Spring naar bijdragen

Geocaching Policy


dmace

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Dit initiatief lijkt me een prima initiatief om de regelgeving van de diverse landeigenaren in beeld te brengen. In ons land hebben we echter veelvuldig naast deze regelgeving te maken met terreinbeheerders die er eigen meningen op na houden, overigens met goed recht want daarvoor zijn ze aangenomen.

Kortom zo'n database is slechts een guideline over hoe de overkoepelende organisatie denkt over geocaching op hun terrein, de boswachter heeft het laatste woord.

Als er al zoiets op touw zou moeten worden gezet voor Nederland denk ik dat Mumzle de enige is die echt veel van deze info kan aandragen omdat hij voor geocaching.nl de afspraken maakt.

Op zich lijkt me in elk geval zo'n database niet verkeerd en het kan ook helpen richting de terreinbeheerders, soms weten ze niet hoe de collega's erover denken en dit zou ze een hint daarop kunnen geven.

 

Groeten Kapitein Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt mij eigenlijk een overbodige zaak: Nederland is in deze veel overzichtelijker dan de USA.

 

Daarnaast heeft Mumzle eea. in feite al in kaart gebracht.

 

Lokale kleine grondeigenaren en kleine beheersorganisaties zijn mi. niet in kaart te brengen.

 

Individuele willekeur is er en blijft er en is niet in kaart te brengen: als mijn kop of mijn berichtje de eigenaar/beheerder/boswachter niet aanstaat kan ik het schuiven.

Daar helpt geen pagina wat aan.

 

Kortom: nergens voor nodig: het is er al!

 

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt me ook wat overbodig. We hebben de guidelines en die zijn duidelijk. In de Guidelines wordt ook gekeken naar toestemming van de local authority. En dat laatste doen we hier bij monde van de diverse natuurbeheerders/eigenaren van natuurgebieden, meentes en andere eigenaren van cacheplekkies :(

 

Daarbij hebben we een aardig aantal gemeentes die hun eigen toestemming willen geven op bijna allemaal dezelfde voorwaarden a la SBB en dan hebben we nog de landschappen met o.a. het Utrechts Landschap dat niet alleen het eindcoördinaat wil keuren, maar ook alle tussenpunten.

En zo nu en dan komen er duidelijke afspraken bij.

Waar de afspraken niet echt duidelijk zijn, behandelen we als SBB.

 

Iedere cache moet toch aart toestemming voor gevraagd worden.

 

Verder zijn er weinig verschillen met de guidelines.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verder zijn er weinig verschillen met de guidelines.

 

Hmm. Kennelijk is de database en de directe koppeling je niet opgevallen op deze site.

Dat is er nog niet, en zo heel moeilijk moet dat niet zijn.

Moet ook niet zo heel moeilijk zijn, want het is juist een streven van de overheid om meer helderheid in zaken te scheppen. Zou je nog subsidie voor kunnen krijgen ook :(

 

Verre van overbodig dus.

 

Maar we moeten maar eens kijken van mumzle er mee wil doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verder zijn er weinig verschillen met de guidelines.

 

Hmm. Kennelijk is de database en de directe koppeling je niet opgevallen op deze site.

Ik bedoel dat er verder weinig verschillen zijn met de regels in Nederland, vergeleken met de guidelines, dan de verschillen die ik opgenoemd heb. En de guidelines mogen inmiddels toch wel duidelijk genoeg zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verder zijn er weinig verschillen met de guidelines.
Hmm. Kennelijk is de database en de directe koppeling je niet opgevallen op deze site.
Ik bedoel dat er verder weinig verschillen zijn met de regels in Nederland, vergeleken met de guidelines, dan de verschillen die ik opgenoemd heb. En de guidelines mogen inmiddels toch wel duidelijk genoeg zijn?
Ja, dank je de koekoek!

De aprovers hebben meer info over het beheer van de gebieden door dat ze een overlayer van de SBB hebben die gebruikt wordt in Ozi met de Topo kaarten.

Die overlayer wordt niet beschikbaar gesteld aan de geocahers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dank je de koekoek!

De aprovers hebben meer info over het beheer van de gebieden door dat ze een overlayer van de SBB hebben die gebruikt wordt in Ozi met de Topo kaarten.

Die overlayer wordt niet beschikbaar gesteld aan de geocahers.

 

Met alle respect Jan de B., maar daar gaat het helemaal niet over in dit lijntje!

Het gaat over de regeltjes die de diverse landeigenaren - beheerders etc. hanteren voor het plaatsen van een geocache op hun terrein.

Die amerikaanse site is daar duidelijk in. En daar refereert dMace aan bij het opstarten van dit lijntje.

 

En dan blijf ik erbij dat Mumzle dit reeds voor elkaar heeft, dat daar een speciaal gedeelte voor is ingeruimd op oa. dit forum en verder op .nl.

En verder zijn er nog de algemene "guidelines".

 

Meer dan zat.

 

Mensen die menen meer te willen moeten zich eerst maar eens verdiepen in wat er al vastgelegd is, alvorens te gaan roepen voor nog maar weer een faciliteit.

We verzuipen onderhand in de faciliteiten.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

J, dank je de koekoek!

De aprovers hebben meer info over het beheer van de gebieden door dat ze een overlayer van de SBB hebben die gebruikt wordt in Ozi met de Topo kaarten.

Die overlayer wordt niet beschikbaar gesteld aan de geocahers.

Zoals Geopatra al aangaf, daar gaat het in deze topic helemaal niet over. Het gaat over de richtlijnen per land en niet over de beheerders of eigenaren van gebieden waar de cache verstopt ligt of komt te liggen. Dat is maar een van de voorwaarden, alhoewel wel de belangrijkste.

 

De guidelines/richtlijnen zijn voor iedereen te lezen, die hebben geen overlayer, wat dat ook mag zijn.

Toestemming moet je voor elke cache hebben, staat ook in de richtlijnen.

Het verschil met de guidelines van de Amerikaanse site en de richtlijnen van Nederland is dat we iets andere regels hebben bij diverse natuurbeheerders/eigenaren en gemeentes. Dus eigenlijk is er geen verschil.

In de guidelines staat permission form local authorities en dat geldt ook voor Nederland.

 

De Shapefile, de overlayer die jij waarschijnlijk bedoelt is een topografische kaart van Nederland waar de diverse beheerders en Gemeentes ingekleurd zijn. Zo ziet en reviewer in een oogopslag, als hij het coördinaat invoert, wat voor beheerder het heeft en welke toestemming er nodig is.

 

Ik mag er vanuit gaan Henk dat als jij een cache wilt plaatsen in Assen, een leuke plek hebt opgezocht, je ook weet wie de beheerder van dat gebied is en anders dat gaat uitzoeken. Immers, dat moet al geregeld zijn wil je de cache aanbieden. Dat de reviewer van alle lokaties in Nederland de plaatselijk geldende regels, de regels from the local authorities, niet weet is de reden dat de reviewer over deze shapefiles beschikt die eigenlijk niet in particuliere handen mag komen. Waarom weet ik ook niet, maar onder die voorwaarde zijn ze ons ter beschikking gesteld en daar is voor getekend.

 

Maar nogmaals, je bent volledig offtopic met je reply.

 

Misschien je even beter inlezen in de topic Henk? Je komt wel met een bombarie van dank je de koekoek, nou, bij deze, je hebt de koekoek in de klok wel horen roepen, maar je weet niet waar het vogeltje zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met alle respect Jan de B., maar daar gaat het helemaal niet over in dit lijntje!

Het gaat over de regeltjes die de diverse landeigenaren - beheerders etc. hanteren voor het plaatsen van een geocache op hun terrein.

Die amerikaanse site is daar duidelijk in. En daar refereert dMace aan bij het opstarten van dit lijntje.

 

Eigenlijk is de bedoeling van dit lijntje het database concept dat deze amerikaanse site heeft, waardoor er overzichtelijk en makkelijk gebruik gemaakt van kan worden om de vereisten voor je cache goed te regelen, en niet zozeer wat de richtlijnen zijn.

 

De richtlijnen voor GC zijn duidelijk, maar het is maar zelden duidelijk bij wie je moet zijn voor je toestemming.

Daar achter komen is vaak een heel gedoe, en deze site maakt het voor binnen Amerika een stuk makkelijker zoeken.

 

Als we zoiets binnen Nederland kunnen opzetten, alwaar eenieder zijn toevoeging kan doen, en ook de 3e partijen (SBB, gemeentes, landeigenaren, etc) voor warm kunnen maken deze info te delen of zelfs te leveren, zijn we naar mijn mening goed bezig.

 

Of er moet al zo'n site zijn, maar dan wil ik graag een URL :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...