Spring naar bijdragen

Hoe recent is Topo NL?


solletjes

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

We zijn nog heel nieuw met geo-caching, dus wellicht vraag ik naar de bekende weg. We hebben pas een GPSMap60Cx gekocht met daarbij TopoNL. Werkt allemaal erg leuk en we hebben al heel trots onze eerste caches gescoord. Hoofddoel is bereikt, want de kinderen, die nooit willen "wandelen", zijn wel dol op speurtochten B)

 

Nu mijn vraag. Het viel me op dat op de TopoNL kaarten de A30 niet staat. Nu ligt die weg er toch al een paar jaartjes. Als ik verder ga zoeken naar nieuwe zaken in de buurt (Ede), dan blijkt het kaartmateriaal toch wat verouderd te zijn. Is dit normaal of heb ik een oude TopoNL versie gekregen in de winkel? Het is nogal erg dure data, dus ik had wel iets recenters verwacht. Als dit het meest recente is, wanneer wordt er dan een update verwacht?

 

Bedankt,

Solletjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Allereerst: Welkom bij de club.

 

Oude TopoNL? je zou het kunnen ruiken aan de doos, als tie stinkt is tie bedorven. B)

 

Volgens mij zijn de kaarten (deels) van 2002 en een ander deel wat ouder.

Correct me if I'm wrong.

 

Wat in iedergeval vast staat is dat je niet bij de poot bent genomen want tot nu toe is er maar één versie uitgebracht.

Wanneer er een herziene versie uitkomt? Kan wel heel lang duren omdat het nogal wat kost.

bewerkt door de Roode Lantaarn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij zijn de kaarten (deels) van 2002 en een ander deel wat ouder.

Correct me if I'm wrong.

 

Wat in iedergeval vast staat is dat je niet bij de poot bent genomen want tot nu toe is er maar één versie uitgebracht.

Wanneer er een herziene versie uitkomt? Kan wel heel lang duren omdat het nogal wat kost.

 

Helaas klopt dit B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Volgens mij zijn de kaarten (deels) van 2002 en een ander deel wat ouder.

Correct me if I'm wrong.

 

Wat in iedergeval vast staat is dat je niet bij de poot bent genomen want tot nu toe is er maar één versie uitgebracht.

Wanneer er een herziene versie uitkomt? Kan wel heel lang duren omdat het nogal wat kost.

 

Helaas klopt dit B)

 

Ach. zo erg is het toch niet.

Ik neem aan dat je ook CityNavigator hebt. Hetgeen aan verandering onderhevig is - en dat genoemd wordt - staat beter op CN. En die wordt wel met regelmaat geupdate.

Als ik in het terrein op de topo's loop ontbreekt er maar heel zelden iets. En soms kijk ik dan nog niet goed ook! :D

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Topografische kaarten zijn vooral handig voor de paadjes in het veld en in het bos.

De meeste staan er wel op, een enkele keer niet.

Ik gebruik ze niet om op de A30 te wandelen. Daar rij ik op met de auto/motor met hulp van City Navigator. die wordt idd wel regelmatig geupdated. Helaas heeft die ook zo zijn nukken, het gaat niet altijd van een leien dakje. Maar uiteindelijk kom je altijd op je bestemming en daar gaat het natuurlijk om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Volgens mij zijn de kaarten (deels) van 2002 en een ander deel wat ouder.

Correct me if I'm wrong.

 

Wat in iedergeval vast staat is dat je niet bij de poot bent genomen want tot nu toe is er maar één versie uitgebracht.

Wanneer er een herziene versie uitkomt? Kan wel heel lang duren omdat het nogal wat kost.

 

Helaas klopt dit :yes:

 

Het deel rond Den Bosch zal inderdaad niet ouder dan van 2002 zijn als ik afga op wat er zoal opstaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...