Frank2k Geplaatst 12 juni 2006 Geplaatst 12 juni 2006 Hallo, Ik heb een mooie plaats voor een cache, nu wil ik deze cache koppelen aan een soort van digitale speurtocht. hierbij moet je denken aan informatie opzoeken op internet en de antwoorden die je vind wijzen je naar een bepaalde locatie. nu is mijn vraag of dat wel kan en of mijn cach dan wordt goedgekeurd aangezien je wel ergens een begin coordinaat moet invoeren bij het aanmelden van de cache. of kan ik hier gewoon het coordinaat invullen van een pakeerplaats in de buurt?
hejrom Geplaatst 12 juni 2006 Geplaatst 12 juni 2006 Je hebt zelf de antwoord gevonden - het gaat hier om de zogenaamde puzzle cache - misschien handig om een paar bestaande caches van deze type te bekijken/oplossen.
Frank2k Geplaatst 12 juni 2006 Auteur Geplaatst 12 juni 2006 oke dan kan ik hem online gaan zetten. de puzzelcaches die ik tot dusver heb gezien waren alleen caches met vragen op de cachpagina.
hrng Geplaatst 12 juni 2006 Geplaatst 12 juni 2006 oke dan kan ik hem online gaan zetten.de puzzelcaches die ik tot dusver heb gezien waren alleen caches met vragen op de cachpagina. <{POST_SNAPBACK}> Probeer een van mijn puzzelcaches eens. Bijvoorbeeld. Demonsway.
Ruud4d Geplaatst 13 juni 2006 Geplaatst 13 juni 2006 Hallo, Ik heb een mooie plaats voor een cache, nu wil ik deze cache koppelen aan een soort van digitale speurtocht. hierbij moet je denken aan informatie opzoeken op internet en de antwoorden die je vind wijzen je naar een bepaalde locatie. nu is mijn vraag of dat wel kan en of mijn cach dan wordt goedgekeurd aangezien je wel ergens een begin coordinaat moet invoeren bij het aanmelden van de cache. of kan ik hier gewoon het coordinaat invullen van een pakeerplaats in de buurt? <{POST_SNAPBACK}> Misschien is het verstandig om eerst eens wat meer caches te doen en zodoende ervaring op te doen. Doe bijvoorbeeld ook eens wat puzzelcaches zodat je weet hoe die werken. Neem ook de guidelines voor het leggen van een cache goed door. Daar staat bijvoorbeeld wat een puzzelcache is. En als je wat had rondgekeken in de database met caches, was je er genoeg tegen gekomen waarbij je eerst via internet een aantal antwoorden moet zoeken waarna je het veld in gaat. Meestal is het dan een oppikker geworden, soms zit er een multi aan vast. Kortom; doe ervaring op voor je je eerste cache legt!
Cache Getters Geplaatst 13 juni 2006 Geplaatst 13 juni 2006 (bewerkt) Hallo, Ik heb een mooie plaats voor een cache, nu wil ik deze cache koppelen aan een soort van digitale speurtocht. hierbij moet je denken aan informatie opzoeken op internet en de antwoorden die je vind wijzen je naar een bepaalde locatie. nu is mijn vraag of dat wel kan en of mijn cach dan wordt goedgekeurd aangezien je wel ergens een begin coordinaat moet invoeren bij het aanmelden van de cache. of kan ik hier gewoon het coordinaat invullen van een pakeerplaats in de buurt? <{POST_SNAPBACK}> Misschien is het verstandig om eerst eens wat meer caches te doen en zodoende ervaring op te doen. Doe bijvoorbeeld ook eens wat puzzelcaches zodat je weet hoe die werken. Neem ook de guidelines voor het leggen van een cache goed door. Daar staat bijvoorbeeld wat een puzzelcache is. En als je wat had rondgekeken in de database met caches, was je er genoeg tegen gekomen waarbij je eerst via internet een aantal antwoorden moet zoeken waarna je het veld in gaat. Meestal is het dan een oppikker geworden, soms zit er een multi aan vast. Kortom; doe ervaring op voor je je eerste cache legt! <{POST_SNAPBACK}> Mee eens Wij komen ook vaak caches tegen van "newbies" die onbedoeld fouten bevatten puur door onwetendheid of gebrek aan ervaring. Vooral als je dan een mystery/puzzel cache gaat leggen lijkt het me handig dat je wat meer ervaring hebt. (Zo'n 100 caches ofzo (Dat zou eigenlijk een ongeschreven regel moeten worden )) Het is niet voor niets dat wij nu pas onze eerste cache gaan leggen (Na 160 founds) 13 juni 2006 bewerkt door Cache Getters
PA1FOX Geplaatst 13 juni 2006 Geplaatst 13 juni 2006 Nog even over regels die gelden bij puzzelcaches. De uiteindelijke cache mag maar maximaal 3 kilometer van je aangegeven beginpunt liggen. Dit heeft te maken met de berekining van de afgelegde afstand door Travel bugs geloof ik. Houd daar dus wel even rekening mee als je de coordinaten kiest die straks bovenaan de cachepagina komt te staan.
Kruimeldief Geplaatst 13 juni 2006 Geplaatst 13 juni 2006 (bewerkt) Hallo, Ik heb een mooie plaats voor een cache, nu wil ik deze cache koppelen aan een soort van digitale speurtocht. hierbij moet je denken aan informatie opzoeken op internet en de antwoorden die je vind wijzen je naar een bepaalde locatie. nu is mijn vraag of dat wel kan en of mijn cach dan wordt goedgekeurd aangezien je wel ergens een begin coordinaat moet invoeren bij het aanmelden van de cache. of kan ik hier gewoon het coordinaat invullen van een pakeerplaats in de buurt? <{POST_SNAPBACK}> Het is heel simpel, begincoördinaat en eindcoördinaat en uitleg puzzel moet doorgegeven worden aan de reviewer in een reviewernote op je cachepagina. De maximale afstand tussen startcoördinaat en eindcoördinaat van een puzzelcache moeten in een rechte lijn binnen de 3 kilometer blijven. Staat allemaal hier te lezen: http://www.geocaching.com/about/guidelines.aspx#mystery Nog even een aanvulling ter verduidelijking: De coördinaten bovenaan de cachepagina van een puzzel/mystery, hoeven geen startcoördinaten te zijn natuurlijk. Mogen gefingeerde, totaal nietszeggende coördinaten zijn, mits ze binnen de 3 kilometer blijven van de werkelijke verstopplek van de cache. Edit: Pas nadat ik alle offtopic verwijderd had, zag ik het antwoord van PA1FOX. Dus is het 3 kilometerverhaal van me weer eens dubbel So be it. 13 juni 2006 bewerkt door Kruimeldief
GeoVlinder Geplaatst 14 juni 2006 Geplaatst 14 juni 2006 Hallo, ik zie in je profiel dat je nog maar 4 caches gevonden hebt. Of heb je er meer gevonden onder een andere naam bijvoorbeeld? Wij willen ook al vanaf dag 1 een cache leggen, maar merken tijdens het vinden, dat je heel veel kunt leren van anderen. Wij hebben besloten te wachten met leggen tot we onze 50ste found hebben. En natuurlijk gaan we onze eerste leggen o.b.v. een ervaren legger. Het is juist onze bedoeling er iets heeeel bijzonders van te maken, maar daar kun je denk ik niet over oordelen als je niet weet wat er al ligt. Maar als het jou lukt aan de voorwaarden te voldoen en er een mooie cache van te maken, waarom niet? Het is niet verboden. Succes! groetjes Geovlinder
LTeunis Geplaatst 14 juni 2006 Geplaatst 14 juni 2006 en uitleg puzzel moet doorgegeven worden aan de reviewer in een reviewernote .... Uitleg puzzel? mmmmm, daar ben ik het toch niet zo mee eens. Staat dat in de guidelines of is dit meer een wens? LTeunis
Kruimeldief Geplaatst 14 juni 2006 Geplaatst 14 juni 2006 Uitleg puzzel? mmmmm, daar ben ik het toch niet zo mee eens. Staat dat in de guidelines of is dit meer een wens?<{POST_SNAPBACK}> Je zou ook zelf in de guidelines kunnen kijken
Track_leader Geplaatst 14 juni 2006 Geplaatst 14 juni 2006 Uitleg puzzel? mmmmm, daar ben ik het toch niet zo mee eens. Staat dat in de guidelines of is dit meer een wens?<{POST_SNAPBACK}> Je zou ook zelf in de guidelines kunnen kijken <{POST_SNAPBACK}> Hebben we deze guidelines ook in het Nederlands. Als die er niet zijn zou ik wel een vertaling willen maken, ik zie soms dat mensen moeilijkheden hebben met engels/amerikaanse teksten. Ik heb net gc.nl bekeken maar ik heb niet meer gezien dan de pagina die iets zegt over de afspraken met SBB, PL en meer.... TL
Aanbevolen berichten