Spring naar bijdragen

Google Earth


lynxhouse

Aanbevolen berichten

Hoi Cachers,

 

Ik kan Senèze, de plaats waar ik op vakantie ga perfect vinden op Google Earth.

Daar heb ik op Google Earth een waypoint van gemaakt, en de coördinaten vastgelegd.

 

Kan ik de Google Earth coördinaten zonder meer over nemen om een waypoint in mijn Garmin GPS map 76CS te maken ?? Of moet ik een kaartdatum aanpassen ???

 

BVD

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Google Earth werkt eveneens met WGS84 dus je hoeft je kaartdatum (die je gebruikt bij het geocachen) NIET aan te passen.

Hou wel rekening met een lagere precisie maar voor het vinden van je vakantielocatie zal dit geen probleem geven !

bewerkt door Cachemier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Google Earth werkt eveneens met WGS84  dus je hoeft je kaartdatum (die je gebruikt bij het geocachen) NIET aan te passen.

Hou wel rekening met een lagere precisie maar voor het vinden van je vakantielocatie  zal dit geen probleem geven !

 

 

Beste Cachemier, hartelijk dank voor je antwoord. WGS84 is een bekende kaartdatum, en nu ik dit weet, heb ik het gevoel dat ik zoveel méér kan met Google Earth. :no:

 

Ik ga meteen aan de slag en ga waypoints aanmaken in map source en vandaaruit kopieren naar mijn GPS. :crybaby:

 

Of is daar ook nog een snellere of slimmere methode voor ?? :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt waypoints in Google Earth ook geautomatiseerd omzetten naar een .gpx-bestand, dat je weer in MapSource kunt openen.

 

In Google Earth heb je de mogelijkheid om op te slaan als een .kml bestand (is een xml-formaat). Via een 3th party tooltje kun je een .kml naar een .gpx omzetten (.gpx is ook xml, dus tooltje is nix anders dan een simpele xml-mapper). Het .gpx-bestand open je in MapSource om vervolgens naar je GPSr te uploaden.

 

Zoek in Google maar eens op kml to gpx.

 

Het omgekeerde (van MapSource naar GoogleEarth) gaat trouwens nog veel makkelijker. Klik in MapSource op View - View in Google Earth. Dit werkt met waypoints, maar ook met tracks. Zie ook dit draadje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt waypoints in Google Earth ook geautomatiseerd omzetten naar een .gpx-bestand, dat je weer in MapSource kunt openen.

 

In Google Earth heb je de mogelijkheid om op te slaan als een .kml bestand (is een xml-formaat). Via een 3th party tooltje kun je een .kml naar een .gpx omzetten (.gpx is ook xml, dus tooltje is nix anders dan een simpele xml-mapper). Het .gpx-bestand open je in MapSource om vervolgens naar je GPSr te uploaden.

 

Zoek in Google maar eens op kml to gpx.

 

Het omgekeerde (van MapSource naar GoogleEarth) gaat trouwens nog veel makkelijker. Klik in MapSource op View - View in Google Earth. Dit werkt met waypoints, maar ook met tracks. Zie ook dit draadje.

 

Jaja, allemaal goed en wel, maar ik heb er onderhand zo'n hekel aan om al die extra programmaatjes te moeten installeren voor het converteren van het een naar het ander.

Bah! :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaja, allemaal goed en wel, maar ik heb er onderhand zo'n hekel aan om al die extra programmaatjes te moeten installeren voor het converteren van het een naar het ander.

Bah!  :crybaby:

 

Wees maar blij dat het kan, het is altijd nog handiger dan alles handmatig overtypen.

Hier vind je trouwens een Java-versie, die hoef je niet te installeren.

 

Wie weet krijgt GoogleEarth ooit de mogelijkheid om .gpx op te slaan. Er wordt nogal wat ontwikkeld aan dit product.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Google Earth werkt eveneens met WGS84 dus je hoeft je kaartdatum (die je gebruikt bij het geocachen) NIET aan te passen.

Hou wel rekening met een lagere precisie maar voor het vinden van je vakantielocatie zal dit geen probleem geven !

 

Ik heb gisteren wat zitten prutsen met Google Earth en PCTran 4.0

Dit laatse is een programma dat te downloaden is van de site van de Koninklijke Marine. Hier kun je WGS84 (dm-notering) omrekenen naar ETRS89 (dms-notering)

Hier kon je (met de default instellingen van Google Earth) onderin de balk exacte coördinaten terugzoeken die je van bijvoorbeeld een cachebeschrijving afhaalt. WGS84 kon ikzelf niet echt linken aan de notatie die Google Earth hanteert. Nu ik dit hier neerschrijf realiseer ik me, dat ik misschien eens moet omrekenen van WGS84 (dm) naar WGS84 (dms)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...