Spring naar bijdragen

Coords in vreemde steden


gammo_team

Aanbevolen berichten

Lijkt wel een newbie vraag, maar daar komtie dan toch.

 

Tegenwoordig reis ik vrij veel voor mijn werk. Op mijn bestemming heb ik dan vaak alleen een straatnaam.

 

Graag wil ik vantevoren de dichtstbijzijnde caches bepalen. :)

 

Bijvoorbeeld:

 

Best Western Hotel

Kungsportsavenyn 6/ Goteborg / Zweden

 

Is er een site waar ik snel van een adres in een willekeurige stad/land naar een WGS coord kan bepalen? (Zonder TomTom of Ozi-kaarten?)

 

Nu doe ik het via:

<<Mapquest >>

<<adres invoeren>>

<< kaartje displayen >>

<< Proberen deze locatie weer terug te vinden in google earth. >>

<< Coord bepalen >>

<< Caches zoeken in Geocaching.com >>

 

Thankx,

 

Gammo_Team

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb het even voor je nagedaan. Maar als je GE hebt met het geocaching KML en je zoomt in op Göteborg, zie je meteen alle caches die daar liggen. Klik dan op de punaise en er opent een venstertje met een linkje naar de GC-pagina. Niet echt onhandig dacht ik zo. Van daaruit kun je dan altijd weer verder met "Nearby caches".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai,

 

Het probleem daarbij is dat je eerst die straat moet vinden in een vreemde stad (met Google Earth). Probeer die straat die ik noemde maar eens te vinden als je niet bekend bent in de stad Goteborg. Dan moet je toch eerst weer naar Mapquest. De omgeving proberen te onthouden, en dan mappen op GE.

 

Thankx, maar weet iemand een nog eenvoudiger wijze?

 

Thankx,

 

Gammo_Team

 

 

Ik heb het even voor je nagedaan. Maar als je GE hebt met het geocaching KML en je zoomt in op Göteborg, zie je meteen alle caches die daar liggen. Klik dan op de punaise en er opent een venstertje met een linkje naar de GC-pagina. Niet echt onhandig dacht ik zo. Van daaruit kun je dan altijd weer verder met "Nearby caches".
Link naar opmerking
Deel via andere websites

als jij via google earth bij de zoekfunctie eerst de straatnaam dan de stad en dan het land intoets dan zoemt hij hem in naar de straat die je nodig hebt. en met dat progje van gc.com die je met google earth laat draaien krijg je ook alle caches en de buurt.

 

zal effe kijken of ik screenshot ken maken.

 

timo :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mij lukt het niet om in Google Earth of Maporama het specifieke adresvoorbeeld in Goteborg (of Göteborg) te vinden. GE kan niks vinden en Maporama komt met steeds met foutmeldingen (veel andere adressen lukken overigens wel).

Via http://www.viamichelin.com/viamichelin/int...ontroller/Maps# had ik dat adres in één keer te pakken.

Keurig kaartje, maar helaas geen coords. Daar is wel aan te komen door te kiezen voor 'Send to GPS'.

Het bestandje dat dan aangemaakt wordt kan gewoon met windows kladblok worden gelezen en bevat de lat/lon van de locatie. Voorbeeld:

 

<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?><!DOCTYPE poi_list SYSTEM 'http://www2.viamichelin.com/fwkjs/dtd/poiList_export.dtd'><poi_list version='1.0'><poi name='Göteborg' longitude='11.97348' latitude='57.701534'/></poi_list>

 

Neem deze coords over in bijvoorbeeld www.jeeep.com in het vakje Degree Decimal en kies WGS-84 als Map Datum.

Na op de submit-knop gedrukt te hebben kun je de WGS84-coords aflezen in de rij MinDec.

Voor Kungsportsavenyn 6, Goteborg is dat volgens Jeeep.com N 57°42.09204 E011°58.4088.

Even gecheckt in MapSource en zowaar, precies in de roos.

 

'k Geef toe, allemaal een beetje omslachtig, maar het werkt wel.

Geef mij maar MapSource (en GSAK natuurlijk :) ). Lekker makkelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...