koedeboe Geplaatst 16 december 2006 Geplaatst 16 december 2006 Jammer dat sommigen "afkortingen" nemen. Ik heb hem zelf ook gedaan (in een wat onlogische volgorde, maar toch...) en heb echt (!!) genoten van de omgeving ! Een echte aanrader waar veel werk in is gaan zitten. Zorgvuldig gemaakt met een heuse "berg" erin die voor een duivels plezier zorgt... Ik kan me dan ook wel voorstellen dat Ruud de balen krijgt van mensen die alleen ff willen scoren. Toch zijn er altijd mensen die de makkelijkste manier kiezen om te scoren, daar gaat het om de kwantiteit ipv de kwaliteit ! Jammer hoor... Niet iedereen heeft hetzelfde referentiekader, dat mag bekend verondersteld worden, maar toch..... Als troost kan ik alleen maar zeggen dat ze niet weten wat ze gemist hebben . Zelf ben ik jaloers op mensen die zulke fraaie caches maken, laat dat ook even een compliment voor Ruud zijn. Focus niet op de enkeling die de boel frustreert maar op degenen die je caches weten te waarderen! De fraudeurs hebben zichzelf misdeeld, ze weten het hooguit niet!
SN@G Geplaatst 16 december 2006 Geplaatst 16 december 2006 Wat nou fraudeurs en misdeeld. Tuurlijk kan ik een schitterende cache uitzetten, maar als blijkt dat ie met de auto te doen is, weet je dat men dat ook zal gaan doen. Wat is daar mis mee???? Die vergelijking met de vierdaags die ontgaat mij totaal. Daar zijn onderweg controle punten ingebouwd. Dat kun je met een cache ook doen. Als ik een traditional uitzet met een eindcoordinaat en ik zeg dat je vanaf punt a 10km moet gaan lopen omdat het een mooie wandeling is, maar in de praktijk blijkt dat je vanaf punt b maar 100m hoeft te lopen, dan zul je zien dat men de korste weg zal nemen (enkelen daargelaten). Ik heb een multi liggen in natuurgebeid, waar je niet met auto of bromfiets mag komen. Als men daar vervolgens zou gaan rijden zou ik pissed off zijn, maar als ik zeg dat ze hem moeten lopen en ze fietsen hem, so what????
TeamTobi Geplaatst 16 december 2006 Geplaatst 16 december 2006 Wij lopen graag dus vinden het niet erg om deze helemaal uit te lopen, anderzijds is het ook altijd leuk een cache te ontcijferen op een manier die de maker niet voor ogen had om zo het eindcoord direct te bepalen/berekenen/ontfutselen en al niet meer. Laat iedereen het op zijn eigen manier doen, wil je dit niet, maak de cache google/puzzel/reken proof...
SN@G Geplaatst 16 december 2006 Geplaatst 16 december 2006 Wij lopen graag dus vinden het niet erg om deze helemaal uit te lopen, anderzijds is het ook altijd leuk een cache te ontcijferen op een manier die de maker niet voor ogen had om zo het eindcoord direct te bepalen/berekenen/ontfutselen en al niet meer. Laat iedereen het op zijn eigen manier doen, wil je dit niet, maak de cache google/puzzel/reken proof... Tja, zo denk ik er ook over. Er is iemand die door een stom foutje van mijzelf Blowfish op een andere manier heeft opgelost dan ik aanvankelijk voor ogen had. Goed opgelet zeg ik dan maar.
Polmske Geplaatst 16 december 2006 Geplaatst 16 december 2006 Zo zie je maar over al is een oplossing voor
Quaerens Geplaatst 16 december 2006 Geplaatst 16 december 2006 Ook in combinatie met het begrip respect tonen voor de cachemaker. Dit laatste leverde overigens weinig bijval, wel hoon vanuit bekrompen hoek. Ik vind het juist bekrompen om te checken hoe anderen een cache doen en vervolgens ook nog te gaan klagen over de cachers in kwestie...
Ating en Rosie Geplaatst 16 december 2006 Geplaatst 16 december 2006 Geocachen is een vorm van schatzoeken! Het leuke van schatzoeken is om op je eigen manier een schat te vinden. Het is geweldig dat andere mensen hele leuke schatten verstoppen en er hele leuke puzzels voor maken. In mijn geval betekende dat bij een cache drie keer en halve dag op pad terwijl de formule, achteraf, gewoon op internet bleek te staan. Alle cacheleggers bedankt! Super hobby!
Gast Team_Maju Geplaatst 16 december 2006 Geplaatst 16 december 2006 Ook in combinatie met het begrip respect tonen voor de cachemaker. Dit laatste leverde overigens weinig bijval, wel hoon vanuit bekrompen hoek. Ik vind het juist bekrompen om te checken hoe anderen een cache doen en vervolgens ook nog te gaan klagen over de cachers in kwestie... Als iemand maanden bezig is geweest om een cache neer te leggen zoals Stevig Stappen, een cache die zeker niet voor iedereen is weggelegd ivm terrein en afstand, dan is het zonde dat er gezocht wordt naar manieren om de lengte in te korten en op deze manier de gehele opzet van deze cache te vern**ken. Het doet de prestaties van hen die hem helemaal gedaan hebben al dan niet in 1 keer teniet. Tuurlijk cacht iedereen maar hoe die cachen wilt.. kruipend, met de auto, fiets of lopend, maar dan snap ik al die forumberichten niet over het feit dat er steeds minder kwaliteitscaches online komen, en er vaker "oprapers/oppikkers" op nietszeggende plaatsen worden neergelegd... het puntje wint klaarblijkelijk van de rest. Maar goed, zoveel cachers, zoveel meningen zoals reeds vaker is gezegd. Alleen jammer dat als iemand zijn mening hier uit over de manier waarop een cache gedaan wordt omlaag gehaald wordt door een ander die er een andere mening op na houdt.
Woezel & Pip Geplaatst 16 december 2006 Geplaatst 16 december 2006 Joh maak je niet druk... Cachen doet iedereen voor zich. Cache uitzetten ook. Als een ander een mooie wandelcache op een andere manier scoort dan bedoelt, is het die persoon zelf die iets mist. Niet jij. Is altijd mijn overtuiging geweest en nog steeds. Iedereen die mij vraagt om hulp, krijgt die. Als die persoon daardoor een stuk wandeling wilt overslaan, so be it. Is zijn/haar probleem toch? Niet de mijne. Ik heb plezier in het wandelen. Of het nou om te 'scoren' is of tijdens het uitzetten. Nogmaals: ik heb dat altijd geroepen: Wie zo dom is om een mooi stuk te missen, laat die persoon daar dan ook zelf van 'genieten'.... 'Let it be....' Zijn er nou geen ergere dingen om je druk om te maken??
Ating en Rosie Geplaatst 16 december 2006 Geplaatst 16 december 2006 Het geocachen is voor ons een vorm van schatzoeken! En daar genieten we op dit moment heel erg van. Het leuke van schatzoeken is dat mensen dat altijd op hun eigen wijze of manier hebben gedaan en ook nog doen. Soms betekent dat een route drie keer af moeten leggen om een cache te kunnen loggen en soms door een slimmigheidje direct op pad om de cache te loggen. Het is en blijft een hobby waarbij het ons vooral gaat om het hebben van plezier en ontspanning. Dat je daarbij ook wel eens recht tegenover elkaar komt te staan als het niet lukt hoort daar ook bij! Natuurlijk worden bepaalde caches geplaatst met een bepaald doel en sommige ook helemaal niet. Toch kun je aan allebei veel plezier beleven. Het lijkt mij leuk om samen met de Maluku Kids bij ons in de buurt wat caches te plaatsen, daarbij weten wij vooraf al dat een ieder het op zijn eigen manier zal doen, maar als ze de caches loggen zullen ze waarschijnlijk met een grijns op hun gezicht verder reizen. Het is dan ook jammer te lezen dat mensen teleurgesteld kunnen raken als mensen door een slimmigheidje plezier hebben beleefd aan een cache. Niet doen! Gewoon genieten dat er weer iemand moeite heeft gedaan om de cache te loggen, want soms is met de auto, motor, brommer, fiets of boot veel gecompliceerder dan een snelle wandeling door een bos of weiland. Alle cacheleggers heel erg bedankt! Ating en Rosie
SN@G Geplaatst 16 december 2006 Geplaatst 16 december 2006 Tuurlijk cacht iedereen maar hoe die cachen wilt.. kruipend, met de auto, fiets of lopend, maar dan snap ik al die forumberichten niet over het feit dat er steeds minder kwaliteitscaches online komen, en er vaker "oprapers/oppikkers" op nietszeggende plaatsen worden neergelegd... het puntje wint klaarblijkelijk van de rest. Maar goed, zoveel cachers, zoveel meningen zoals reeds vaker is gezegd. Alleen jammer dat als iemand zijn mening hier uit over de manier waarop een cache gedaan wordt omlaag gehaald wordt door een ander die er een andere mening op na houdt. Voor sommigen zal inderdaad het puntje winnen van de rest. Wat btereft je opmerking over het onderuit halen van, dat ben ik absoluut niet met je eens. Nogmaals het is een mening van mij of wie dan ook en dat heeft niets met onderuit halen van. Je moest eens weten hoeveel mensen die QuickPicks niets vinden, maar vervolgens worden ze meer gevodnen dan een korte multi van 2km.
Biertjuh Geplaatst 16 december 2006 Geplaatst 16 december 2006 Oke, dan ook nog even mijn mening, hoewel daar niet om gevraagd wordt.... Laten we allemaal hand in eigen boezem steken... niemand is er vies van om af en toe een beetje te sjoemelen. Is het niet zo dat in liefde en cachen alles geoorloofd is? Waar maak je je druk om.... je hebt een prachtige cache neergelegd voor weinigen, want ook al vinden heel veel cachers het prachtig, qua lichamelijke conditie en bovendien de afstand vóór je bij het begin van de cache bent, zorgt ervoor dat er velen tegengehouden worden. Nu wordt er thuis al voorbereidt, je kunt de afstand bv halveren, maakt dat je een slechtere of mindere cacher? Ik denk van niet, hooguit een slimmere. Ook wij hebben weleens (iets vaker) vals gespeeld, door een cache die lopend bedoeld was met de auto te doen (nee Sn@g, we houden ons aan alle! regels) Hebben wij hem dan niet gedaan? Nah, ik weet dat we er evenzogoed lang over gedaan hebben, alleeen fysiek was het te zwaar. En dan heb je nog puzzels... die worden door de bedenker gemaakt om door iedere cacher afzonderlijk te worden opgelost... hoe anders is het in real life, de geo-chat werkt daar aan mee.... is dat ook valsspelen? of mag dat wel... In ieder geval, wat ik zeggen wil, ieder doet het spelleteje op zijn eigen manier... en die kilometers die Barny heeft moeten lopen/fietsen etc. om jouw caches te loggen zijn minstens zo veel waard als de log van iemand die de vierdaagse van Nijmegen op zijn sloffen loopt.. Marja is het niet het belangrijkst dat iemand plezier beleefd aan zijn/ haar hobby, en daar is jouw cache er een van, ongeacht hoe de cache wordt gedaan.
flatfisher Geplaatst 16 december 2006 Geplaatst 16 december 2006 Potverdikkie! Stevige stappen is misschien wel de enige cache die je moet doen op de manier waarvoor die bedoeld is! In ieder geval in vergelijking tot alle andere caches die ik tot nu toe gedaan heb. Er waren best een aantal multies die ik zonder enige schroom op alternatieve wijze heb weten te vinden. En in die gevallen denk ik meer plezier beleefd te hebben dan als ik het op de bedoelde wijze gedaan zou hebben. Maar hét doel van Stevige Stappen is het lopen van een niet alledaagse afstand (door een prachtig gebied als je van landelijk houdt) met als beloning een oorkonde en een banner in je handtekening. Ik ben er best trots op dat ik dat gepresteerd heb. Zeker gezien de omstandigheden van de dag en het feit dat ik liever 100 km fiets dan 15 km loop. Laat staan 37 km .... Groet Flatfisher
Aanbevolen berichten