S@ndr@ Geplaatst 13 december 2006 Geplaatst 13 december 2006 Hoi Allemaal, We hebben gistermorgen onze Magellan Meridian Gold ontvangen. Heel wat gepuzzel..we krijgen geen contact met de PC We doen zeker weten wat fout. Hoe kunnen we bv. een .loc file (das dus hhet filetje welke je van een cache kan downloaden, linksbovenaan een cachepagina) Maar hoe en wat kunnen/moeten we daarmee? Hoe kunnen we een waypoint invoeren? Is er iemand die misschien een stapsgewijs iets voor ons kan/wil plaatsen? We snappen er ff niks van..We hebben wel al de handleiding van kapitein Haak doorgespit. Is het nu echt zo moeilijk? Of weten gewoon net ff iets niet..wat heel belangrijk is. Ik hoop iets te horen. Groetjes S@ndr@
Biertjuh Geplaatst 13 december 2006 Geplaatst 13 december 2006 Handleiding van de GPS lezen, is dat misschien een optie Ruud
S@ndr@ Geplaatst 13 december 2006 Auteur Geplaatst 13 december 2006 Handleiding van de GPS lezen, is dat misschien een optie Ruud Heb dan wel een koe als avatar..maar we zijn echt wel zo slim, dat we die al doorgenomen hebben.
Peetee Geplaatst 13 december 2006 Geplaatst 13 december 2006 Ik zou in ieder geval ook EasyGps eens downloaden en bekijken. Zal je zeker van pas komen!
team-omega-25 Geplaatst 13 december 2006 Geplaatst 13 december 2006 Welke software gebruiken of willen jullie gebruiken om de waypoints naar de GPS te sturen?
S@ndr@ Geplaatst 13 december 2006 Auteur Geplaatst 13 december 2006 Welke software gebruiken of willen jullie gebruiken om de waypoints naar de GPS te sturen? Ik had dus EasyGPS gedownload. Lijkt me mooi en handig. Maar de PC ziet de Magellan dus niet.
elisa1955 Geplaatst 13 december 2006 Geplaatst 13 december 2006 Hoi Sandra, Probeer anders eerst met de hand een waypoint in te toetsen, kijk of dat lukt. Vaak zijn het eerst de handigheidjes, het leren omgaan ermee. (tenminste zo was het bij mij )
team-omega-25 Geplaatst 13 december 2006 Geplaatst 13 december 2006 Al eens de COM-poort instellingen nagekeken? (Bij mij staan die op COM1 en 4800 Baud). Ik moet je er wel bij vertellen dat ik een Magellan Meridian Platinum heb maar dat zal toch niet zo heel veel uitmaken.
Team Firefox Geplaatst 13 december 2006 Geplaatst 13 december 2006 (bewerkt) Al eens de COM-poort instellingen nagekeken? (Bij mij staan die op COM1 en 4800 Baud). Ik moet je er wel bij vertellen dat ik een Magellan Meridian Platinum heb maar dat zal toch niet zo heel veel uitmaken. Staan hier bij een Magellan Sportrak Pro ook zo En hier vind je de handleiding: http://www.magellangps.com/support/product.asp?prodid=89 Bovenaan in het rijtje staat de Nederlandse versie Je kunt trouwens ook ExpertGPS gebruiken: http://www.expertgps.com/ 13 december 2006 bewerkt door Team Firefox
Biertjuh Geplaatst 13 december 2006 Geplaatst 13 december 2006 En hier vind je de handleiding:http://www.magellangps.com/support/product.asp?prodid=89 Ik had begrepen dat die al doorgenomen was Ruud
S@ndr@ Geplaatst 13 december 2006 Auteur Geplaatst 13 december 2006 (bewerkt) Ja ik lach een beetje..hihi. Volgens mij is het gelukt om mijn eigen coördinaten in te voeren. Heb dus onze thuisbasis als waypoint..als ik het goed heb. Nu een vraagje..bv. over de volgende cache: De Mondenweg 2 by hoppertje ( http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...7-6cd3c4b75016) Daar staat dan 1 waypoint vermeldt. Deze: N 52° 54.585 E 006° 57.119 Dit voer ik dan in in de magellan en daar ligt dan dus de cache..moet ik nu nog even uitvinden hoe je dan een route kunt plannen van...naar...Maar dat lijkt me niet zo moeilijk. Nu is mijn vraag verder...Als je dat .loc filetje download...krijg je dan..mits het lukt de Magellan aan PC te koppelen...dat ene waypoint in je GPS? Dus eigenlijk is z'on PC verbinding handig bij zeer grote caches...met zeer veel coördinaten. Nou dit was het weer ff... Tja...sommigen zullen wel lachen..maar alle begin is moeilijk soms..toch??? 13 december 2006 bewerkt door S@ndr@
Kruimeldief Geplaatst 13 december 2006 Geplaatst 13 december 2006 Niemand lacht (gniffel) . Als jij je GPS op de PC hebt aangezloten, de compoorten kloppen, het software (EasyGPS, EpertGPS, GSAK ) de GPS ziet, dan kan het alleen maar lukken. Als je dan de .locfile download dan kun je de coördinaten die in de .locfile staan downloaden. Dat zal voor een .locfile altijd 1 stel coördinaten zijn. Als je de GPS hebt ingesteld op de data die wij hier gebruiken, kan er niets misgaan. Als je de "Mondenweg 2" (GCJ6GD) doet, neem dan ook "De Modderman" (GCNFBR) gelijk even mee. Die ligt 1610 meter zuidelijker.
S@ndr@ Geplaatst 13 december 2006 Auteur Geplaatst 13 december 2006 (bewerkt) Niemand lacht (gniffel) . Als jij je GPS op de PC hebt aangezloten, de compoorten kloppen, het software (EasyGPS, EpertGPS, GSAK ) de GPS ziet, dan kan het alleen maar lukken. Als je dan de .locfile download dan kun je de coördinaten die in de .locfile staan downloaden. Dat zal voor een .locfile altijd 1 stel coördinaten zijn. Als je de GPS hebt ingesteld op de data die wij hier gebruiken, kan er niets misgaan. Als je de "Mondenweg 2" (GCJ6GD) doet, neem dan ook "De Modderman" (GCNFBR) gelijk even mee. Die ligt 1610 meter zuidelijker. Ik lach nog harder!!Want..het is gelukt!! We hebben nu via Easy GPS al een paar caches erin gezet Allemaal met 1 waypiont. Als je nu een cache met meerdere waypoints hebt...hoe gaat dat dan? Dan slaat ie hem op..en zie je eerste point..en dan..gaat dan de rest vanzelf?? Onze oplossing was: We hebben in easy GPS de snelheid veranderd en hij zag niet de usb waar de GPS aan verbonden zat. Ofzoiets...hihihi. **** Edited by moderator ***** Bericht opgeschoond 15 december 2006 bewerkt door Kruimeldief
Knight of Ni Geplaatst 15 december 2006 Geplaatst 15 december 2006 Als je nu een cache met meerdere waypoints hebt...hoe gaat dat dan? Dan slaat ie hem op..en zie je eerste point..en dan..gaat dan de rest vanzelf?? Helaas niet, dat kan alleen als je premium member bent. Anders slaat hij alleen het coördinaat bovenaan de pagina op. Dus deze zal je handmatig moeten invoeren...
Team The Spacewuppies Geplaatst 15 december 2006 Geplaatst 15 december 2006 (bewerkt) Als je nu een cache met meerdere waypoints hebt...hoe gaat dat dan? Dan slaat ie hem op..en zie je eerste point..en dan..gaat dan de rest vanzelf?? Helaas niet, dat kan alleen als je premium member bent. Anders slaat hij alleen het coördinaat bovenaan de pagina op. Dus deze zal je handmatig moeten invoeren... Dus eigenlijk heeft dat downloaden van die .loc file dan geen nut? Want je krijgt uiteindelijk toch alleen maar de eerste ingevoerd? Of hoe doe je dat dan? Hoe krijg je dan de rest van de coördinaten? Of..m.a.w. waar tover je die vandaan? Hoe? Misschien dom vraagje hoor... Als je dus met EasyGPS het bestandje gedownload hebt en je voert hem in je GPS...Dan zie je het startpunt..en dan? 15 december 2006 bewerkt door Team The Spacewuppies
Aanbevolen berichten