Spring naar bijdragen

Gearchiveerde caches in een query?


team-omega-25

Aanbevolen berichten

Ik gebruik altijd onderstaande macro, die ik automatisch aanroep wanneer ik een PQ importeer. Deze kijkt wat de datum van de laaste import is, en als een cache ouder is dan een week ten opzichte van die datum (die hooguit een week recenter is dan de oudste PQ, omdat die weer wekelijks worden gegenereerd), is deze cache kennelijk gearchiveerd.

 

Sort by=lastupdate sequence=d
Goto position=Top
$LastUpdate = $d_LastGPXDate

WHILE .not. $_EOL

 If $d_LastGPXDate <> [00000000] .and. $d_LastGPXDate < $LastUpdate - 7 .and. $d_CacheType <> "O"
  $d_Archived = True
 EndIf

 GOTO Position=Next

ENDWHILE

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...
ReizenReizen

Er zijn allerlei methodes langsgekomen in dit draadje die niet allemaal even "veilig" zijn, d.w.z. de kans bestaat dat er onterecht wordt gearchiveerd in je database. Hieronder staat mijn methode om archived caches in GSAK bij te houden. Het is iets bewerkelijker dan pure macro's maar volgens mij helemaal veilig:

 

(1) Mijn PQ's (alleen voor Nederland) zijn zo ingesteld dat ik de hele database zo'n 3 keer per week update (nieuwste caches dagelijks, oudste 2 keer per week)

 

(2) Ik heb een filter dat de "archive kandidaten" eruit filtert door te filteren op:

  • Available status = Temporarily unavailable OR Available
  • Last update GPX : Not During the last 10 days
  • Country contains Netherlands

(3) Wekelijks activeer ik dat filter en op elke cache (waypoint) kies ik de menu optie Waypoint-->Status Check (kan heel snel via Alt-w Alt-k <Enter>). Dit past automatisch de status van de cache aan naar de actuele status op gc.com. Meestal is dat netjes naar gearchiveerd maar als je een keer een PQ gemist hebt dan wordt er dus nooit onterecht ge-archiveerd.

 

Opmerkingen:

* De eerste keer is het even werk, maar als je dit wekelijks een keer doet dan is het maar een minuutje of twee werk of zo.

* Je haalt hiermee niet alle gearchiveerde caches eruit. Namelijk niet diegenen die binnen de afgelopen 10 dagen zijn gearchiveerd. Maar die komen de volgende keer (of de keer daarna) wel tevoorschijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

(3) Wekelijks activeer ik dat filter en op elke cache (waypoint) kies ik de menu optie Waypoint-->Status Check (kan heel snel via Alt-w Alt-k <Enter>). Dit past automatisch de status van de cache aan naar de actuele status op gc.com. Meestal is dat netjes naar gearchiveerd maar als je een keer een PQ gemist hebt dan wordt er dus nooit onterecht ge-archiveerd.

 

Zo doe ik het ook, behalve dat je in tools->options je een short-cut kunt geven voor alle funktie's. dus ook check waypoint. dat scheelt weer eeen paar toets-aanslagen.

 

Putput2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...