Spring naar bijdragen

Software problemen unlocking


Gast atsf2

Aanbevolen berichten

Hi

 

Ik ben nieuw hier en twee maanden in het bezit van een Nuvi 300 de luxe ( ANWB ). Ik gebruik hem tot volle tevredenheid. Ik heb Europa geinstalleerd op een 2GB SD kaart.

 

Vanmiddag heb ik bij Notter te Rijssen een Topokaart Nederland gekocht. Het isnstalleren gaat fout. Allereerst het programma opgestart en er wordt een exe file geinstalleerd. De mapsource software start niet. Ik kreeg van Notter de tip om de FAQ pagina te benaderen en dar staat en patch file. Die heeft wat veranderd in het register.

 

Probleem

 

Ik krijg de topo NL kaart niet geinstalleerd.

 

Het programma City navigator werkt ook niet meer. Er komt een fout melding die ik aan Garmin moet mailen en dan sluit mapsource van de Citynavigator NT v8 CD rom weer af.

 

Conclusie

Ik had een werkend systeem en door Euro 135 uit te geven werkt er helemaal niets meer.

 

Wie kan me helpen?

 

Groet

 

Jos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hi

 

Ik ben nieuw hier en twee maanden in het bezit van een Nuvi 300 de luxe ( ANWB ). Ik gebruik hem tot volle tevredenheid. Ik heb Europa geinstalleerd op een 2GB SD kaart.

 

Vanmiddag heb ik bij Notter te Rijssen een Topokaart Nederland gekocht. Het isnstalleren gaat fout. Allereerst het programma opgestart en er wordt een exe file geinstalleerd. De mapsource software start niet. Ik kreeg van Notter de tip om de FAQ pagina te benaderen en dar staat en patch file. Die heeft wat veranderd in het register.

 

Probleem

 

Ik krijg de topo NL kaart niet geinstalleerd.

 

Het programma City navigator werkt ook niet meer. Er komt een fout melding die ik aan Garmin moet mailen en dan sluit mapsource van de Citynavigator NT v8 CD rom weer af.

 

Conclusie

Ik had een werkend systeem en door Euro 135 uit te geven werkt er helemaal niets meer.

 

Wie kan me helpen?

 

Groet

 

Jos

 

Je registry is waarschijnlijk door de eerste installatie vernaggelt. Gebruik je Firefox?

Wat te doen is het volgende:

 

In de registry onder Hkey_local_machine .... Software ..... Garmin ..... Family

de sleutel family_??? verwijderen.

(waar ??? voor 3 cijfers staan. ik weet niet meer exact welke en kan bij mij ook niet kijken omdat ik er meerdere heb en niet meer weet wat wat is.)

Mapsource opstarten, als het goed is lukt dit nu wel anders moet je de hele sleutel Garmin verwijderen en Mapsource en CN opnieuw installeren.

 

Hierna MS Internet Explorer (tijdelijk) je standaard browser maken en dan Topo NL opnieuw installeren.

 

Dat moet het doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lteunis

 

City navigator werkt weer maar Topo Nl niet. Ik krijg weer een fout melding in de registry.

 

Het nummer is 902

 

Groet

 

Heb je de patch van Topo NL gedraaid ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lteunis

 

City navigator werkt weer maar Topo Nl niet. Ik krijg weer een fout melding in de registry.

 

Het nummer is 902

 

Groet

 

Ok,

 

even uit mijn hoofd. Het heeft te maken met de geregistreerde paden waar Mapsource Topo kan vinden. Ik dacht dat de \ er niet goed inzat of juist dubbel. Maar dit moet in onder de bewuste registry staan.

Is het trouwens geen 802?

 

 

 

IDX .... C:\Garmin\FAMILY_802\product.mdx

MDR ... C:\Garmin\FAMILY_802\MDRMAP.IMG

 

 

 

 

en onder de submap 1....

 

Bmap .... C:\Garmin\FAMILY_802\basemap.img

Loc ..... C:\Garmin\FAMILY_802

Tdb ..... C:\Garmin\FAMILY_802\product.tdb

 

Waar c:\Garmin\ natuurlijk de drive is met de map waar de topo is geinstalleerd.

 

Kijk dit even na en eventueel wijzigen. Nogmaals het gaat om de backslash die niet of teveel aanwezig is.

bewerkt door LTeunis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op dit moment wekt het. Ik ken de code inmiddels uit mijn hoofd. Uiteindelijk is het gelukt door te installeren de patch te draaien en weer te installeren. Wat een drama.

 

 

Ikheb de topo kaart geladen in mijn Nuvi 300. Dit werkt naar behoren en als ik een route selecteer met Citynav V8 en daarna de deze uitschakel en Topo inschakel heb ik een moi geplande route die door en kleurrijke kaart gaat.

 

De GPS map 60 CSx bekeken en lijkt me een mooi ding. Moet dit op een ander forum plaatsen natuurlijk maar heeft iemand ervaring met deze Gps

 

Morgen proefdraaien met topo nederland.

 

Bedankt voor jullie attente reacties

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...