Spring naar bijdragen

Cachen op Kreta


mart3223

Aanbevolen berichten

Ha Cachers,

 

Over enkele weken vertrek ik lekker voor 8 daagjes richting Kreta. Ik heb al even zitten zoeken, maar er liggen maar 6 caches op kreta. Waarvan 1 in zee 2 in de bergen en 3 die ik vanaf het internet niet open krijg. Zijn er al cachers die ervaring hebben met cachen in Griekenland. Het idee vanaf mijn kant is ook om zelf een cache op kreta te maken, hoe zijn hier de ideeen over? En verder, mag je een GPS in het vliegtuig hebben? Eerste keer dat ik ga vliegen, en zou het wel mooi vinden om te weten hoe hard we nou precies gaan enzo ... naja voor de andere vakantiegangers, FIJNE VAKANTIE!

 

Mart3223

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het idee vanaf mijn kant is ook om zelf een cache op kreta te maken, hoe zijn hier de ideeen over?

 

Mart3223

Ik denk niet dat het lukt. Je moet (volgens mij) ook zelf daadwerkelijk onderhoud kunnen plegen aan de cache. Heb je een strippenkaart voor het vliegtuig? ;)

 

Heb je ook via Google Earth gekeken naar caches op Kreta?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi mart3223

 

Ik heb zelf de gps in het vliegtuig aangehad. ik had niet zo'n best ontvangst maar het is toch gelukt. ik weet niet of het mocht, dus ik heb hem maar kort aangehouden. ik had alleen op istanbul een paar problemen met de douane want ze kennen daar geen gps. maar na wat heen en weer gepraat en laten zien wat het is is het toch nog goed gekomen.

 

 

Groetjes Roefel

bewerkt door roefel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben kort geleden op Kreta geweest en heb daar de volgende caches gedaan:

 

Potamies Church

Monika's Crete (heb ik overigens zelf enigzins verplaatst ivm ligging op prive terrrein en geen onderhoud)

Spinalonga

en

Church of Panagia die alweer is verdwenen.

 

 

Doolaard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben vorig jaar op Kreta geweest (hele fijne huwelijksreis ;) ) en heb daar Souvenir (GCG92Z) gelogd. Het is een flinke wandeling (behalve als je een 4x4 huurt), maar het is zeker de moeite waard. Op Google Earth is het gebied in scherp detail te zien, dus dan heb je alvast een voorproefje! In ieder geval een aanrader voor een lekker dagje strand.

 

Over dat vliegen: meestal hangt er een TV-tje waarop de route, de afstand en de snelheid getoond worden. Dan heb je je GPS helemaal niet nodig.

 

Veel plezier op Kreta! (en drink een lekker ouzo'tje voor me)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Neem eens contact op met Stapitu. Zij gaan ieder jaar naar Griekenland (soms 2x per jaar) en proberen ook altijd wat te cachen (vorig jaar nog op Kreta, meen ik). Ik heb begrepen dat het niet altijd meevalt caches te bereiken. Ook al geeft de GPS nog maar 400 m aan, dan zul je eerst lastige bergweggetjes moeten overwinnen om bij de cache te komen.

 

Have fun!! ;)

 

Groetjes,

Wendy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cachen op Kreta is erg leuk; wij hebben destijds de volgende gedaan:

10/25/2004 View to Paximadia, Greece

10/24/2004 Souvenir, Greece

10/23/2004 KRI-KRI, Greece

10/21/2004 Another Brick In The Wall, Greece. Deze hebben we nog vervangen door een nieuwe micro, maar ook die is alweer verdwenen.

 

Wel is het zo dat de caches over een behoorlijke afstand van elkaar liggen. De cache in Samariakloof is niet gelukt i.v.m. tijd. De kloof is wel mooi.

De cache in het water, de Big Blue is nog nooit gevonden. Dit lijkt me een zeer geschikte uitdaging als je in de buurt zit ;)

--------------------------------------------------------------------------------

 

Overigens zijn dit de actieve caches op Kreta momenteel:

 

Here (1/1)

15 Oct 03 View to Paximadia by Little_Maria (GCH3ZP)

Greece 01 Jul 06

25 Oct 04

 

NW

13.2km (2/3)

26 Sep 05 Timeos Stavros - JS#3 by jorusol (GCQPRZ)

Greece 06 Jun 06

 

 

NW

15.9km (4/5)

19 Aug 04 The Big Blue by K 13 (GCKB9F)

Greece

 

 

NW

17.5km (2.5/3.5)

4 Apr 06 Plakias by St.D.+Rennschnegge (GCV7TK)

Greece 6 days ago*

 

 

NE

23.4km (4.5/4)

21 Sep 02 zeus by mgsimon & hal9000 (GC944C)

Greece 13 Aug 05

 

 

NW

24km (2/2.5)

18 Oct 05 Bonripari Fortress - JS#6 by jorusol (GCR0XH)

Greece 6 days ago*

 

 

N

24.1km (2/2.5)

9 Oct 05 Vrissinas - JS#4 by jorusol (GCQWVK)

Greece 21 Jun 06

 

 

W

25.4km (1.5/2)

15 Oct 05 Koraka Paralia - JS#5 by jorusol (GCQZAK)

Greece 6 days ago*

 

 

E

32.8km (1.5/3)

7 Aug 05 Celestial Crete by Shrek_&_Fiona (GCQ1XF)

Greece 01 Jul 06

 

 

N

37.1km (2.5/1.5)

4 Nov 05 The castle by 1erik2 (GCR9B5)

Greece 04 Jul 06

 

 

NW

39.2km (2.5/4)

13 Aug 04 Imbros by K 13 (GCKB9J)

Greece 12 Jun 06

 

 

NW

42.4km (1.5/2)

7 May 04 KRI-KRI by Homer Jay (GCJEK5)

Greece Yesterday*

23 Oct 04

 

NE

54.5km (1/3)

24 Jun 05 Monika's Crete by sina01 & ankay (GCPF00)

Greece 12 Jun 06

 

 

W

56.4km (1/4)

14 Aug 04 Aghia Roumeli by lordhutton (GCKAA0)

Greece 28 Jun 06

 

 

NW

66.2km (3/3)

17 Mar 05 Crete - Akrotiri - "3 Monasteries Cache" by DuesterTux and Brother (GCN4G4)

Greece 7 days ago*

 

 

NW

67.6km (2/1)

14 Jul 05 Karen's Chania Cache by Ventijack (GCPPP9)

Greece 7 days ago*

 

 

NW

68.1km (1/1)

12 Apr 06 Owl of Chania by "The Soldier" supported by "Die Waldläufer" (GCVDDB)

Greece 02 Jul 06

 

 

E

76.6km (1/1)

13 Aug 04 Potamies Byzantine Church by lordhutton (GCKA9W)

Greece Yesterday*

 

 

E

109.7km (2/3)

20 Aug 04 Spinalonga by snoopy and woodstock (GCKARP)

Greece Yesterday*

 

--------------------------------------------------------------------------------

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij zaten er ook aan te denken om tijdens onze vakantie op kreta een cache mee te pakken.

We zijn er echter niet uit hoe je deze zou moeten vinden. Weet iemand toevallig hoe je buitenlands caches kan vinden?

Hoe kan ik eigenlijk de cache vinden aan de hand van de codes die hier eerder gegeven zijn.

 

Voel me echt heel dom dat ik dat niet kan vinden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We zijn er echter niet uit hoe je deze zou moeten vinden. Weet iemand toevallig hoe je buitenlands caches kan vinden?

Hoe kan ik eigenlijk de cache vinden aan de hand van de codes die hier eerder gegeven zijn.

 

Ga naar 'Mijn Cache pagina" > Hide and Seek a cache > scroll naar beneden tot je zoekveld 'By waypoint' ziet. Vul daar de code in en klik op Find. En dan kan je vanaf de cachepagina de 'Find nearest'-link gebruiken.

 

Helemaal bovenaan 'Hide and Seek' is ook een 'by country'-zoekoptie. Werkt natuurlijk het beste als er nog geen honderden caches in dat land liggen :beerchug:. Alleen is Kreta geen zelfstandig land, dus in dit geval werkt dat niet.

 

In Google Earth kan je makkelijk inzoomen op Kreta en zien welke caches er liggen. Daar heb je een kml-bestand voor nodig, die kan je downloaden op je profiel-pagina. aan de rechterkant, onder 'Google Mapping Features - Download Geocache browser in Google Earth'. Google Eart moet je wel eerst geinstalleerd hebben op je pc natuurlijk.

bewerkt door TuuronTour
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Cachers,

 

Over enkele weken vertrek ik lekker voor 8 daagjes richting Kreta. Ik heb al even zitten zoeken, maar er liggen maar 6 caches op kreta. Waarvan 1 in zee 2 in de bergen en 3 die ik vanaf het internet niet open krijg. Zijn er al cachers die ervaring hebben met cachen in Griekenland. Het idee vanaf mijn kant is ook om zelf een cache op kreta te maken, hoe zijn hier de ideeen over? En verder, mag je een GPS in het vliegtuig hebben? Eerste keer dat ik ga vliegen, en zou het wel mooi vinden om te weten hoe hard we nou precies gaan enzo ... naja voor de andere vakantiegangers, FIJNE VAKANTIE!

 

Mart3223

 

Mbt. het plaatsen van geocaches in het buitenland ( = vakantiecaches): dit kan/mag in principe niet ivm. onderhoud ervan. Als je in staat bent om ter plaatse iemand te vinden die bereid is voor onderhoud te zorgen , lukt het wel.

Mij is dat altijd wel gelukt dmv, contact opnemen met lokale cachers , maar het is zeer wel mogelijk dat die er niet zijn.

Dan ben je aangewezen op bijv. nederlanders die op Kreta wonen, zoals in de toeristenbusiness. Of eventueel degene waarvan je een apartement oid. huurt.

Sinds kort gaat er ook contact opgenomen worden met die persoon met de vraag of hij inderdaad het onderhoud voor zijn rekening neemt.

Aangezien ik al mijn buitenlandse caches in de natuur - en liefst lekker onherbergzaam - heb liggen is het cacheonderhoud eigenlijk een formaliteit.

Aan hetgeen ik in dit lijntje heb gelezen over verdwenen caches en uit eigen ervaring weet ik dat er nogal eens caches geplaatst worden direct in of nabij de toeristencentra. Dat is vragen om problemen.

Zoek de natuur op - flink wandelen dus - en de kans dat er iets mis gaat is nihil !!

 

Overigens is gebruik van een gps in een vliegtuig verboden, maar op het bekende schermpje zie je de route en de voortgang. Hiervoor wordt natuurlijk gebruik gemaakt van gps-technologie. Heb je de jouwe ook niet nodig.

Ik heb bij de douane nog nooit problemen gehad of wat dan ook mbt. mijn gps.

 

Maak er iets moois van !

 

Rocks/Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...