Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Bij het ontwerpen van een cachepagina mag ik graag gebruik maken van Frontpage.

Probleem daarbij is dat dit een paginabreedte oplevert die zelfs voor liggend printen nog te breed is.

Ik dacht het te kunnen oplossen door eerst in Word op A4-formaat te ontwerpen en dit naar Frontpage te copieren, maar helaas wordt dit dan direct weer beeldschermbreed met vervorming van de indeling die ik gemaakt heb.

Het lukt mij maar niet om een instelling te maken of een bepaalde tekst in te voeren in de codepagina zodat de breedte beperkt blijft tot A4 bij downloaden en dus de pagina kan worden uitgeprint zoals ik hem opzette.

NB: ik gebruik Frontpage alleen voor pagina's waarin ik tabellen ed aanmaak. Bij eenvoudiger pagina's zonder tabellen ben ik in staat om dat direct in html te schrijven op het inschrijfformulier van .com .

Wie kan mij het benodigde zetje in de goede richting geven??

Bij voorbaat dank,

Geopatra.

Geplaatst

Zorg ervoor dat je, nadat je de pagina's hebt gemaakt in frontpage, de breedte instellingen in de tabellen wist.

Standaard zet FP daar namelijk een waarde in in pixels, zoals jij ze op het scherm hebt staan. In de meeste gevallen is echter de browser prima in staat om daar zelf iets netjes van de knutselen.

Dus verwijder 'gewoon' alle attributen WIDTH=400 (enzo) uit de TABLE TD en TR tags. Dus eigelijk gewoon allemaal behalve de plaatjes...

Geplaatst
Zorg ervoor dat je, nadat je de pagina's hebt gemaakt in frontpage, de breedte instellingen in de tabellen wist.

Standaard zet FP daar namelijk een waarde in in pixels, zoals jij ze op het scherm hebt staan. In de meeste gevallen is echter de browser prima in staat om daar zelf iets netjes van de knutselen.

Dus verwijder 'gewoon' alle attributen WIDTH=400 (enzo) uit de TABLE TD en TR tags. Dus eigelijk gewoon allemaal behalve de plaatjes...

Bedankt voor je reactie, maar eigenlijk hoop ik op iets anders, een bepaalde code dus.

Ik heb eens zitten kijken, maar die breedte staat er heel veel in.

Geopatra.

Geplaatst

Bedankt voor je reactie, maar eigenlijk hoop ik op iets anders, een bepaalde code dus.

Alternatief kun je ook proberen te pagina te maken, zonder ook maar eenmaal de breedte van de tabel te wijzigen.

Ik heb eens zitten kijken, maar die breedte staat er heel veel in.

Geopatra.

En dat is dus ook precies het probleem...

Maar je kunt toch even zoeken/vervangen doen ? de meeste breedtes zijn toch hetzelfde, dus kun je ze in een keer verwijderen.

Geplaatst
NB: ik gebruik Frontpage alleen voor pagina's waarin ik tabellen ed aanmaak. Bij eenvoudiger pagina's zonder tabellen ben ik in staat om dat direct in html te schrijven op het inschrijfformulier van .com .

Geopatra.

Op advies heb ik juist frontpage eruit gegooid en heb ontdekt dat ik na een uurtje de benodigde tabel prima kan maken in NVU een scriptwriter onder Mozilla oid :thumbdown: . Eenvoudig gebruik, gelijk voorbeelden en vanuit het bronblad zo te kopieren naar gc.com. Gelukkig mag iedereen ook frontpage gebruiken :beerchug:

En nu met de mogelijkheid van pdf format printen bij gc.com kom ik toch regelmatig caches tegen die daar niet in te printen zijn. Dus een herinneringssteuntje, blijf letten op wat er met de printer uitkomt. :P

Geplaatst

Hej,

Ik doe ook alles in frontpage. Wat ik doe is ik maak 1 tabel aan op de maximale breedte die ik wil hebben en ga in die tabel mijn hele content zetten.

Werkt wel oke.

Greetz Masterchef

Geplaatst
In het algemeen is het handiger om de browser zijn werk te laten doen en pagina's niet al te afhankelijk te maken van specifieke breedtes e.d. Ook zal het dan een stuk makkelijker zijn om het in PDF en op printers beter te tonen.

Om een tabel een bepaalde breedte te geven zou <table width="300"> al afdoende moeten zijn, evt kan je ook nog de losse td-elementen van een width voorzien, dat zou afdoende moeten zijn als de browser genoeg plek heeft om alles te laten zien.

Ok, maar die tabellen zelf kan ik wel binnen de perken houden. Echter de tekst tussen de tabellen wordt beeldschermbreed . Ik heb het verhaal opgezet in Word op A4 formaat. Bij kopieren-plakken in Front page blijft van het A4 formaat niets meer over en de lay out wordt ook aardig verstoord.

Lastig.

Ik heb NVU ook op mijn pc staan, en zal eens kijken wat die doet.

Geopatra.

Geplaatst
Bij kopieren-plakken in Front page blijft van het A4 formaat niets meer over en de lay out wordt ook aardig verstoord.

Lastig.

Lastig maar logisch.

Met Ctrl C Ctrl-V kopieer en plak je de INHOUD van je document en niet het document zelf.

De gegevens over het A4-tje staan dan ook nergens in het document maar betreft een pagina layout.

Hetzelfde zal je gebeuren als je de complete tekst incl. tabellen naar een A5 formaat kopieert.

Frontpage werkt niet met een "papieren" pagina layout maar met beeldschermen en pixels.

Beter is het misschien om geen absolute waarde in je tabellen te verwerken maar relatieve in procenten.

Daarmee bereik je dat het voor ieder beeldformaat leesbaar is en waarschijnlijk ook goed uit de printer komt.

Dus geen WIDTH=400 , maar WIDT=33%

Verder is Frontpage een heel koppig programma die maar moeilijk te beteugelen is.

Op shareware gebied zijn er zat WYSIWYG-editor for HTML opmaak die het beter doen.

Geplaatst
En nu met de mogelijkheid van pdf format printen bij gc.com kom ik toch regelmatig caches tegen die daar niet in te printen zijn. Dus een herinneringssteuntje, blijf letten op wat er met de printer uitkomt. :lol1:

Even een kleine opmerking over het PDF format. Dat is namelijk alleen te downloaden voor Members. En dat is maar een klein percentage van de geocachers. En slechts een klein percentage daar weer van gebruikt het daadwerkelijk. Dus er zullen weinig cacheleggers zijn die rekening houden met hoe het er in PDF staat.

Ik ben het overigens wel eens met de opmerking dat je even moet controleren wat er uit de printer komt. Soms moet je zo moeilijk doen om een fatsoenlijke afdruk te krijgen.

Geplaatst

Bij kopieren-plakken in Front page blijft van het A4 formaat niets meer over en de lay out wordt ook aardig verstoord.

Lastig.

Lastig maar logisch.

Met Ctrl C Ctrl-V kopieer en plak je de INHOUD van je document en niet het document zelf.

De gegevens over het A4-tje staan dan ook nergens in het document maar betreft een pagina layout.

Hetzelfde zal je gebeuren als je de complete tekst incl. tabellen naar een A5 formaat kopieert.

Frontpage werkt niet met een "papieren" pagina layout maar met beeldschermen en pixels.

Beter is het misschien om geen absolute waarde in je tabellen te verwerken maar relatieve in procenten.

Daarmee bereik je dat het voor ieder beeldformaat leesbaar is en waarschijnlijk ook goed uit de printer komt.

Dus geen WIDTH=400 , maar WIDT=33%

Verder is Frontpage een heel koppig programma die maar moeilijk te beteugelen is.

Op shareware gebied zijn er zat WYSIWYG-editor for HTML opmaak die het beter doen.

Ofschoon er in eerdere reacties ook al werd gesproken over procenten ipv. pixels , was de uitleg in Gerolds bericht dusdanig dat ik het door kreeg.

Resultaat is nu dat mijn nieuwe cache ( "Mijn Fiets!": GCZN4Z) - indien liggend uitgeprint - volledig op het papier komt. Bij "Vestingwerken Heusden"( GCXMRA) lukt dat niet bijvoorbeeld.

Ik heb overigens nu NVU gebruikt, maar kan niet zeggen dat ik het eenvoudiger, duidelijker of prettiger vond werken dan FrontPage. Dat laatste heb ik natuurlijk al wel veel vaker gebruikt.

Geopatra.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...