Spring naar bijdragen

Garmin eTrex Legend of Magellan eXplorist 210


Jizzle

Aanbevolen berichten

Ten eerste krijg je twee tikken over de vingers: één voor crossposting en één voor het niet lezen van de fora.

 

Ik geloof dat ik even iets gemist heb :cry: sinds wanneer ben jij moderator :eek:

 

@Jizzle: veel plezier met de Magellan :dribble:

 

Marja :wine:die zelf kiest voor de Garmin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hey!

Ik ben helemaal nieuw in de wereld van GPS en geocaching (mijn eerste keer moet nog komen :dribble: )

En ik ben me dus nu flink aan het oriënteren op het gebied van welke GPS ik het beste kan aanschaffen.

Na een hele hoop dingen afgewogen te hebben, wil ik nu een keuze maken tussen de Garmin eTrex Legend en de Magellan eXplorist 210.

Ze zijn beide rond dezelfde prijs en ik weet niet welke in de praktijk het beste is.

Ik wil de GPS in de eerste instantie gebruiken voor geocaching, als tweede voor autorijden en als derde voor het vliegen. Ik zou heel erg veel prijs stellen op een advies van de profs!!

Alvast hartelijk bedankt voor jullie reactie!

Met vriendelijke groeten,

Joost

 

Je bent niet alleen helemaal nieuw in de wereld van GPS en Geocaching, maar waarschijnlijk ook in de wereld van forumgebruik(en).

 

Je hebt meerdere gelijke topics geopend in diverse subfora en dat heet crossposting en crospposting is niet toegestaan. Misschien is het een hint om even de forumregels te lezen?

Je plaatst je bericht maar één keer en niet zoals nu in zowel Garmin eTrex Legend of Magellan eXplorist 210 (Garmin), als in Magellan eXplorist 210 of Garmin eTrex Legend? (Magellan)

 

Ik heb al gemerkt dat je er op gewezen bent, helaas ga je in beide topics door. Ik verwijder deze topic en knoop hem aan de paar minuten oudere topic.

Graag aandacht hiervoor een volgende keer, scheelt mij immers tijd en mijn verloren tijd betekent meestal dat er geen caches meer online komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woow!!

Hartstikke bedankt voor de uitgebreide en vooral nuttige reacties!!

Ik ben er intussen uit... Ik ga voor de eXplorist!

Nogmaals heel erg bedankt, ik ben er erg door geholpen. :dribble:

Ik zal zodra ik hem heb, mijn ervaringen met jullie delen!

Hoplijk tot ziens op dit forum.

Groeten,

Joost

 

Joost,

 

hier nog een explorist 210 gebruiker. Ik ben het helemaal met Pim en Franka eens, erg persoonlijk. Ik ben zeer tevreden met mijn 210, maar topo kaarten van Garmin zijn leverbaar en goed (heb ik me laten vertellen). Aan de andere kant vind ik de 22 MB (of 30 met de trucks van Pim en Franka) matig en verlang ik wel eens naar de mogelijkheden van de SD kaarten van de explorist 400, 500 of 600. De Garmin Legend heeft maar 8 MB, volgens de specs. Ik weet niet hoe dat in de praktijk gaat bevallen. Als je moet kiezen, zou ik de 210 nemen, EUR 110 is geen slechte prijs.

 

Als je meer te besteden hebt zou ik gaan voor een ontvanger met geheugenkaartjes.

 

Succes!

 

Erka

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ten eerste krijg je twee tikken over de vingers: één voor crossposting en één voor het niet lezen van de fora.

Wij danken u namens het gehele moderatieteam voor de hulpmoderatie. Aangezien het team tijdelijk gehalveerd is, is het wijzen van newbies op de gebruiken van het forum een ware welkom.

Twee keer sorry in dat geval, ik was niet op de hoogte van de crosspost regel

Staat luid en duidelijk omschreven in de forumregels die ieder geregistreerde bezoeker "moet" als hij zich registreert.

 

Ik geloof dat ik even iets gemist heb :dribble: sinds wanneer ben jij moderator :cry:

Dat is hij niet, maar een forumbezoeker wijzen op de gebruiken van het forum is niet alleen weggelegd voor een moderator maar voor ieder bezoeker. Samen kunnen we de "zaak" netjes houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties tot zover!

Ik kan via een kennis een explorist 210 kopen voor 110 euro, incl. een 12V oplader.

Via dezelfde kennis ook de Legend voor 80 euro zonder assecoires.

Dit weegt een beetje mee in mijn overweging, maar als ik weet dat de 210 het geld waard is zal ik het niet nalaten.

Moeilijk, moeilijk :dribble:

 

hmm beetje raar, volgens mij kan een explorist 210 niet opgeladen worden.

Je zal de batterij apart moeten opladen en NIET in je expolorist 210

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geloof dat ik even iets gemist heb :dribble: sinds wanneer ben jij moderator :cry:

Dat is hij niet, maar een forumbezoeker wijzen op de gebruiken van het forum is niet alleen weggelegd voor een moderator maar voor ieder bezoeker. Samen kunnen we de "zaak" netjes houden.

 

Lijkt me luid en duidelijk, alleen is het vaak de toon die de muziek maakt. De zaak schoon houden heel graag. Het is misschien wel heel netjes, maar het wordt wel saai als er al direkt door een zogenaamd willekeurige, betrokken forumbezoeker direkt op de regeltjes gewezen wordt.

 

Er wordt vaak gezegd dat er niet vriendelijk wordt gereageerd tegen "newbies", of ze dit nu wel of niet zijn. Ik vond dit duidelijk geen vriendelijk reactie. Een uitleg over forumgebruik en een verwijzing naar de FAQ/VVV pagina bv. had mijns inziens meer op zijn plaats geweest. Een tik op de vingers brengt bij mij de reactie: een schop onder je r*** kan je krijgen, of nog eerder een trap tegen je b*****

 

Marja :blink:

 

ps1: dit is geen Biertjuh die onder Wijntje post.

ps2: wordt het niet tijd dit draadje te sluiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Staat luid en duidelijk omschreven in de forumregels die ieder geregistreerde bezoeker "moet" als hij zich registreert.

 

 

"moet" wat?

 

Doortrekken?

Negeren?

Doorlezen en voor accoord vinken?

 

Kom op Kruimel, be real. Niemand leest al die regels door die ie tegenwoordig op z'n pc krijgt voorgeschoteld.

Het is bijna zo dat Google je "accoord" laat vinken voor elke zoekopdracht....

 

Verder ben ik het eens met Marja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties tot zover!

Ik kan via een kennis een explorist 210 kopen voor 110 euro, incl. een 12V oplader.

Via dezelfde kennis ook de Legend voor 80 euro zonder assecoires.

Dit weegt een beetje mee in mijn overweging, maar als ik weet dat de 210 het geld waard is zal ik het niet nalaten.

Moeilijk, moeilijk :blink:

 

hmm beetje raar, volgens mij kan een explorist 210 niet opgeladen worden.

Je zal de batterij apart moeten opladen en NIET in je expolorist 210

 

 

Ja sorry, heb het verkeerd omschreven, het gaat om een externe voedingskabel... :dribble:

bewerkt door Jizzle
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfffff....

Gaat het niet?!

Ik heb inmiddels mijn excuses aangeboden voor de crosspost, ik wist gewoonweg niet onder welk onderwerp ik mijn vraag moest posten omdat het om twee merken ging.

Ik vond de reactie waarin ik op mijn vingers getikt word al erg dubieus (omdat ik besefte dat ik fout zat heb ik me daarom ook verontschuldigd), maar nu krijg ik ook nog eens een donderpreek van de moderator.

Kruimeldief heeft gelijk, maar net zoals Marja zei vind ik de manier waarop een beetje jammer.

Ik geef toe dat ik de forumregels niet gelezen heb, maar ik had niet door dat ik een misdrijf gepleegd heb, ook ben ik na het bericht van Ruud4d niet verder gegaan met beide posts (crosspost), maar heb ik degene die onder Garmin stond afgerond.

Verder wil ik iedereen bedanken voor de steun en voor het helpen bij mijn keuze, dankzij jullie ga ik morgen voor het eerst met een goeie GPS op stap!

@Kruimeldief: Ik hoop dat het goed komt met de verloren tijd, sorry.

Joost

bewerkt door Jizzle
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Staat luid en duidelijk omschreven in de forumregels die ieder geregistreerde bezoeker "moet" als hij zich registreert.

 

 

"moet" wat?

 

Doortrekken?

Negeren?

Doorlezen en voor accoord vinken?

 

Kom op Kruimel, be real. Niemand leest al die regels door die ie tegenwoordig op z'n pc krijgt voorgeschoteld.

Het is bijna zo dat Google je "accoord" laat vinken voor elke zoekopdracht....

 

Verder ben ik het eens met Marja

 

Je kan wel leuk zeggen dat niemand die regels leest, maar uiteindelijk kun je er wel op gewezen worden. Iedereen wordt geacht de regels te lezen, doe je het niet vervalt niet de mogelijkheid voor ons om je te waarschuwen of erger te bannen.

 

Dat Ruud4d zo reageert, is volkomen terecht. Er kan overigens gebruik worden gemaakt van de 'report' knop.

 

Voor de rest gewoon weer verder met het onderwerp, deze discussie is gesloten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Staat luid en duidelijk omschreven in de forumregels die ieder geregistreerde bezoeker "moet" als hij zich registreert.

 

 

"moet" wat?

 

Doortrekken?

Negeren?

Doorlezen en voor accoord vinken?

 

Kom op Kruimel, be real. Niemand leest al die regels door die ie tegenwoordig op z'n pc krijgt voorgeschoteld.

Het is bijna zo dat Google je "accoord" laat vinken voor elke zoekopdracht....

 

Verder ben ik het eens met Marja

 

Moet lezen

Dat zou er moeten staan :) Waarschijnlijk is er met de edit weer een woordje weggevallen.

 

En ik ben real. Als niemand de regels leest, mij best, maar dan ook niet mekkeren als je op de forumregels gewezen wordt.

Wat google er mee te maken heeft weet ik niet.

 

 

Sorry Sn@g, lees net discussie gesloten :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...