TeamTobi Geplaatst 18 september 2006 Geplaatst 18 september 2006 Op FON kun je nu een linksys WLAN Router bestellen voor 5 euro en 10 euro verzendkosten. Voorwaarde is dat je een jaar je inet verbinding deelt met anderen. Op het kaartje op de site is te zien dat we in NL reeds 2200 gebruikers hebben. Je kunt je FON account omzetten in cash, maar je kunt er ook voor kiezen om bij alle andere FON accespoints gratis toegang te hebben. Ik vind het handig om overal een legaal accespoint te hebben en zodoende relevante informatie nog eens op te kunnen zoeken. Misschien kunnen we vanuit de geocache community het bereik nog wat groter maken ?
bjorri Geplaatst 18 september 2006 Geplaatst 18 september 2006 Hou er wel rekening mee dat alle buren, vrienden, kennisen en collega's niet snappen dat een open wifi router niet hetzelfde is als een open netwerk. Je wordt gestoord van de 'deskundige' adviezen. Ik heb uiteindelijk mijn router dicht gezet om van het gezeur af te zijn. Daarnaast woon ik op een plek waar niemand behoefte heeft aan openbare inet toegang.
Heirbaut Hunters Geplaatst 18 september 2006 Geplaatst 18 september 2006 Best aardig en ik zou er best aan mee willen werken, maar ik vraag me af of de kleine letterjes van de ISP dit niet verbieden. Chello in ieder geval wel en volgens mij KPN ook.
barny Geplaatst 18 september 2006 Geplaatst 18 september 2006 Goed idee er kunnen niet genoeg open wifi router plaatsen zijn in de wereld. Nu moet ik soms wel eens een kwartier zoeken voordat ik een acceptabele ontvangst heb Barny Die maar wacht en wacht en wacht, tot dat ik eindelijk nu eens het linkje toegezonden krijgt
TeamTobi Geplaatst 18 september 2006 Auteur Geplaatst 18 september 2006 Die maar wacht en wacht en wacht, tot dat ik eindelijk nu eens het linkje toegezonden krijgt Heb jij die mysterie link nu nog niet ? Je weet toch wel dat je zelf ook minimaal 3 oplossingen moet insturen ? De oplossingen kunnen hier heen. Je krijgt vanzelf antwoord...
Kruimeldief Geplaatst 18 september 2006 Geplaatst 18 september 2006 Nu moet ik soms wel eens een kwartier zoeken voordat ik een acceptabele ontvangst heb Misschien wat harder rijden? Ik heb je hier in de wijk nog niet gezien. Mijn WiFi is een aantal straten te bereiken.
barny Geplaatst 18 september 2006 Geplaatst 18 september 2006 Die maar wacht en wacht en wacht, tot dat ik eindelijk nu eens het linkje toegezonden krijgt Heb jij die mysterie link nu nog niet ? Je weet toch wel dat je zelf ook minimaal 3 oplossingen moet insturen ? De oplossingen kunnen hier heen. Je krijgt vanzelf antwoord... Hier N 52° 02.223 E 005° 10.608 en hier N51 36.635 E5 55.414 en hier N 52° 10.000 E 004° 00.000 Barny zo en nu weer meer wachten op antwoord Nu moet ik soms wel eens een kwartier zoeken voordat ik een acceptabele ontvangst heb Misschien wat harder rijden? Ik heb je hier in de wijk nog niet gezien. Mijn WiFi is een aantal straten te bereiken. Binnen kort heel binnenkort, en je wens zal vervuld worden Barny
de Roode Lantaarn Geplaatst 18 september 2006 Geplaatst 18 september 2006 Quote barny: Nu moet ik soms wel eens een kwartier zoeken voordat ik een acceptabele ontvangst heb Einde Quote. Is dat busje zo traag of je WIFI kaartje (sorry voor de vreemde manier van quoten maar via de normale weg lukt dat momenteel niet hier)
TeamTobi Geplaatst 18 september 2006 Auteur Geplaatst 18 september 2006 Goed idee er kunnen niet genoeg open wifi router plaatsen zijn in de wereld.Nu moet ik soms wel eens een kwartier zoeken voordat ik een acceptabele ontvangst heb Barny En uit betrouwbare bron weet ik dat deze bronnen voor problemen zorgen bij jou
JandeBeHanger Geplaatst 18 september 2006 Geplaatst 18 september 2006 (bewerkt) .. 17 oktober 2006 bewerkt door JandeBeHanger
barny Geplaatst 19 september 2006 Geplaatst 19 september 2006 En uit betrouwbare bron weet ik dat deze bronnen voor problemen zorgen bij jou Hi hi hi Ja hoor, gisteren is voor de tweede keer in 24 uur de platte peten brigade bij het Het Gele Bussie aan wezen kloppen voor vragen over mijn doen en laten. Na mijn antwoord waren ze in opperste staat van verbazing en haalde er snel hulptroepen bij omdat ze niet wisten hoe te doen. Gelukkig bleef ik gewoon on-line en via de IRC chat kanaal kreeg ik de hele tijd door morele ondersteuning (alhoewel daar ook weer enkele personen aanwezig waren die de opruiende taal richting de meelezende dienders niet konden laten) na vele telefoontjes heen en weer lieten ze nu ook weer gaan met de belofte dat ik vandaag opgebeld zou worden of ik nu wel of niet in overtreding was Word vervolgt Barny Nu veilig, en met toestemming, op het internet via het DakGootNetwerk Linkie, welk linkie?! ik heb nog niets gezien…..
barny Geplaatst 19 september 2006 Geplaatst 19 september 2006 Eigenlijk vrij eenvoudig, die vraag, denk ik. Per 1 september is er een nieuweWet ComputerCriminaliteit. Zoek het op. Volgens mijn lezen is het inderdaad strafbaar. Wat overigens niet helemaal onlogisch is, volgens mijn gevoel. Maar het hangt dan wel weer af van vage dingen als "als er prive in de naam van het netwerk staat" mag het niet. Dus al die sukkels die geen verstand van wireless hebben en default hun gekochte apparaatje wijdopen online zetten, zou je dan nog steeds mogen misbruiken. IPV dat je het omkeert en zegt 'als er open in de naam staat mag het'. Dus roept u maar, wat was de naam van het netwerk? Om 17:20 een kort telefoontje van de politie uit Zeist, Enkel en alleen maar met de mededeling dat ze er nog niet helemaal uit zijn, en met de belofte dat ze me morgen weer terug bellen…. De naam van het netwerk wat open stond was inderdaad devalt of zoiets het zelfde standaard naampje als linksys waar ik nu in Oude-Tonge N51 41.499 E4 12.909 op meelift Barny
gr2 Geplaatst 19 september 2006 Geplaatst 19 september 2006 Hulde dat de politie nu eindelijk bezig is met boeven vangen.
barny Geplaatst 20 september 2006 Geplaatst 20 september 2006 Hulde dat de politie nu eindelijk bezig is met boeven vangen. Goh, GR ben jij nu eindelijk ook in de clinch met de dienders, JOIN THE CLUB !! Kleine update weer een telefoontje van de politie in Zeist, volgens hun (ze zijn er nog niet helemaal uit) was ik strafbaar volgens artikel 139 D wetboek strafrecht Artikel 139d; misbruik van een technisch hulpmiddel 1. Met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden een jaar of geldboete van de vierde categorie wordt gestraft hij die met het oogmerk dat daardoor een gesprek, telecommunicatie of andere gegevensoverdracht of andere gegevensverwerking door een geautomatiseerd werk wederrechtelijk wordt afgeluisterd, afgetapt of opgenomen, een technisch hulpmiddel op een bepaalde plaats aanwezig doet zijn. Nu zijn ze nog in overleg hoe verder te handelen Bericht binnen een week Barny
Aanbevolen berichten