Spring naar bijdragen

Trash in de cache achterlaten


Skries

Aanbevolen berichten

:lol:

Vandaag heb ik even mijn cache gecontroleerd. Lag er nog prima bij. Keurig droog etc. Tot mijn verbazing (en ik wer er een beetje verdrietig van) hadden de laatste bezoekers er wel twee leuke dingen uitgehaald (zaklamp en klokje) maar hiervoor in de plaats een AH=sleutelhanger en een papieren zakdoekje achtergelaten. Echt ik verzin het niet, ze hebben het zelfs in het logboek vermeld.

Wat zijn de ervaringen van anderen? Als het zo gaat worden de caches niet aantrekkelijk (vooral voor kinderen) meer.

Overigens de vinders en achterlaters van deze "trash in de cache" was het team ****.

 

*Edit Bytheway: De teamnaam van deze geocachers heeft nu lang genoeg hier op de site gestaan en is verwijderd om te ervoor te zorgen dat het forum niet als "schandpaal" wordt gebruikt. Het kan natuurlijk een "beginners"-fout zijn. Volg het advies van Peetee en stuur het desbetreffende team een persoonlijk mailtje.*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wat zijn de ervaringen van anderen?

Tja, het is een probleem dat al meerdere cache-plaatsers zijn tegengekomen. Het mag duidelijk zijn dat de kwaliteit van de cache een gedeelde verantwoordelijkheid is van de cache-plaatser én de -zoeker.

 

Een aantal maanden geleden is hierover al eens van gedachten gewisseld in dit draadje.

 

Ik zou de betreffende cachers toch even een persoonlijk mailtje sturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dit is inderdaad dieptriest Skries. Het gaat om een beetje nadenken en mentaliteit. En daaraan ontbreekt het blijkbaar bij sommigen wel eens. Nou denk ik dat het in dit geval om het eerste punt draait dus hopelijk komt **** er nog eens achter dat het niet zo'n goede actie was.

 

Edit: Na enige tijd is de teamnaam verwijderd door Bytheway (vind ik een terechte actie hoor, zie ook de edit op het startpostje in dit topic).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Het is jammer als er zooi in je cache wordt gedaan waar niemand iets aan heeft, ik probeer zelf altijd de regel in acht te nemen wat ik erin doe is van ongeveer een gelijke waarde van wat ik eruit haal. Als ik er een pen indoe haal ik er een pen of badge uit bijvoorbeeld en anders gaan er gewoon meer dingen in dan dat ik eruit haal. Ik denk dat dat eigenlijk de meest logische manier is van handelen bij het "swoppen"cq ruilen in een cache.

Je ruilt toch ook geen GPS in voor een zakdoekje :rolleyes:

 

Corvus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind vaak punaises, kurkjes, zakdoekjes, bierviltjes, afstandsbedieningen, paperclips, tandenstokers, spelden, luciferdoosjes, smarties, etc. terug in mijn cache's.

Worden afstandsbedieningen gezien als afval dan? De meeste doen het gewoon hoor... ;)

Ik weet dan nog wel een team dat z'n strategie moet veranderen :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn ervaring is met afstandsbedieningen: er is geen echte normalisatie. Eentje voor Philips TV doet het niet op een Sony etc. Eentje voor een taperecorder van Superline doet het niet voor een taperecorder van Daewoo alhoewel die er hetzelfde uitzien.

Er zijn wel algemene AB's maar die moet je programmeren. En zonder handleiding (RTFM) zijn ze ook onbruikbaar. Dus ik denk: de meeste AB's in caches zijn afval tenzij er iemand een precies bijpassend apparaat thuis voor bezit. En werkt die AB niet dan stop je die weer terug in een andere cache. Misschien komt ooit zo op den duur de AB een passend apparaat tegen. Een soort Travel Bug (TB) met onbekende bestemming maar met een goed doel: partner zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Leuk geprobeerd prof., maar voor mij blijven die dingen afval: je hebt er niets aan, ziet er niet leuk uit , is niet pluche, is niet lekker, is geen hebbedingetje, is alleen geschikt voor de vuilnisbak!

 

RedRocks.

 

 

N.B. Foutje in mijn naam in het bovenstaande bericht gecorrigeerd, maar kan het eerste niet gedeleted krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het overkomt mij dikwijls: je neemt een aantal prachtige spullen mee om in een cache achter te laten doch je ontdekt er alleen wat rommel en kleine prullaria in. Voor mij is de boodschap dan erg simpel: niets in en niets uit. ;)

 

Afstandsbedieningen wekken bij mij allergie op. Zij nemen veel plaats in in de cachedozen en zijn nutteloos. Inderdaad: afval! ;)

 

Het moet toch een kleine moeite wezen om een bepaalde code te onderschrijven binnen de kleine Benelux-landen:

1. ruil artikelen met artikelen die evenwaardig zijn

2. plaats artikelen in de cache die nuttig en aangenaam om vinden zijn

3. cache-eigenaars zouden regelmatig hun cache moeten opwaarderen (zeker na een 30-tal logs): zo blijven zij aantrekkelijk voor nieuwe hunters.

 

Denk eraan, onze hobby kost niet erg veel. Eens in het bezit van een GPS loop je practisch gratis te zoeken. Wat schaden dan die enkele euros om deftige speeltjes achter te laten?

 

Eén boodschap dus: niet te zuinig aub! :P

Neem dit maar aan van een Belg! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Sony AB uit de cache kwam als een geschenk uit de hemel....

Die van ons was door een valpartij flink gammel.

Y. had al een nieuwe besteld, zei ze. Zou zo'n 40 euro gaan kosten.

Die kon gelukkig zonder problemen nog afbesteld worden.

Zo zie je maar weer .... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...