Smok3y Geplaatst 29 januari 2007 Geplaatst 29 januari 2007 Morgen All, Gisteren heb ik een 60 CSX besteld in de states. Sommigen van julle werken er al lang mee, dus ik vroeg me af... Zijn er handige toebehoren welke het gebruik makkelijker maken of handig zijn om te hebben? Ik wil graag een grote micro sd kaart erin doen, maar las dat deze niet altijd door de 60 geaccepteerd worden. Wat is jullie ervaring hier mee.. Groet, Smok3y
gpsgek Geplaatst 29 januari 2007 Geplaatst 29 januari 2007 1gb gaat prima Verder heb ik er een fiets-steun bij en een hoesje. Het zou toch zonde zijn als er krassen in het scherm komen.
thex Geplaatst 29 januari 2007 Geplaatst 29 januari 2007 Hoesje, bean-bag (notter autokit) met accukabel.
flatfisher Geplaatst 29 januari 2007 Geplaatst 29 januari 2007 (bewerkt) In navolging van GPSGEK zou ik zeggen: krassen zijn je grootste vijand. Of eigenlijk: schermbeschadiging. Tegen krassen kan je je heel goed beschermen met speciale folies zoals die ook voor PDA's bestaan. Zelf maak ik gebruik van handyfolie in de versie Ultra-clear. Ik heb het voor mijn verjaardag gekregen en weet dat het via internet besteld is. Zorg ervoor dat je de juiste afmetingen bestelt! Hoewel bijknippen wel kan. Ik had het voor mijn GPS 60 gevraagd, maar die is inmiddels vervangen voor een GPSMAP 76 cs en die heeft een iets kleiner scherm, althans, de ruimte tussen de randjes is kleiner, de display is wel even groot. Verder beschikt je 60 CSX over een goede autorouting, die je zelfs op fiets, voetganger of auto kunt instellen. Dus adapters voor je favoriete transportmethode kunnen heel nuttig zijn. Voor de fiets zou ik kiezen voor de originele Garmin steun, voor in de auto voldoet een PDA-steun ook wel, zolang je GPS maar goed geklemd wordt. Meestal zijn die iets goedkoper dan de originele Garmin! Voor de motor lijkt me de GPS 60 CSX minder geschikt, maar daar kan ik niet over oordelen. Qua kabels denk ik dat je niet veel nodig hebt. Een USB-kabel wordt meegeleverd. Een seriele kabel zou je kunnen gebruiken om je GPS te voeden als je hem bijvoorbeeld in de auto gebruikt. Maar misschien ben je beter af als je de sigarettenaansteker gebruikt om extra batterijen op te laden. Een setje batterijen zal ergens tussen de 8 tot 16 uur mee kunnen gaan?! Dus zolang je binnen 8 uur weer thuis bent heb je helemaal geen extra voeding nodig. Dit is iets waar je zelf over moet nadenken. En er is nog een soort kabelaansluiting: de externe antenne. Die heb je met een 60 CSX volgens mij nooit nodig, althans bij normaal gebruik. De sattelietontvangst is erg goed, zelfs onder de gecoatte voorruit van mijn auto. Een goede batterijlader, bij voorkeur een die ook kan druppelladen, ontladen, kan schakelen tussen 2 of 4 batterijen én aangesloten kan worden op de 12V van je auto (sigarettenaansteker). Ga bijv. eens bij de Hema kijken... en oplaadbare batterijen, uiteraard Nimh. En dan nog een microSD van 1 gb en je bent klaar... Dit kan dus best nog wel in de papieren lopen! Groet Flatfisher 29 januari 2007 bewerkt door flatfisher
LTeunis Geplaatst 29 januari 2007 Geplaatst 29 januari 2007 2 gig kan ook heb ik begrepen maar zorg er wel voor dat je geen ULTRA gebruikt! de 60CSx vernaggelt deze tot een onbruikbaar stukje plastic.
SN@G Geplaatst 29 januari 2007 Geplaatst 29 januari 2007 Ik gebruik de GPS nu een half jaar en het enige wat ik er extra voor heb aangeschaft is: -voedingskabel voor in de auto, met name makkelijk als je op vakantie gaat -originele zuignap montage steun van Garmin, zit als een huis -1GB microsd van sandisk, is ruim voldoende -batterijen van Varta, 2700mAh, gaan dagen mee, komt natuurlijk ook omdat ik voedingskabel gebruik Gratis: -een anderpolsriempje, kleiner en met een schuifje erop, wat dat betreft vond ik die van de etrex makkelijker. Wat betreft de opmerkingen over de krassen, tja ik gebruik dus geen hoesje of folie, maar ik ben erg voorzichtig en ik had bij de etrex wel een maar ik vond de leesbaarheid niets, wordt toch minder.
Smok3y Geplaatst 29 januari 2007 Auteur Geplaatst 29 januari 2007 Kijk, daar hebben we wat aan...! Ik dank u allen hartelijk..Meer tips blijven natuurlijk welkom..! En welke software zouden jullie gebruiken of gebruiken jullie? Het zou zonde zijn grote bedragen uit te geven voor iets waar je niets aan hebt... Ik hoor het verder graag van jullie! Smok3y
rhgs Geplaatst 29 januari 2007 Geplaatst 29 januari 2007 (bewerkt) Kijk, daar hebben we wat aan...!Ik dank u allen hartelijk..Meer tips blijven natuurlijk welkom..! En welke software zouden jullie gebruiken of gebruiken jullie? Het zou zonde zijn grote bedragen uit te geven voor iets waar je niets aan hebt... Ik hoor het verder graag van jullie! Smok3y Eh... GSAK, City Navigator, TOPO kaarten, POI Loader, X-Image. Ligt aan je budget. Wist je trouwens dat je je 60C(s)(x) ook als USB stick kan gebruiken? Komt je Garmin gewoon als driveletter in beeld. 29 januari 2007 bewerkt door rhgs
Smok3y Geplaatst 29 januari 2007 Auteur Geplaatst 29 januari 2007 Kijk, daar hebben we wat aan...! Ik dank u allen hartelijk..Meer tips blijven natuurlijk welkom..! En welke software zouden jullie gebruiken of gebruiken jullie? Het zou zonde zijn grote bedragen uit te geven voor iets waar je niets aan hebt... Ik hoor het verder graag van jullie! Smok3y Eh... GSAK, City Navigator, TOPO kaarten, POI Loader, X-Image. Ligt aan je budget. Wist je trouwens dat je je 60C(s)(x) ook als USB stick kan gebruiken? Komt je Garmin gewoon als driveletter in beeld. Grappig...wel een grote usb stick dan... Weet je ook een adresje waar deze software het voordeligst te verkrijgen is? Grtz, Smok3y
gpsgek Geplaatst 29 januari 2007 Geplaatst 29 januari 2007 (bewerkt) GSAK kun je online kopen (http://www.gsak.net), City Navigator en de topo kaarten kunnen bij iedere GPS winkel worden gekocht. 29 januari 2007 bewerkt door gpsgek
SN@G Geplaatst 29 januari 2007 Geplaatst 29 januari 2007 Eh...GSAK, City Navigator, TOPO kaarten, POI Loader, X-Image. Ligt aan je budget. GSAK lijkt me alleen zinvol als je ook premium member bent. $25 CN is natuurlijk een must en m.i. gaat dat boven eventuele topo kaarten POI loader is gratis van Garmin en X-Image is ook gratis maar als net gebruiker zou ik daar even mee wachten
rhgs Geplaatst 29 januari 2007 Geplaatst 29 januari 2007 Eh... GSAK, City Navigator, TOPO kaarten, POI Loader, X-Image. Ligt aan je budget. GSAK lijkt me alleen zinvol als je ook premium member bent. $25 CN is natuurlijk een must en m.i. gaat dat boven eventuele topo kaarten POI loader is gratis van Garmin en X-Image is ook gratis maar als net gebruiker zou ik daar even mee wachten Ach, X-image voor schermprintjes moet toch kunnen voor net net-gebruiker? De rest komt dan wel een keer.
Oemfoefoe Geplaatst 29 januari 2007 Geplaatst 29 januari 2007 Gisteren heb ik een 60 CSX besteld in de states. Ben erg benieuwd bij welke winkel je hem hebt besteld aangezien ik ook een amerikaanse 60csx wil kopen. Wat betreft accesoires betreft lijkt mij een opbergtasje wel handig.
Smok3y Geplaatst 29 januari 2007 Auteur Geplaatst 29 januari 2007 (bewerkt) Altijd handig..een opberg mogelijkheid.. Even wat anders; Wat is het verschil tussen Citynavigator en City select? 29 januari 2007 bewerkt door Smok3y
smeule Geplaatst 29 januari 2007 Geplaatst 29 januari 2007 Al enige tijd ''werken'' wij ook enige tijd met de Garmin 60 CSX En hebben een aantal Accesoiresen gekocht: - externe voedingkabel. - fietsteun stuur. - en een bescherminghoesje en dat alles bevalt ons meer dan prima en over de software die er op of in zit? - 1 GB geheugenkaart - topo BeNeLux - en city navigator V9 Suc6 ermee
Aanbevolen berichten