zaanhoeve Geplaatst 3 november 2006 Geplaatst 3 november 2006 hallo, Ik wil een route uitzetten met 14 traditionle caches. dat is dus wel duidelijk dat die traditioneel zijn. maar de laatste kun je pas loggen door ze alle 14 geloged te hebben. de vragen in de 14 traditionele zullen opgelost moeten worden op de plek zelf of op internet. mijn vraag is dus wat voor soort cache is nummer 15 Deze vraag is om te voorkomen dat er een hoop over de type cache komt .
keesenanita Geplaatst 3 november 2006 Geplaatst 3 november 2006 een mistery,...zie de sentinelli serie. groetjes, Anita
Zilvervloot Geplaatst 3 november 2006 Geplaatst 3 november 2006 Mistery. Zie ook als voorbeeld van Drenthe tot aan 't Wad en van Lauwerzee tot Dollard tou Zilvervloot.
zaanhoeve Geplaatst 3 november 2006 Auteur Geplaatst 3 november 2006 drie keer het zefde antwoord lijkt me dat we er uit zijn weer een van de vele hindenisjes tnx voor de reacties
Jurgen & Co Geplaatst 3 november 2006 Geplaatst 3 november 2006 Klik maar eens op het vraagteken welke boven aan de pagina staat van GC.com. Dan krijg je een uitleg wat de symbolen betekenen.
Kruimeldief Geplaatst 3 november 2006 Geplaatst 3 november 2006 Antwoord is duidelijk maar zorg er wel voor dat de vragen in de traditionals geen voorwaarde zijn om de traditionals te kunnen vinden. Want dan zijn het geen traditionals meer. En 14 tradtionals voor een bonus, is dat niet wat veel? Je loopt de kans dat de reviewer je vraagt er één lange multi van te maken. Je moet zel allemaal wel willen en kunnen onderhouden, vooral omdat de laatste cache afhankelijk van de 14 traditionals. Cache Saturation The reviewers use a rule of thumb that caches placed within .10 miles (528 feet or 161 meters) of another cache may not be listed on the site. This is an arbitrary distance and is just a guideline, but the ultimate goal is to reduce the number of caches hidden in a particular area and to reduce confusion that might otherwise result when one cache is found while looking for another. This guideline applies to all stages of multicaches and mystery/puzzle caches, except for any “bogus” posted coordinates for a puzzle cache. On the same note, don't go cache crazy and hide a cache every 600 feet just because you can. If you want to create a series of caches, the reviewer may require you to create a multi-cache, if the waypoints are close together. 15 caches in een keer, 14 traditionals en 1 mystery, betekent ook 15 x toestemming vragen aan de eigenaar van het gebied. Ik weet niet of die daar zo happy mee is.
zaanhoeve Geplaatst 3 november 2006 Auteur Geplaatst 3 november 2006 Ik wil juist een route maken die idd voor kilometervreters is. Het maakt volgens mij voor de reviewer weinig uit of hoe de route heet, 15 traditionele of een lange multi. De reviewer zal ze toch afmoeten dan. Ik kan me wel voorstellen dat de reviewer niet blij word met de lengte van de route. Maar het idee komt uit limburg ( aan het kruis genageld). ook goed voor 140 km. Het lijkt mij een voordeel voor de geocachers met allemaal traditionele dat je zelf de route kan bepalen, maar hem ook in etappes kan doen met of zonder andere caches. Voor de mensen in Noord Holland ook wel fijn als er wat meer caches komen boven Amsterdam. Onderhoud is geen probleem ik werk in de regio dus ook regelmatig in de buurt. In het ergste geval word er een probleem zondags gemeld en kan ik pas op zaterdag. Wel vind ik dat als je een cache beheert het goed moet doen. Dus goed moet onderhouden en er anders niet aan moet beginnen. verhuis je te ver weg moet overdragen aan een ander of hem als laatste optie moet opheffen.
De Roode Loper Geplaatst 3 november 2006 Geplaatst 3 november 2006 Ik kan me wel voorstellen dat de reviewer niet blij word met de lengte van de route. Kruimel, genoeg benzine in de zoepzukie .
zaanhoeve Geplaatst 3 november 2006 Auteur Geplaatst 3 november 2006 Ik kan me wel voorstellen dat de reviewer niet blij word met de lengte van de route. Kruimel, genoeg benzine in de zoepzukie . als hij de reviewer het van te voren aangeeft zorgen wij voor koffie met gebak of . Voor de zoepzukie daar zorgen we ook wel voor
Ruud4d Geplaatst 3 november 2006 Geplaatst 3 november 2006 Ik kan me wel voorstellen dat de reviewer niet blij word met de lengte van de route. Kruimel, genoeg benzine in de zoepzukie . als hij de reviewer het van te voren aangeeft zorgen wij voor koffie met gebak of . Voor de zoepzukie daar zorgen we ook wel voor Volgens mij heerst hier de opvatting dat de reviewer alle caches eerst zelf ter plekke controleert. Maar dat is niet zo dus. Hij controleert of er toestemming is van de terreinbeheerder(s). En of de coördinaten kloppen (Oost west). Verder kijkt hij of de cache aan de regels voldoet. Kloppen die dingen dan is de cache goedgekeurd en komt ie online. Of de route dan goed in elkaar steekt en de sommetjes kloppen daar kijkt hij niet naar. Dat is je eigen verantwoording.
Kruimeldief Geplaatst 3 november 2006 Geplaatst 3 november 2006 De reviewer gaat een lijstje met punten langs en bekijkt de hele listing van boven naar beneden. Als hij de cache ook ter plekke zou gaan controleren, dan zou hij alle FTF's gaan opeisen. Hij wil wel eens een poging doen om bij multis ook te controleren of de vragen en de "sommen" kloppen, maar de route lopen? Nee, niet als reviewer. Ook wil hij nog wel eens vragen om uitleg als het een mystery betreft, maar geen nood, dan snapt hij het in de regel nog niet. En soms wil hij ook nog wel eens een complete cachelisting van plain tekst herschrijven in HTML als de cacheplaatser helemaal niet meer weet hoe verder. N/W, Attributes, terreinwaarde (ivm 1 ster = wel of geen rolstoel) Additional Waypoints, toestemming, Homecoördinaten, cachedichtheid, vakantiecaches (ivm onderhoud), coördinaatnotatie, gevaar (voor cachers of aanhang), HTML-opmaak, cachetype. Ben ik nog wat vergeten? In de regel krijg je te maken met het reviewerschema en de "zin" en die de reviewer die dag heeft. En of hij met het goede been zijn bed is uitgestapt, of, zoals een enkele reviewer, of hij onlangs nog geslapen heeft. Neemt niet weg dat er altijd te praten valt over een bak koffie en benzine als de cache al eens ooit online is gekomen en dezelfde reviewer als geocacher de cache komt bezoeken. Bak koffie? Nuh, esspresso (2 schepjes koffie per slok water, helemaal zwart alstublieft). Suzoepi? loodvrij
The Scorpios Geplaatst 3 november 2006 Geplaatst 3 november 2006 In de regel krijg je te maken met het reviewerschema en de "zin" en die de reviewer die dag heeft. En of hij met het goede been zijn bed is uitgestapt, of, zoals een enkele reviewer, of hij onlangs nog geslapen heeft. Neemt niet weg dat er altijd te praten valt over een bak koffie en benzine als de cache al eens ooit online is gekomen en dezelfde reviewer als geocacher de cache komt bezoeken. Bak koffie? Nuh, esspresso (2 schepjes koffie per slok water, helemaal zwart alstublieft). Suzoepi? loodvrij Ik vind dit een duidelijk schema maar kan hem niet terug vinden in de index? Foutje of is deze link alleen voor ingewijden?
BigFurryMonster Geplaatst 4 november 2006 Geplaatst 4 november 2006 Als het je lukt om 14 (15) leuke caches te plaatsen, mét toestemming: respect! Begin er echter (wat mij betreft) liever niet aan als het allemaal flauwe "til stoeptegel langs drukke weg op" -type caches zijn.
Kruimeldief Geplaatst 4 november 2006 Geplaatst 4 november 2006 Ik vind dit een duidelijk schema maar kan hem niet terug vinden in de index? Foutje of is deze link alleen voor ingewijden? Ondanks dat dit reviewerschema "gepubliceerd" staat op de site van geocaching.nl, wordt het reviewen van geocaches gedaan door reviewers van geocaching.com. Je krijgt met dit schema te maken als je een nieuwe cache aanvraagt en deze ter review aanbiedt aan geocaching.com voordat het door geocaching.com op hun server geplaatst wordt en dus door geocaching.com gepubliceerd wordt. Ik herhaal even teveel hier geocaching.com om duidelijk te maken dat er verschil zit tussen geocaching.com en geocaching.nl. Maar... wat mij betreft mag het wel bij de linkjes opgenomen worden Dan kan deze er ook naar toe. En wat voor mijn part deze ook.
Aanbevolen berichten