Spring naar bijdragen
  • 0

Mapsource 6.11.3

Vraag

Geplaatst (bewerkt)

Op 1 augustus kwam de nieuwe update 6.11.3 van mapsource uit.

Natuurlijk gelijk updaten.

Wat blijkt nu?

Het gele gebied wordt blauw bij een zoom niveau van 150 m.

Het doet zich alleen voor met de kaarten van CN8 en niet met CS6 en Topo NL.

Het lijken die Ozie kaarten van Nederland uit 2004 wel!

Zoom ik verder in dan wordt mapsource afgesloten.

Hebben jullie dat nu ook?

Mijn comp is een AMD athlon 900 mHz met W98

Ik zit nu even te denken van zal ik wachten op de volgende update of zal ik een oudere versie terug zetten.

Mijn bibliotheek gaat terug naar versie 4.nogwat, dus dat kan wel.

bewerkt door JandeBeHanger

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Het zou wel aan jou liggen Henk, heb totaal geen last van vast lopende mapsource kaarten oid en de gebieden blijven bij mij gewoon geel hoor.

Misschien een keer terug zetten en een nieuwe up-date pakken.

Gr Twinlife :walkman:

• 0
Geplaatst (bewerkt)
[druk eens op ctrl-G misschien is het dat.
Dan wordt het land blauw, de zee geel en de details verdwijnen.

Ik kan het alleen reproduceren met het kaartdeel "GRONINGEN, NEDERLAND BENELUX City Navigator Europe v8 4.63 MB".

• 0
Geplaatst

Geen problemen na de update, dus daar zal het wel niet aan liggen? Alles staat hier af en toe onder water, maar niet op de kaart :walkman:

• 0
Geplaatst
[druk eens op ctrl-G misschien is het dat.
Dan wordt het land blauw, de zee geel en de details verdwijnen.

Ik kan het alleen reproduceren met het kaartdeel "GRONINGEN, NEDERLAND BENELUX City Navigator Europe v8 4.63 MB".

Dat zou kunnen betekenen dat dit deel vernaggelt is. Misschien eerst CN8 opnieuw installeren?

• 0
Geplaatst

Een beetje offtopic: Het lukt jou in ieder geval nog die versie te downloaden. Ik probeer het al dagen, meerdere keren per dag en krijg een error dat ik het later nog maar eens moet proberen.

Iedere update is niet altijd een verbetering. Zo vind ik een van de updates die vanaf 6.11.1 uitgevoerd is, eerder een verslechtering:

Removed preservation of landscape/portrait print setting, because this caused issues on certain printers. MapSource now uses the printer's default settings for portrait or landscape printing. To modify the default setting for a particular printer, use the Windows Control Panel's 'Printers and Faxes' Page to change the Printing Preferences on the Printer Properties Dialog.

Ik kan nu iedere keer als ik een kaart uitprint eerst de printer gaan vertellen dat het in landscape moet.

• 0
Geplaatst

Een beetje offtopic: Het lukt jou in ieder geval nog die versie te downloaden. Ik probeer het al dagen, meerdere keren per dag en krijg een error dat ik het later nog maar eens moet proberen.
Die update van Garmin kwam strak binnen met slechts 25 kb/sec.
Iedere update is niet altijd een verbetering. Zo vind ik een van de updates die vanaf 6.11.1 uitgevoerd is, eerder een verslechtering.
Removed preservation of landscape/portrait print setting, because this caused issues on certain printers. MapSource now uses the printer's default settings for portrait or landscape printing. To modify the default setting for a particular printer, use the Windows Control Panel's 'Printers and Faxes' Page to change the Printing Preferences on the Printer Properties Dialog.

Ik kan nu iedere keer als ik een kaart uitprint eerst de printer gaan vertellen dat het in landscape moet.

Standaard printer instelling veranderen naar landscape, maar dan moet je het iedere keer veranderen voor ander printwerk.
  • 0
Geplaatst (bewerkt)

:thumbdown:

Ik zou ook een andere update overwegen.... die van Windows 98
Wat een ogelofelijke onzin!

:thumbup:

• 0
Geplaatst

nee echt niet, dood serieus bedoeld met de dropped support voor win98 voelen software ontwikkelaars zich niet meer geroepen win98 compatible te blijven.

Maar het hoeft natuurlijk niet.... het kan ook wat anders zijn.

Bij mij werkt het overigens zonder problemen ook de laatste upgrade

TL

• 0
Geplaatst

Ik kreeg binnen 24 uur een mailtje van Garmin met de mogelijke oplossing.

Wat een geweldige service!

Geen wonder dat Garmin marktleider is!

I think the next step is to Reinstall the mapping and delete the registry keys from your system. WARNING: Please be aware that when in the registry you must not touch any other keys or folders in the registry other than the ones stated below.

Doing so could cause damage to computers operating system, potentially rendering it unusable. I would advice contacting an administrator for assistance if you are unsure with the instructions.

1. Uninstall MapSource using the Windows Add/Remove Program utility found in Control Panel.

2. [Win 98/ME/XP go to Registry Editor (found in Run by typing regedit then pressing OK) and remove the GARMIN keys found under the software key in both HKEY Current Users and HKEY Local Machine (may not be in HKEY Local Machine but still check)

3. Re-boot computer letting harddrive(s) completely shutdown and then manual turn the computer back on after 30 secs.

4. Reinstall MapSource to a new directory on the harddrive (i.e., c:\MapSource)

5. Repeat step 3.

6. Install current MapSource update, available for download from the Support section of our website http://www.garmin.com/support/download.jsp

7. Re-boot computer letting harddrive(s) completely shutdown and then manual turn the computer back on after 30 secs.

8. Run MapSource!

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...