Spring naar bijdragen

CityNavigator vs Metroguide


BigFurryMonster

Aanbevolen berichten

Wat zijn de precieze verschillen tussen de kaarten CityNavigator en Metroguide?

 

Twee weet ik er al:

  • Prijs (Metroguide is veel goedkoper)
  • Routering (Metroguide kan dat alleen op de PC; CityNavigator alleen op de GPS)

Zijn er verschillen in kaart-kwaliteit?

Werken beide kaarten via Mapsource?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wat zijn de precieze verschillen tussen de kaarten CityNavigator en Metroguide?

 

Twee weet ik er al:

  • Prijs (Metroguide is veel goedkoper)
  • Routering (Metroguide kan dat alleen op de PC; CityNavigator alleen op de GPS)

GG en CN routeren beide op de pc en CN routeert ook nog eens op de gpsr, indien je gpsr daarvoor geschikt is.
Zijn er verschillen in kaart-kwaliteit?
Nee, naar mijn inziens niet.
Werken beide kaarten via Mapsource?
Ja.

 

Altijd voor CN gaan ipv MG indien je gpsr ervoor geschikt is, dat routeren werkt geweldig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Altijd voor CN gaan ipv MG indien je gpsr ervoor geschikt is, dat routeren werkt geweldig!

 

Ja - ik ken het al van CitySelect, de voorloper van CityNavigator. Hoewel ik geen auto heb is het ideaal!

Komt Metroguide ook met een database van adressen en Points of Interest (POIs) ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Altijd voor CN gaan ipv MG indien je gpsr ervoor geschikt is, dat routeren werkt geweldig!
Ja - ik ken het al van CitySelect, de voorloper van CityNavigator. Hoewel ik geen auto heb is het ideaal!

Komt Metroguide ook met een database van adressen en Points of Interest (POIs) ?

Ja, enige verschil wat ik heb kunnen ontdekken is het routeren in de gpsr.

Daarbij moet ik vertellen dat ik sinds een Quest met CS 7 kocht eigenlijk niet meer heb omgekeken naar MG.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik het dus goed begrijp:

 

Als je kaartmateriaal zoekt NIET voor routering, dan zou Metroguide voldoende zijn?

 

Scheelt wel een slok op een borrel :)

Klopt. Als je bv. een gps hebt die niet kan routeren, zoals de Legend of de Vista, dan is Metroguide een goede optie.

 

Overigens, je kunt ook de Legend en de Vista als navigator gebruiken als je de route vantevoren plant op je pc en die vervolgens naar je gps uploadt.

Ik heb me zo ooit een tijdlang door mijn Etrex Euro naar de verschillende startplekken van caches laten leiden. :D

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik het dus goed begrijp:

 

Als je kaartmateriaal zoekt NIET voor routering, dan zou Metroguide voldoende zijn?

 

Scheelt wel een slok op een borrel :yes:

Klopt. Als je bv. een gps hebt die niet kan routeren, zoals de Legend of de Vista, dan is Metroguide een goede optie.

 

Overigens, je kunt ook de Legend en de Vista als navigator gebruiken als je de route vantevoren plant op je pc en die vervolgens naar je gps uploadt.

Ik heb me zo ooit een tijdlang door mijn Etrex Euro naar de verschillende startplekken van caches laten leiden. :D

 

Op zich wel raar: ik heb op de 60CSx Metroguide 6 gehad en dat werkte, maar voor deze GPS wordt wel de duurdere CityNavigator geadviseerd, terwijl het kaartmateriaal in hoofdlijnen toch gelijk zal zijn. Of de nieuwe versies van Metroguide op een 60CSx werken, weet ik eigenlijk niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik het dus goed begrijp:

 

Als je kaartmateriaal zoekt NIET voor routering, dan zou Metroguide voldoende zijn?

 

Scheelt wel een slok op een borrel :yes:

Klopt. Als je bv. een gps hebt die niet kan routeren, zoals de Legend of de Vista, dan is Metroguide een goede optie.

 

Overigens, je kunt ook de Legend en de Vista als navigator gebruiken als je de route vantevoren plant op je pc en die vervolgens naar je gps uploadt.

Ik heb me zo ooit een tijdlang door mijn Etrex Euro naar de verschillende startplekken van caches laten leiden. :D

 

Op zich wel raar: ik heb op de 60CSx Metroguide 6 gehad en dat werkte, maar voor deze GPS wordt wel de duurdere CityNavigator geadviseerd, terwijl het kaartmateriaal in hoofdlijnen toch gelijk zal zijn. Of de nieuwe versies van Metroguide op een 60CSx werken, weet ik eigenlijk niet.

 

Er komen geen nieuwe versies meer uit van Metroguide.

 

Er is overigens nog wel een verschil, en dat is de grootte van de mapdelen. Het verschil met de voorloper van CN, CitySelect, is hierin wel heel groot. Dat scheelt een groot deel van NL in de GPSMAP60C(S). Met de x versie maakt dat door de geheugenkaartjes natuurlijk niets meer uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op zich wel raar: ik heb op de 60CSx Metroguide 6 gehad en dat werkte, maar voor deze GPS wordt wel de duurdere CityNavigator geadviseerd, terwijl het kaartmateriaal in hoofdlijnen toch gelijk zal zijn. Of de nieuwe versies van Metroguide op een 60CSx werken, weet ik eigenlijk niet.

Op de 60CSX werken alle versies van Metroguide (Europese en buitenlandse), echter zonder de routeinformatie OP de GPS.

 

Dus als je onderweg de 60 CSX niet als navigator wilt gebruiken, kan je heel goed de Metroguide laden. Als je alleen in Nederland blijft, kan je misschien nog wel beter de TOPO kaarten laden. Die hebben ook geen routeinformatie maar zijn wel handig bij het wandelen.

 

tot cache,

team Wij Drie :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...