debendevanvier Geplaatst 1 augustus 2006 Geplaatst 1 augustus 2006 Naar drie afdelingen en naar 6 personen tehebben gesprokken! Is de vraag van de Gemeente hoeveel mensen bezoeken zo'n cache*schat* per dag? Is mijn antwoord 10 personen per week is al heel veel Dan is daar GEEN vergunning voor nodig dan moet je het gewoon doen En veel plezier met julie GPS zei de Gemeente Jolanda Nu dus aan de slag met oase van N37
Wij Drie Geplaatst 1 augustus 2006 Geplaatst 1 augustus 2006 En dat is dus ook precies wat ik hier ook meemaak. GC.com is bureaucratischer geworden dan ons gemeenteambtenarenapparaat (mooi scrable woord). Men wil het liefst geen dingen op papier hebben. Want dat is extra werk wat het bezoek van enkele tientallen personen per jaar in hun ogen niet rechtvaardigd. Vaak is het al genoeg als de plaatselijke wijkbeheerder (gemeente Buitendienst) er van af weet (mondeling). En in de meeste gevallen vind die het allemaal veel te ingewikkeld en wil hij (M/V) het ook niet weten. "Ga nou maar gewoon je gang". Caches liggen toch meestal op plekkies waar niet/nooit geschoffeld word. Maar dat is helaas niet volgens de strakke regels van GC.com. tot cache, team Wij Drie
TheFamily Geplaatst 1 augustus 2006 Geplaatst 1 augustus 2006 Daar sluiten wij ons bij aan! Wij hebben plannen voor een cache route van ongeveer 2 uur wandelen en hebben heen en weer gebeld met Staatsbosbeheer. Die hebben toestemming gegeven, maar om dat nou weer schriftelijk aan ons te doen toekomen, daar vinden ze wel weer erg veel werk in zitten. Terwijl ze dus wel enthousiast reageren en zeggen "leuk, prima, doen!"
kipchen Geplaatst 1 augustus 2006 Geplaatst 1 augustus 2006 Naar drie afdelingen en naar 6 personen tehebben gesprokken! Dan is daar GEEN vergunning voor nodig dan moet je het gewoon doen En veel plezier met julie GPS zei de Gemeente Jolanda Nu dus aan de slag met oase van N37 Geweldig Jolanda, we wachten in spanning af! En bedankt dat je de banen voor ons geeffend hebt bij de gemeente. Dat biedt perspectief!
Wij Drie Geplaatst 1 augustus 2006 Geplaatst 1 augustus 2006 (bewerkt) Vandaag, zo'n 5 minuten geleden, de nieuwe gemeentegids van één van de door mij bedoelde gemeentes binnengekregen. Wij hebben in die gemeente een aantal Geo en Terra-caches liggen. Ik citeer nu even een regel uit die gemeentegids: Fietsen en wandelen... Overigens, ook de GPS-wandelaars kunnen hier ter plekke hun 'satellietpaden' verkennen. Ze lopen dwars door de gemeente. Deze, niet bureaucratische, gemeente is dus hartstikke blij met ons werk. Helaas geen vermelding naar de cachewebsites. Maar misschien gaat dat nog komen in de digitale versie op internet. Die komt later heb ik begrepen. tot cache, team Wij Drie 1 augustus 2006 bewerkt door Wij Drie
Kruimeldief Geplaatst 1 augustus 2006 Geplaatst 1 augustus 2006 Hier worden wel weer een aantal zaken door elkaar gehaald. De gemeente is niet het SBB of de andere natuurbeheerders. Mijn ervaring met gemeenteambtenaren is, is dat ze maar wat aanrommelen. Je moet wel de juiste man op de juiste plaats hebben, anders loop je de kans dat de koffiejuffrouw je toestemming geeft. Ik ben mijn ervaring van een paar maanden terug op dezelfde gemeentehuis nog niet vergeten. Ook nadat ik uitgelegd had wat de bedoeling was, willlen ze niet meewerken aan een spelletje. Ik was op openbaar groen of zoiets. Voor Coevorden en Poort van Drenthe heb ik ook geen schriftelijke toestemming. Mondeling van de juiste man op de juiste plaats en zijn NAW gegevens hangen aan de cachepagina in de reviewernote Verder hoeft gc.com geen schriftelijke bewijzen te zien, maar wel de naam, telefoonnummer, emailadres en functie van degene die toestemming heeft gegeven. Dit geldt voor zowel de gemeente als het SBB. Verder ligt het niet aan GC.com maar aan de beheerders zelf. Was o.a. met het Utrechts Landschap en het Geldersch Landschap niet het geval dat ze zelf een schrijftelijke toestemming/vergunning willen afgeven en dat wij daar een copie van krijgen? Dat lag niet aan gc.com maar aan de beheerders. met als voorwaarde, dat als "we" daar niet aan voldoen, er geen toestemming komt. GC.com wil alleen maar dat je toestemming hebt. Het op papier verhaal ligt aan onze groenbeheerders.
TinkerTeam Geplaatst 21 oktober 2006 Geplaatst 21 oktober 2006 (bewerkt) ik heb hier met de gemeente (borger-odoorn) gebeld en toen kreeg ik te horen dat ik maar een verzoek aan B&W moest sturen...ik had beter kunnen doorvragen naar een ambtenaar met enige bevoegdheid begrijp ik? 21 oktober 2006 bewerkt door Henri+Karin
Ruud4d Geplaatst 21 oktober 2006 Geplaatst 21 oktober 2006 ik heb hier met de gemeente (borger-odoorn) gebeld en toen kreeg ik te horen dat ik maar een verzoek aan B&W moest sturen...ik had beter kunnen doorvragen naar een ambtenaar met enige bevoegdheid begrijp ik? Hoi Henri en Karin, Vraag maar eens naar degene die over het groenbeheer gaat. Ook kun je eens proberen of er iemand is die iets met voorlichting op gebied van natuur of cultuur doet. Als het goed is kunnen die je verder helpen. B&W lijkt me niet het aangewezen contactorgaan.
TinkerTeam Geplaatst 21 oktober 2006 Geplaatst 21 oktober 2006 ik heb hier met de gemeente (borger-odoorn) gebeld en toen kreeg ik te horen dat ik maar een verzoek aan B&W moest sturen...ik had beter kunnen doorvragen naar een ambtenaar met enige bevoegdheid begrijp ik? Hoi Henri en Karin, Vraag maar eens naar degene die over het groenbeheer gaat. Ook kun je eens proberen of er iemand is die iets met voorlichting op gebied van natuur of cultuur doet. Als het goed is kunnen die je verder helpen. B&W lijkt me niet het aangewezen contactorgaan. Gaan we doen! ik had al zo'n gevoel, kreeg volgens mij alleen maar een secretaresse ofzo aan de lijn. Ik vind het trouwens best lastig om snel uit te leggen wat de bedoeling is. Is er niet ergens standaard-info die ik evt kan meenemen/opsturen?
De Roode Loper Geplaatst 21 oktober 2006 Geplaatst 21 oktober 2006 Ik vind het trouwens best lastig om snel uit te leggen wat de bedoeling is. Is er niet ergens standaard-info die ik evt kan meenemen/opsturen? Kijk eens in de handtekening van Kapitein Haak en je kunt een leuk boekwerkje "neerladen".
Ruud4d Geplaatst 21 oktober 2006 Geplaatst 21 oktober 2006 Ik vind het trouwens best lastig om snel uit te leggen wat de bedoeling is. Is er niet ergens standaard-info die ik evt kan meenemen/opsturen? Behalve het boekje van Haak, kun je ook eens in dit forumbericht kijken. Daar wordt een psp-presentatie aangeboden die je in een eventueel gesprek kunt gebruiken. Vraag dus wel om een afspraak waarbij je alles uit kunt leggen.
Kruimeldief Geplaatst 22 oktober 2006 Geplaatst 22 oktober 2006 ik heb hier met de gemeente (borger-odoorn) gebeld en toen kreeg ik te horen dat ik maar een verzoek aan B&W moest sturen...ik had beter kunnen doorvragen naar een ambtenaar met enige bevoegdheid begrijp ik? Het antwoord heb je al gekregen, doorvragen naar Ambtenaar die over de groenvoorzieningen gaat. Wel moet je echt even uitzoeken of de plek die je wilt gebruiken voor een cache, ook daadwerkelijk onder de gemeente valt of onder een andere beheerder. Borger/Odoorn is "vergeven'van SBB. Ik merk dat menig overijverige gemeenteambtenaar nogal eens toestemming geeft voor een plek dat ze niet eens in hun beheer hebben. Dat is hetzelfd als ik jou toestemming geef om iets te verstoppen in mijn buurmans tuin [OffTopic] Het gaat erop lijken dat Drenthe weer een paar geocachers rijker is? Drenthen hebben nu eenmaal een streepje voor bij mij.
JandeBeHanger Geplaatst 22 oktober 2006 Geplaatst 22 oktober 2006 (bewerkt) ik heb hier met de gemeente (borger-odoorn) gebeld en toen kreeg ik te horen dat ik maar een verzoek aan B&W moest sturen...ik had beter kunnen doorvragen naar een ambtenaar met enige bevoegdheid begrijp ik? Het antwoord heb je al gekregen, doorvragen naar Ambtenaar die over de groenvoorzieningen gaat. Wel moet je echt even uitzoeken of de plek die je wilt gebruiken voor een cache, ook daadwerkelijk onder de gemeente valt of onder een andere beheerder. Borger/Odoorn is "vergeven'van SBB. Gewoon ff naar het gemeentehuis gaan en daar je vragen stellen.Je komt dan vanzelf terecht bij de verantwoordelijke ambtenaar. Toon dan je plannen en neem wat voorbeelden mee van caches in de buurt om een indruk te geven van oa de hoeveelheid bezoekers. Ik merk dat menig overijverige gemeenteambtenaar nogal eens toestemming geeft voor een plek dat ze niet eens in hun beheer hebben.Dat is hetzelfd als ik jou toestemming geef om iets te verstoppen in mijn buurmans tuin Toestemming is toestemming.Zodra je dus toestemming hebt van een verantwoordelijke agemeente ambtenaar met de gegevens hoe die ambtenaar te bereiken is, dan moet alles toch goed zijn? 22 oktober 2006 bewerkt door JandeBeHanger
Kruimeldief Geplaatst 23 oktober 2006 Geplaatst 23 oktober 2006 ik heb hier met de gemeente (borger-odoorn) gebeld en toen kreeg ik te horen dat ik maar een verzoek aan B&W moest sturen...ik had beter kunnen doorvragen naar een ambtenaar met enige bevoegdheid begrijp ik?Ik merk dat menig overijverige gemeenteambtenaar nogal eens toestemming geeft voor een plek dat ze niet eens in hun beheer hebben.Dat is hetzelfd als ik jou toestemming geef om iets te verstoppen in mijn buurmans tuin Toestemming is toestemming.Zodra je dus toestemming hebt van een verantwoordelijke agemeente ambtenaar met de gegevens hoe die ambtenaar te bereiken is, dan moet alles toch goed zijn? Daar zit je mis Henk. Als een gemeenteambtenaar toestemming gegeven heeft voor een gebied dat niet onder hem valt, dan is het geen toestemming. Zie mijn antwoord nog maar eens over de buurman. Het gebeurt nogal eens dat ik zie dat gemeente zus of zo, bij monde van die en die toesteming heeft gegeven voor een cacheplek dat onder het SBB valt. Dan mag men nog eens toestemming vragen aan het SBB. Hetzelfde geldt voor iedere cache in welk natuurgebied dan ook, dus niet alleen het SBB, dat niet valt onder welke gemeente dan ook. De gemeente is echt voor gemeentegrond en dus meestal ook voor al de openbare gebieden waarvan men steeds weer denkt dat toestemming dan niet nodig is.
TinkerTeam Geplaatst 12 november 2006 Geplaatst 12 november 2006 Idd veel SBB in de gemeente Borger-Odoorn maar ook Drentse Landschap. Het beoogde stukje is echter van de gemeente. We gaan verder...we willen eerst een proef-cache plaatsen vlak bij huis om ook eens ervaring op te doen met het plaatsen van een cache en daarna hebben we een hele leuke thema-reeks in gedachten, we hebben gezien dat daar nog geen caches liggen en dat dit thema nog niet bestaat. (nee, we zeggen nog even niks ) [OffTopic]Het gaat erop lijken dat Drenthe weer een paar geocachers rijker is? Drenthen hebben nu eenmaal een streepje voor bij mij. Drente boppe! ("een nieuwe lente een nieuw geluid alleen in Drenthe kijken ze wel uit")
Aanbevolen berichten