Spring naar bijdragen

MapSource 6.12.* (beta)


Xaa

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Oh ik kan niet wachten tot MapSource 6.12 geen beta meer is... Mijn meest gewenste feature zit er in!!!

 

* Changed the behavior of several dialogs to ignore the degree symbol in user provided coordinate strings.

 

JUICH! EINDELIJK!

 

En de mogelijkheid om bij het routeren veerbootjes over te slaan, maar ja die had ik dan wel weer liever op mijn GPS gehad

:dribble: Versie 7 is al zeker een jaar in omloop. Of hebben we over Mapsource Australië

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ik kan niet wachten tot MapSource 6.12 geen beta meer is... Mijn meest gewenste feature zit er in!!!

 

* Changed the behavior of several dialogs to ignore the degree symbol in user provided coordinate strings.

 

JUICH! EINDELIJK!

 

En de mogelijkheid om bij het routeren veerbootjes over te slaan, maar ja die had ik dan wel weer liever op mijn GPS gehad

 

waarom wachten? de beta doet het prima..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[ :dribble: Versie 7 is al zeker een jaar in omloop. Of hebben we over Mapsource Australië

 

 

Mapsource is het pc programma waarmee Garmin kaarten kunnen worden bekeken zoals City Navigator, Metroguide, Topo NL. etc. De laatste officiële release van deze software is 6.11.6, 6.12.0.2 is momenteel in betatestfase.

 

zie http://www.garmin.com/support/mappingsw.jsp

bewerkt door Mars Express
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mij bevreemd, tenzij ik deze optie gewoon over het hoofd zie en/of niet weet hoe het moet, is dat er nog nooit een mogelijkheid is gemaakt om diverse bestanden met waypoints bij elkaar in een scherm te laden. De enige optie die ik ken en nu ook toepas, is eerst de waypoints naar mijn GPS uploaden, een nieuwe set in Mapsource inladen en deze daarna ook uploaden naar mijn GPS. Hierna download ik het geheel naar Mapsource en heb ik dus twee bestanden met elkaar samengevoegd. Kan dit nu niet makkelijker. Kan/wil iemand daar iets zinnigs over zeggen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik doorgaans doe is gewoon beide bestanedn openen in aparte vensters, in het ene venster punten of tracks selecteren, control-c (copy) en in de andere control-v (paste). I

 

Zo doe ik het ook altijd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mij bevreemd, tenzij ik deze optie gewoon over het hoofd zie en/of niet weet hoe het moet, is dat er nog nooit een mogelijkheid is gemaakt om diverse bestanden met waypoints bij elkaar in een scherm te laden. De enige optie die ik ken en nu ook toepas, is eerst de waypoints naar mijn GPS uploaden, een nieuwe set in Mapsource inladen en deze daarna ook uploaden naar mijn GPS. Hierna download ik het geheel naar Mapsource en heb ik dus twee bestanden met elkaar samengevoegd. Kan dit nu niet makkelijker. Kan/wil iemand daar iets zinnigs over zeggen ?

 

Als je al waypoints in Mapsource hebt, en je haalt de waypoints uit je GPS op, dan worden die toegevoegd aan de waypoints die je al in Mapsoruce had. Waypoints die je al in Mapsource had, hoef je dus niet eerst te uploaden naar je GPS.

 

Bestanden bij elkaar voegen doe ik ook zoals Xaa schrijft ctrl-c / ctrl-v)

 

gr, marcel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

waarom wachten? de beta doet het prima..

Omdat deze maar een maand geldig is............. :)

 

6.12.02 functioneert tot 18 maart (zegt ie bij mij) en lang voor die tijd is er al weer een nieuwere beta of een officiële release.

 

Al moet je natuurlijk wel weer 16 MB downloaden voor een nieuwere versie. En dat is van een Garmin site een drama, 15KB/s downloadsnelheid is natuurlijk niet van deze tijd. :)

 

Je oude versie blijft trouwens ook gewoon werkend op je computer aanwezig, dus je kan probleemloos terug naar de versie waar je aan gewend was.

 

gr, Marcel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mij bevreemd, tenzij ik deze optie gewoon over het hoofd zie en/of niet weet hoe het moet, is dat er nog nooit een mogelijkheid is gemaakt om diverse bestanden met waypoints bij elkaar in een scherm te laden. Kan dit nu niet makkelijker. Kan/wil iemand daar iets zinnigs over zeggen ?

 

Misschien er een gewoonte van te maken om alle coördinaten op te slaan in GSAK en dan van daaruit een keuze te selecteren en die exporteren naar Mapsource? Dat is een kwestie van een paar seconden werk.

 

Al moet je natuurlijk wel weer 16 MB downloaden voor een nieuwere versie. En dat is van een Garmin site een drama, 15KB/s downloadsnelheid is natuurlijk niet van deze tijd.

Huh? Waarmee download je dan? Via je GSM? Alhoewel die tegenwoordig al sneller zijn :)

 

De gemiddelde downloadsnelheid bij Garmin ligt wel een stuk lager dan bij de meeste andere sites waar je een bestand van 15Mb weghaalt, maar 15 Kb/s? Heb hem net opgehaald met een gemiddelde van 103 Kb/s.

Maar huh... waarom dan niet HIER weghalen? Dat gaat vast een stukkie sneller.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mij bevreemd, tenzij ik deze optie gewoon over het hoofd zie en/of niet weet hoe het moet, is dat er nog nooit een mogelijkheid is gemaakt om diverse bestanden met waypoints bij elkaar in een scherm te laden. Kan dit nu niet makkelijker. Kan/wil iemand daar iets zinnigs over zeggen ?

 

Misschien er een gewoonte van te maken om alle coördinaten op te slaan in GSAK en dan van daaruit een keuze te selecteren en die exporteren naar Mapsource? Dat is een kwestie van een paar seconden werk.

 

Al moet je natuurlijk wel weer 16 MB downloaden voor een nieuwere versie. En dat is van een Garmin site een drama, 15KB/s downloadsnelheid is natuurlijk niet van deze tijd.

Huh? Waarmee download je dan? Via je GSM? Alhoewel die tegenwoordig al sneller zijn :)

 

De gemiddelde downloadsnelheid bij Garmin ligt wel een stuk lager dan bij de meeste andere sites waar je een bestand van 15Mb weghaalt, maar 15 Kb/s? Heb hem net opgehaald met een gemiddelde van 103 Kb/s.

Maar huh... waarom dan niet HIER weghalen? Dat gaat vast een stukkie sneller.

 

500 kB/sec om hem van Kruimeldief hier naar Denemarken te halen. :)

220 kB/sec als ik hem bij Garmin.com haal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...