Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Hoi Allemaal,

Afgelopen weekend onze eerste caches gepakt! :dribble: Hartstikke besmettelijk is dit..hahaha. Toch zit mij 1 vraagje hoog...Hoe kan het dat de Meridian soms zomaar plots uitgaat? Ligt het aan de batterijen? Ligt het aan de ontvangst van sattelieten? Of kan het aan het gebruik van een 512MB card liggen?

Zijn het überhaupt (sorry ff in het buitenlands) batterij vreters?

Ben benieuwd..

Groetjes Spacewuppie

Iedereen prettige dagen he!!

bewerkt door Team The Spacewuppies
Geplaatst

Zelf heb ik een garmin gps, maar daar moest ik aangeven wat ik voor baterijen ik had.

Ook oplaadbare baterijen moet je een paar keer laden en weer leegtrekken.

Ook het gebruik van een electrisch kompas en het lampje kan wat baterijen vreeten.

Misschien dat je duidelijker moet vermelden wat voor baterijen je gebruikt en wat "snel uit" als betekenis heeft.

Is dit bijvoorbeeld een paar minuten of een paar uur

Geplaatst (bewerkt)
Zelf heb ik een garmin gps, maar daar moest ik aangeven wat ik voor baterijen ik had.

Ook oplaadbare baterijen moet je een paar keer laden en weer leegtrekken.

Ook het gebruik van een electrisch kompas en het lampje kan wat baterijen vreeten.

Misschien dat je duidelijker moet vermelden wat voor baterijen je gebruikt en wat "snel uit" als betekenis heeft.

Is dit bijvoorbeeld een paar minuten of een paar uur

Wij gebruiken 1800mAh batterijen...oplaadbaar.

De gps viel na 1 uur uit en na hem weer aangezet te hebben telkens met kleine tussenpozen...daarna helemaal k.o.We gaan het binnenkort proberen met andere zwaardere batterijen...je hebt ze geloof ik ook van 2300 enzo.

bewerkt door Team The Spacewuppies
Geplaatst

Het zomaar uitvallen (geen spanning meer op het apparaat) kan te maken hebben met het feit dat er wat ruimte zit in het batterij compartiment. Dat kan komen door iets te slappe veertjes, maar ook lengte verschil in de batterijen zelf. Sommige batterijen kunnen in lengte wel eens een millimeter of anderhalve millimeter van andere verschillen.

Het probleem is al langer bekend v.w.b. Garmin gps'en, en is veelal te helpen door een strookje schuimrubber of een rubberachtig strookje plakband in het compartiment te leggen en daar de batterijen tegenaan te leggen zodat ze minder snel schuiven bij het wandelen.

De gps viel na 1 uur uit en na hem weer aangezet te hebben telkens met kleine tussenpozen...daarna helemaal k.o.We gaan het binnenkort proberen met andere zwaardere batterijen...je hebt ze geloof ik ook van 2300 enzo.

Dat lijkt toch inderdaad wat met de capaciteit te maken te hebben. Je hebt ze momenteel geloof ik tot 2600 of 2700 mAh.

Geplaatst

We hebben zelf al 3 jaar een Meridian Gold. Met 1800/2100 mAh moet je toch wel een 6 a 8 uur gebruik halen. Misschien is je lader niet helemaal optimaal. Vergelijk GPS'sen niet met je GSM. Die doet minstens een week. Een GPS hoogstens een dag.

Een Garmin GPS60*, geen x, zal het langer volhouden dan dan een Meridian. De Meridian zal daarentegen wat minder snel zijn fix verliezen. Elk voordeel heeft ook z'n nadeel. Ook hier! De Meridian zal op cachelokatie tijdelijk een extra onnnauwkeurigheid van 25 m te zien geven. Na 5 minuten is dat ook voorbij.

Mvg,

De Wolvjes

Geplaatst

Ik gebruik oplaadbnare varta 2700mha en die gaan lang mee.

Een keer gelachen met Twinlife. Had doos van die goedkope strontbatterijen gekocht. Deed ze er in en zette de GPS aan. Op het moment dat ie beeld had zag je de batterij indicator leeg lopen en ploep UIT!

Geplaatst
Dat lijkt toch inderdaad wat met de capaciteit te maken te hebben. Je hebt ze momenteel geloof ik tot 2600 of 2700 mAh.

Ik gebruik momenteel 2800 mAh en die gaan eerruugg lang mee!

Ik heb zojuist overigens via Marktplaats een aantal 3200 mAh besteld.

De ontwikkelingen gaan snel. Ben benieuwd hoe lang die meegaan.

Geplaatst
Een keer gelachen met Twinlife. Had doos van die goedkope strontbatterijen gekocht. Deed ze er in en zette de GPS aan. Op het moment dat ie beeld had zag je de batterij indicator leeg lopen en ploep UIT!

Hier precies dezelfde ervaring.

Tijdens onze fietsvakantie in Belgie (vorig jaar) had ik niet op elke camping gelegenheid om de oplaadbare batterijen op te laden.

Op zeker moment was dus zo ongeveer alles op.

Bij een of andere duizend dingen winkel een set van wel 12 batterijen gekocht! (voor wel 3 euro ofzo)

Dat zijn voor de Meridian die ik toen had, wel 6 vullingen.

Tijdens een cache die amper twee uur duurde joegen we de hele doos erdoorheen. :no: Je zag inderdaad als je goed keek het groene balkje zo teruglopen.

Bovenstaande was mede de reden dat we destijds die 2800mAh batterijen hebben gekocht. Wel iets duurder maar ze gingen lachend 8 tot 10 uur mee. :dribble:

Van loszittende batterijen of spontaan uitschakelen (behalve bij lege batterijen dan) hebben we overigens nooit last gehad.

Geplaatst (bewerkt)
:D Oke dan...Conclusie...Ik ga eerst andere batterijen "erbij" halen/bestellen.

Iedereen alvast weer bedankt voor de reactie's :lol1:

Groetjes Spacewuppie.

Van mijn Magellan kreeg ik onlangs het volgende "advies" :cry:

fcf419e2-16d5-4e06-ab68-dc1fce070119.jpg

Is eventueel ook een optie? :angry::lol1:

bewerkt door Twin Peaks
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...