel recent. Toch nog maar ffies naar kijken dan. Zou zonde zijn als ik hierdoor caches ga missen.

 

Polmske.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Kruimel.

 

Ik ben bang dat er wat verkeerd is gegaan met mijn archivering. De Database is namelijk heel recent. Toch nog maar ffies naar kijken dan. Zou zonde zijn als ik hierdoor caches ga missen.

 

Polmske.

Was je database wel up-to-date genoeg?

De macro markeert standaard namelijk alles wat de laatste 8 dagen niet geimporteerd is, als gearchiveerd. Als je dus caches hebt in je database, die de laatste 8 dagen niet dmv een pocket query zijn bijgewerkt, dan worden die als gearchiveerd gemarkeerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De laatste 8 dagen heb ik 2 caches gearchiveerd. Laten er voor mijn part nog eens 10 eigenaren zijn geweest die het bij hun eigen caches hebben gedaan.. Dan zou het hooguit 12 caches betreffen. En ik denk dat ik bij de laatste 8 dagen voor 10 caches door eigenaren zelf, aardig aan de (te) hoge kant zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was je database wel up-to-date genoeg?

De macro markeert standaard namelijk alles wat de laatste 8 dagen niet geimporteerd is, als gearchiveerd. Als je dus caches hebt in je database, die de laatste 8 dagen niet dmv een pocket query zijn bijgewerkt, dan worden die als gearchiveerd gemarkeerd.

 

Ja dat denk ik wel, heb vandaag nog een query gedraaid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat denk ik wel, heb vandaag nog een query gedraaid.
Een query als in 1 query? Zo ja, dan zijn die +/- 500 inderdaad bijgewerkt, maar de andere in je database niet. Zo nee, dan zou ik ook zo snel geen oorzaak weten.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...