zoekzoek Geplaatst 14 februari 2007 Geplaatst 14 februari 2007 Hallo, Ik rij tegen een hindernis aan. Dat is als ik een track wil uitzetten in het grensgebied, dat je steeds een andere kaart moet kiezen. De grens tussen duitsland en nederland. Nu zag ik laatst bij iemand dat ze tjechie en slowakije top een kaart hadden samen gevoegd. Kun je deze kaarten van NL en D ook samenvoegen tot een geheel. Die je dan als geheel kan instaleren in mapsource. Dit komt omdat ik ook nogal eens grote afstanden afleg op de motor. Zo zag ik dat swiss ook uit twee delen bestaat. En noorwegen ook uit meerdere delen. Kan je mooi zweden en noorwegen aan elkaar plakken. Ik werk dan ook het liefst met een ppc. Had al lopen te zoeken naar deze invulling, zag wel de scankaarten dat ze met een programma aan elkaar geplakt waren Zoekzoek
0 deBruineBeren Geplaatst 23 mei 2007 Geplaatst 23 mei 2007 (bewerkt) Beste mensen, Nu is het mij gelukt om de topo-kaarten van Dld en Nl via de onderstaande manier samen te voegen en het werkt.... (hulde aan de Bruine Beren) Maar elke keer als ik de kaarten naar mijn GPS (Garmin 60CSX) wil uploaden, krijg ik de volgende foutmelding (bij het samenstellen van de kaartenset) <Error> <Exception> <SourceCodeLocation> <SourceFileName>DSK_FILEBUFFER.CPP</SourceFileName> <SourceFileLine>248</SourceFileLine> </SourceCodeLocation> </Exception> <Application> <Name>MapSource</Name> <Build> <Version> <VersionMajor>6</VersionMajor> <VersionMinor>10</VersionMinor> <BuildMajor>2</BuildMajor> <BuildMinor>0</BuildMinor> </Version> <Type>Release</Type> <Time>Mar 13 2006, 17:49:25</Time> <Builder>SQA</Builder> </Build> <LanguageID>1043</LanguageID> <PartNumber>006-A0041-00</PartNumber> </Application> <Computer> <OperatingSystem>Windows XP Service Pack 2</OperatingSystem> <Processor>Pentium Pro or Pentium II</Processor> <RamSize>457200</RamSize> </Computer> <Time>2007-05-21T17:07:14Z</Time> </Error> Iemand een idee wat hier is fout gegaan dan wel wat ik verkeerd doe? Alvast bedankt! Hier het zelfde probleem. Ik had het nog nooit geprobeerd om deze kaarten te uploaden naar een GPS. Immers kan je gewoon topo NL en topo D afzonderlijk selecteren en uploaden naar de GPS. Deze methode is in beginsel gemaakt om tracks in mapsource te bekijken die door meerdere landen lopen. 23 mei 2007 bewerkt door deBruineBeren
0 deBruineBeren Geplaatst 23 mei 2007 Geplaatst 23 mei 2007 Tot nu toe is het allemaal bijna gelukt.IMG 2 MAPSOURCE geínstalleerd en dan beginnend e problemen. Het programma sucht zich suf naar cgpsmapper. Na een poosje heeft hij niets gevonden en zegt dan dapper: "Wahlen Sie die Version des gpsmappers aus, met der Sie arbeiten wollen. Alleen ik heb niks te wahlen. het vak blijft gewoon leeg. En nu? Edit: cGPSmapper ook maar even geïnstalleert, dat gaat al weer de goede kant op. Ik heb de tekst aangepast aan de werkwijze van het nieuwe programma. Als het goed is klopt het nu weer.
0 de Roode Lantaarn Geplaatst 23 mei 2007 Geplaatst 23 mei 2007 Het is gelukt. Topo D, B en NL nu als één Topo. Werkt prima in Mapsource maar ook hier helaas de foutmelding bij het uploaden naar de GPS. Zowel via USB als direkt in de kaartlezer. Op zich wel jammer omdat ik laatst in Emmen was (wat moet die gast daar helemaal) en ik dus een 'blinde vlek' kreeg door de Duitse Topo. Deze is blijkbaar prominenter als de Nederlandse. Nu kun je wel de Duitse uitzetten maar welke precies. Ik had namelijk het hele grensgebied van N tot Z Nederland er op staan. Is het überhaupt (duitse Topo) mogelijk om ergens in te stellen welke kaart "bovenop" ligt zodat ik de NL-Topo bovenop de Duitse Topo leg. dan ontstaat er in Duitsland die blinde vlek en kan dan in Duistland weer wisselen.
0 Lex Geplaatst 23 mei 2007 Geplaatst 23 mei 2007 Is het überhaupt (duitse Topo) mogelijk om ergens in te stellen welke kaart "bovenop" ligt zodat ik de NL-Topo bovenop de Duitse Topo leg. dan ontstaat er in Duitsland die blinde vlek en kan dan in Duistland weer wisselen.Nee, de prioriteit kun je niet instellen.Maar waarom zet je TopoD niet gewoon uit als je Nederland wilt zien. Dat is toch niet meer werk dan de prioriteit instellen? Je schakelt heel TopoD uit door in de kaartenlijst MENU te drukken, en dan te kiezen voor verbergen van TopoD. Omgekeerd kies je voor tonen van TopoD.
0 de Roode Lantaarn Geplaatst 24 mei 2007 Geplaatst 24 mei 2007 Ja, dat leek me ook een oplossing maar dat betekend dat ik meer als 80 kaarten uit moet zetten om er zeker van te zijn dat heel topo-D uitstaat. Ik had liever een lijstje gezien met 3 opties: topoB, TopoNL en TopoD.
0 Lex Geplaatst 24 mei 2007 Geplaatst 24 mei 2007 Misschien kun je beter wit licht uit je roode lantaarn laten schijnen bij het lezen van de berichtjes. Je schakelt heel TopoD uit door in de kaartenlijst MENU te drukken, en dan te kiezen voor verbergen van TopoD. Omgekeerd kies je voor tonen van TopoD.
0 de Roode Lantaarn Geplaatst 24 mei 2007 Geplaatst 24 mei 2007 Misschien kun je beter wit licht uit je roode lantaarn laten schijnen bij het lezen van de berichtjes. Je schakelt heel TopoD uit door in de kaartenlijst MENU te drukken, en dan te kiezen voor verbergen van TopoD. Omgekeerd kies je voor tonen van TopoD. Hehe, eindelijk gevonden. Via Hoofdmenu-instellingen-kaart zag ik de kaart + naam van een deelkaart. Oosterend, Mapsource Topo Nederland. Een regel lager was de volgende, Hollum. Hier stonden vinkjes voor en op die manier zette ik tot Nu toe alle kaarten aan en uit. Flink wat werk dus. Nooit geweten dat je via de menu toets nog een submenu hebt. Wat ik wel vreemd vind dat ook hier alles in het nederlands is behalve "Hide Mapsource Topo Nederland, Hide Americas Marine Po enz enz. Zal wel een bugje zijn in Garpatch. Ik ben in iedergeval reuze blij met deze oplossing. Scheelt flink wat werk en ik kan weer naar Emmen zonder dat ik een blinde vlek in rij.
0 Lex Geplaatst 24 mei 2007 Geplaatst 24 mei 2007 Wat ik wel vreemd vind dat ook hier alles in het nederlands is behalve "Hide Mapsource Topo Nederland, Hide Americas Marine Po enz enz.Zal wel een bugje zijn in Garpatch. Ik heb een toestel dat gewoon met nederlandse tekst geleverd is, en daar is het ook zo. Alleen bij de basiskaart staat "verberg"".Bij allemaal staat wel "toon".
0 de Roode Lantaarn Geplaatst 24 mei 2007 Geplaatst 24 mei 2007 Wat ik wel vreemd vind dat ook hier alles in het nederlands is behalve "Hide Mapsource Topo Nederland, Hide Americas Marine Po enz enz. Zal wel een bugje zijn in Garpatch. Ik heb een toestel dat gewoon met nederlandse tekst geleverd is, en daar is het ook zo. Alleen bij de basiskaart staat "verberg"".Bij allemaal staat wel "toon". Ja hier ook Toon Alles, Toon Niets en verberg basiskaart. De geuploade (of upgeloade) kaarten hebben engelse menu instellingen. Ligt dus niet aan mijn geimporteerde 60CsX en Garpatch. Nogmaals dank voor de info. Het leuke is dat ik nu voor het eerst sinds lange tijd weer eens de basiskaart zag. So what, zo bijzonder is hij niet maar wel met de waypoints erop. Dan blijkt dat van deze cache de parkeerplaats in Algerije ligt. Op zich al vreemd want online staat hij goed en ook in GSAK (waaruit hij geexporteerd is) staat hij op N 52° 29.691 E 006° 25.834 maar in de GPS op N 29° 29.691 E 006° 25.834 Dat is nog eens Stevig Stappen.
0 Team jemar Geplaatst 24 mei 2007 Geplaatst 24 mei 2007 Beste mensen, Nu is het mij gelukt om de topo-kaarten van Dld en Nl via de onderstaande manier samen te voegen en het werkt.... (hulde aan de Bruine Beren) Maar elke keer als ik de kaarten naar mijn GPS (Garmin 60CSX) wil uploaden, krijg ik de volgende foutmelding (bij het samenstellen van de kaartenset) <Error> <Exception> <SourceCodeLocation> <SourceFileName>DSK_FILEBUFFER.CPP</SourceFileName> <SourceFileLine>248</SourceFileLine> </SourceCodeLocation> </Exception> <Application> <Name>MapSource</Name> <Build> <Version> <VersionMajor>6</VersionMajor> <VersionMinor>10</VersionMinor> <BuildMajor>2</BuildMajor> <BuildMinor>0</BuildMinor> </Version> <Type>Release</Type> <Time>Mar 13 2006, 17:49:25</Time> <Builder>SQA</Builder> </Build> <LanguageID>1043</LanguageID> <PartNumber>006-A0041-00</PartNumber> </Application> <Computer> <OperatingSystem>Windows XP Service Pack 2</OperatingSystem> <Processor>Pentium Pro or Pentium II</Processor> <RamSize>457200</RamSize> </Computer> <Time>2007-05-21T17:07:14Z</Time> </Error> Iemand een idee wat hier is fout gegaan dan wel wat ik verkeerd doe? Alvast bedankt! Hier het zelfde probleem. Ik had het nog nooit geprobeerd om deze kaarten te uploaden naar een GPS. Immers kan je gewoon topo NL en topo D afzonderlijk selecteren en uploaden naar de GPS. Deze methode is in beginsel gemaakt om tracks in mapsource te bekijken die door meerdere landen lopen. Oké! Duidelijk: nu snap ik het! Dan maar wisselen tussen de kaarten! Bedankt!
0 WBKWADRAAT Geplaatst 25 april 2008 Geplaatst 25 april 2008 Apparaat een Garmin 60C. Deze heeft niet genoeg geheugen voor het uploaden van heel Nederland. Ik heb het volgende gedaan. Mapsource opgestart. Belgian Topo map geselecteerd. De kaarten op mijn GPS naar mapsource gestuurd. Je ziet ze dan niet in beeld. Daarna een aantal kaarten in de Ardennen aangeklikt. Die komen dan links bij je kaartenlijstje. Dan uploaden naar GPS. Volgens mij is het gelukt. Stukje Ned en stukje Belgie. Groetsels WBKWADRAAT
0 WBKWADRAAT Geplaatst 20 mei 2008 Geplaatst 20 mei 2008 Nou dat heeft prima gewerkt. Zowel in Nederland als in Belgie was de kaart te zien. Alleen toen ik zoek ging naar de dichtsbijzijnde trein kwam ik in Weert terrecht.
0 ian3 Geplaatst 11 juni 2008 Geplaatst 11 juni 2008 Topo Nederland en Topo Duitsland samen voegen tot een Topo kaart in MapSource. Download het volgende programma: IMG 2 MAPSOURCE Installeer het op je computer en start het vervolgens op. Na wat zoek werk zal hij cGPSmapper vinden, deze moet je dan even aanklikken en dan kan je verder. Selecteer “English” als taal. Deze link werkt (bij mij iig) niet meer maar wel de volgende (kies de demo versie!): IMG 2 MAPSOURCE
0 Ringeling Geplaatst 8 november 2008 Geplaatst 8 november 2008 (bewerkt) Topo Nederland en Topo Duitsland samen voegen tot een Topo kaart in MapSource. Open de map "C:\Garmin" Maak hier een nieuwe map aan met de naam "TopoNLD" Open vervolgens deze map. Maar hier een nieuwe map aan met de naam "31" En maak nog een nieuwe map aan met de naam "49" Open vervolgens de map "C:\Garmin\ FAMILY_802" hier vindt je de Topo kaarten van Nederland. Kopieer de bestanden "00000002.img" tot en met "00000201.img" naar de map "C:\Gamin\TopoNLD\31" Open vervolgens de map "C:\Garmin\FAMILY_536" hier vindt je de kaarten van Duitsland. Kopieer de bestanden "00000002.img" tot en met "00000779.img" naar de map "C:\Gamin\TopoNLD\49" Open een DOSbox via "Start", "Uitvoeren" en tik "command" (zonder " ") In de DOSbox tik je het volgende na elke regel geef je een Enter: c: cd c:\garmin\toponld\31 copy *.img c:\garmin\toponld\31??????.* cd.. cd 49 copy *.img c:\garmin\toponld\49??????.* exit Download en installeer cGPSmapper Download het volgende programma: IMG 2 MAPSOURCE Installeer het op je computer en start het vervolgens op. Na wat zoek werk zal hij cGPSmapper vinden, deze moet je dan even aanklikken en dan kan je verder. Selecteer "English" als taal. Klik op "add mapset" Selecteer de "C:\" schijf En vervolgens de map "Garmin" en dan "TopoNLD" Selecteer alle kaarten in het venstertje dit doe je door de eerste aan te klikken en vervolgens naar beneden te scrollen en met de "Shift" toets ingedrukt op de laatst kaart te klikken. Vervolgens sleep je deze selectie van kaarten naar het grootte witte vlak onder in het scherm. Klik dan op de knop "Selection is finished" Klik op "OK" En achter " Name in `MapSource` " tik je de naam "TopoNLD" (zonder " ") Klik op de knop " next step-add to MapSource " Klik op "OK" En dan neem je een bakkie koffie of wat anders Als het programma klaar is kan je het afsluiten. Nu kan je MapSource op starten en je ziet een nieuwe mapset met Nederland en Duitsland in een onder de naam TopoNLD. Natuurlijk kan je dit ook met België doen in plaats van Duitsland, of je maakt een mapset met Nederland, België en Duitsland. Een klein nadeel, IMG 2 MAPSOURCE start zich zelf op elke keer als je de computer aan zet. Al je klaar bent kan je beter dit programma gelijk weer deïnstalleren. NB. Ik heb er vanuit gegaan dat je Mapsource en de Topo kaarten van Nederland en Duitsland in de standaard mappen het geïnstalleerd. Als dit niet het geval is dan "C:\Garmin\ FAMILY_802" en "C:\Garmin\FAMILY_536" vervangen door het door jouw gebruikte padnamen. Vergeet niet de mappen "C:\Garmin\TopoNLD\31" en "C:\Garmin\TopoNLD\49" te verwijderen, dat scheelt weer wat harddisk ruimte. Tot nu toe allemaal gelukt met de TOPO-NL en TOPO-Belgie. Ik krijg beide TOPO's nu te zien in Mapsource via TOPONLD. Maar nu wil ik TOPONLD transparant maken via Transp_2A. Ik open Transp_2A en open de map TOPONLD en selecteer alle img.bestanden. Dan klik ik op 'Alle markieren' , maar krijg ik de melding ' Zugriff verweigert'. Als ik dan op OK klik gaat hij ze wel een voor een in de lijst zetten. Maar uiteindelijk bij het overbrengen naar de GPS krijg ik een melding dat de overdracht niet plaats kan vinden. Hoe kan ik dit oplossen? NB. Gebruikt: versie IMG2MS_1-6-1 en Mapsource versie 6.14.1 8 november 2008 bewerkt door Ringeling
0 Ringeling Geplaatst 9 november 2008 Geplaatst 9 november 2008 (bewerkt) Even gecontroleerd welke kaarten er nu op de GPS zitten en dat is CNv8, de TOPO NL en de TOPO België. Het lijkt er op dat het transparant maken dus niet gelukt is van de TOPONLD (NL+België) Wat doe ik verkeerd? 9 november 2008 bewerkt door Ringeling
Vraag
zoekzoek
Hallo,
Ik rij tegen een hindernis aan.
Dat is als ik een track wil uitzetten in het grensgebied, dat je steeds een andere kaart moet kiezen.
De grens tussen duitsland en nederland.
Nu zag ik laatst bij iemand dat ze tjechie en slowakije top een kaart hadden samen gevoegd.
Kun je deze kaarten van NL en D ook samenvoegen tot een geheel. Die je dan als geheel kan instaleren in mapsource.
Dit komt omdat ik ook nogal eens grote afstanden afleg op de motor.
Zo zag ik dat swiss ook uit twee delen bestaat. En noorwegen ook uit meerdere delen. Kan je mooi zweden en noorwegen aan elkaar plakken.
Ik werk dan ook het liefst met een ppc.
Had al lopen te zoeken naar deze invulling, zag wel de scankaarten dat ze met een programma aan elkaar geplakt waren
Zoekzoek
41 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten