De Roode Loper Geplaatst 28 december 2006 Geplaatst 28 december 2006 Cache wordt afgekeurd op veiligheid. Caches dienen in eerste instantie minimaal 50 meter bij bruggen, wegen spoorrails, water en dergelijke vandaan te blijven. Zou je eens een tijdje moeten gaan reviewen voor Duitse caches, maak je vrienden . Daar maak je af en toe wat mee, vraag maar aan Fire5.
blazez Geplaatst 29 december 2006 Geplaatst 29 december 2006 We hebben een paar maanden geleden nog een serie caches in duitsland gedaan, maar bij een van de caches zat de cache onder de brug gemaakt. aangezien wij geen laddder bij ons hadden (duh) en niet met de auto het water in wilden rijden konden we niet bij de cachebox komen. Da's overigens wel erg l****g als je de box ziet zitten een paar meter bij je vandaan maar je kan er niet bijkomen. Zo een cache wordt dus niet afgekeurt en leverd super foto's op hoe inventief mensen zijn om toch de cache te pakken te krijgen. Deze cache dus
De Roode Loper Geplaatst 29 december 2006 Geplaatst 29 december 2006 We hebben een paar maanden geleden nog een serie caches in duitsland gedaan, maar bij een van de caches zat de cache onder de brug gemaakt. aangezien wij geen laddder bij ons hadden (duh) en niet met de auto het water in wilden rijden konden we niet bij de cachebox komen. Da's overigens wel erg l****g als je de box ziet zitten een paar meter bij je vandaan maar je kan er niet bijkomen. Zo een cache wordt dus niet afgekeurt en leverd super foto's op hoe inventief mensen zijn om toch de cache te pakken te krijgen. Deze cache dus Het levert inderdaad leuke plaatsjes op. Dit is nog maar een klein bruggetje, maar in het verleden hebben we het op het forum ook al gehad over dit soort dingen en dan zie je grotere bruggen, constructie van keukentrap in een boot.
Goonies Oosterhout Geplaatst 29 december 2006 Geplaatst 29 december 2006 Mensen met een handicap en mensen met kinderen zijn prima in staat om uit te zoeken of een cache al dan niet geschikt is voor hun cache-avontuur. Niets vervelender dat er helemaal geen enkele aanwijzing naar een van deze zaken is en je staat bij de start en ziet dat je kind, je rolstoel of je hond niet welkom is. Het is aan de cacheplaatser om dit te vermelden. Klopt... Maar wat ik wil zeggen is dat degene met het 'probleem' (kinderen, hond, handicap, bloemkooloren, rammeltenen, hooikoorts of gewoon een lelijke kop) zijn caches uitzoekt. Als er bij een cache geen attributes vermeld staan, zal degene met het 'probleem' zijn conclusie trekken: deze is waarschijnlijk niet geschikt. Natuurlijk is het handig om de attributes te gebruiken, maar de laksheid of onwetendheid van een cache-plaatser is niet verantwoordelijk voor rolstoelen die in de modder blijven steken of kinderen die getraumatiseerd thuiskomen. De verantwoordelijke daarvoor is dan degene die de rolstoel de modder inrijdt of degene die zijn kinderen laat rondwandelen op die parkeerplaats langs de snelweg waar mannen elkaar ontmoeten voor andere dingen dan koffie drinken. Dat is nou eenmaal het risico dat je neemt als je een cache doet waar één en ander niet bij vermeld staat.
De Roode Loper Geplaatst 29 december 2006 Geplaatst 29 december 2006 (bewerkt) Natuurlijk is het handig om de attributes te gebruiken Handig???????? Het zou verplicht moeten zijn!! 29 december 2006 bewerkt door De Roode Loper
Kruimeldief Geplaatst 29 december 2006 Geplaatst 29 december 2006 Niets vervelender dat er helemaal geen enkele aanwijzing naar een van deze zaken is en je staat bij de start en ziet dat je kind, je rolstoel of je hond niet welkom is. Het is aan de cacheplaatser om dit te vermelden. Klopt... Maar wat ik wil zeggen is dat degene met het 'probleem' (kinderen, hond, handicap, bloemkooloren, rammeltenen, hooikoorts of gewoon een lelijke kop) zijn caches uitzoekt. Als er bij een cache geen attributes vermeld staan, zal degene met het 'probleem' zijn conclusie trekken: deze is waarschijnlijk niet geschikt. Ik merk dat je nog geen eigen cache hebt liggen. Je ziet aleen bij oudere caches soms geen Attributes. Natuurlijk is het handig om de attributes te gebruiken, maar de laksheid of onwetendheid van een cache-plaatser is niet verantwoordelijk voor rolstoelen die in de modder blijven steken of kinderen die getraumatiseerd thuiskomen. De cacheplaatser is verantwoordelijk voor zijn cache en verantwoordelijk voor de info over zijn cache. Ik vind wel dat een cacheplaatser de verantwoordelijkheid moet nemen en zoveel mogelijk achtergrondinfo moet vermelden zodat een cacher thuis al kan lezen of de cache iets is voor zijn situatie of niet. Ook ik heb wel eens flink wat kilometers gereden om bij een cache aan te komen waarvan ik ter plaatse pas merk dat de cache niet voor mij geschikt is. Dat is heel vervelend. Ik denk dat de gemiddelde cacheplaatser dat zelf ook niet wil. De verantwoordelijke daarvoor is dan degene die de rolstoel de modder inrijdt of degene die zijn kinderen laat rondwandelen op die parkeerplaats langs de snelweg waar mannen elkaar ontmoeten voor andere dingen dan koffie drinken. Dat is nou eenmaal het risico dat je neemt als je een cache doet waar één en ander niet bij vermeld staat. Dat een cacher verantwoordelijk is voor zichzelf om de risico te nemen door de blibber te gaan met een buggy of met een rolstoel, ben ik met je eens. Maar dan zou de cacher al van tevoren dat moeten weten en die risico nemen. Niet pas ter plaatse er achter komen.De reviewer zal wel alles proberen te doen om dit soort bijkomstigheden naar voren te halen. Een cacheplaatser kan geen cache ter review aanbieden als hij de terreinwaarde niet heeft ingevoerd. De terreinwaarde is te verdelen over 1 tot 5 sterren. 1 ster betekent dat een rolstoeler de cache in zijn 1tje kan doen. 1.5 ster betekent dat een rolstoeler mee kan maar de cache zelf niet kan pakken. 2 sterren betkent dat een rolstoeler beter thuis kan blijven omdat het terrein voor hem zo goed als ongebaanbaar is. Lees voor rolstoeler voor het gemak ook kleine kinderen en kinderwagens/buggys. Is een cache 1 ster, dan krijgt de reviewer tijdens het reviewen een automatische melding dat het icoontje van een rolstoel niet geplaatst is. Daar gaat de reviewer dus de cacheplaatser om verzoeken. Maar, het probleem zit hem dus in de waarde van het terrein die de cacheplaatser er aan geeft. Dat is niet door een reviewer te achterhalen of het overeenkomt met de werkelijkheid. En wat de een 1 ster vind, vind de ander wel 2 sterren. Men moet dus werkelijk uitgaan van wel of niet te doen voor een rolstoeler als men beslist dat een cache 1 of 1.5 sterren krijgt voor terreinwaarde. Zoals ik al schreef, ik kan merken dat je zelf nog geen cache geplaatst hebt. Je mag je eigen mening hebben over wie wat waarom met de verantwoordelijkheid van een cache, maar zo werkt het dus niet. Dacht je dat een reviewer maar even de eindcoördinaten bekeek en voila, de cache is online? Gemiddelde review tijd is in eerste instantie zo'n 15 minuten per cache. Als er dan wat aan mankeert en de cache wordt teruggestuurd, dan duurt het allemaal nog langer. Juist dit soort ontwetendheden maakt dat er van alle aangeboden caches er ongeveer 90% wat aan mankeert en dus niet direct online komen. Natuurlijk is het handig om de attributes te gebruiken Handig???????? Het zou verplicht moeten zijn!! Het is bij de laatse ruim 1500 caches die online zijn gekomen "verplicht". . Alleen wordt er door de reviewer nog niet steeds de nadruk erop gelegd om zoveel mogelijk van de attributes te plaatsen.
De Roode Loper Geplaatst 29 december 2006 Geplaatst 29 december 2006 Caches dienen in eerste instantie minimaal 50 meter bij bruggen, wegen spoorrails, water en dergelijke vandaan te blijven. Geldt dit ook voor WP's, bijvoorbeeld een standbeeld dat op een brug staat?
Peetee Geplaatst 29 december 2006 Geplaatst 29 december 2006 Caches dienen in eerste instantie minimaal 50 meter bij bruggen, wegen spoorrails, water en dergelijke vandaan te blijven. Geldt dit ook voor WP's, bijvoorbeeld een standbeeld dat op een brug staat? Dit is een regel die m.i. erg moeilijk letterlijk te handhaven is. En zo streng wordt die ook niet gehandhaafd. Immers hoeveel caches liggen niet verstopt onder een bruggetje, hoe vaak is een cache niet geplaatst aan de waterkant. Ik denk dat dat soort plekken hier dus ook niet bedoeld wordt. In het algemeen kun je stellen: blijf weg bij plaatsen die in potentie gevaarlijk (kunnen) zijn. Voor spoorlijnen e.d. lijkt me het gevaar wel duidelijk. En ook als je een kistje verstopt op een peiler van een 30 meter hoge brug lijkt me dat niet geheel de bedoeling.
Aanbevolen berichten