Spring naar bijdragen
  • 0

Topo Ned. 1:25k digitaal

Vraag

Geplaatst

Een blik in de link Kadaster: TOP25 to move geeft zeer verheugend nieuws.

Voor 200 euro heel Nederland topografisch op schaal 1:25.000 in ozf3 format op DVD . Of voor 60 euro een blokje Nederland (er zijn er 5) zoals op onderstaand beeld te zien is. De blokken hebben overlap.

Als ik in het demo-kaartje op hun site pixeltjes tel dan kom ik uit op 1 pixel = 5 meter, niet de 2,5 van onze kleine mensjes. Het ziet er in vergelijking dus wat rafeliger uit. Wel staan de kleuren goed. Het opgedrukte zwarte raster is RD en niet UTM zoals elders door iemand is beweerd.

Als ik naar de beschikbaarheid van Top25raster kijk dan zijn de prijzen daarvoor 14060,- euro per abonnementsjaar. Hierbij vergeleken is die 200 euro een schijntje. Als ze nu bij wijze van klantenbinding ook de koper een update service aanbieden (per slot van rekening moet je bedenken: 300 kaarten en om de 3 jaar vernieuwd = 100 kaarten per jaar = een handvol kaarten per maand!!!!) dan zou het helemaal prachtig zijn. :blush:

Dat Het Kadaster/Topodienst met een digitale uitgave komen is wel wat erg laat maar ik ben blij dat het er is. En dat men voor Ozi Explorer heeft gekozen geeft mij een warm gevoel :D Een goed voorbeeld doet goed volgen?

top25tomove.gif

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

De kaart ziet er op zich niet slecht uit. Maar het voorbeeld dat ze laten zien is wel slecht gekozen. De gemeente Swalmen is namelijk dit jaar opgegaan in de gemeente Roermond ;)

• 0
Geplaatst (bewerkt)
De kaart ziet er op zich niet slecht uit. Maar het voorbeeld dat ze laten zien is wel slecht gekozen. De gemeente Swalmen is namelijk dit jaar opgegaan in de gemeente Roermond :no:

Dit is ook gewoon het voorbeeld van vorig jaar, toen de eerste serie is gemaakt...

Zie ook de wijzigingsdatum op de pagina: laatste update: 17 mei 2006

Dus wel gewijzigd, maar niet geüpdated ;)

bewerkt door kalkendotters
  • 0
Geplaatst

Kun je deze kaarten zonder meer gebruiken in OziExplorer en OziCE? Of moet je nog het één en ander doen voor je ze kan gebruiken?

Gr. Willem

• 0
Geplaatst
Kun je deze kaarten zonder meer gebruiken in OziExplorer en OziCE? Of moet je nog het één en ander doen voor je ze kan gebruiken?

Gr. Willem

Volgens mij zijn ze gecalibreerd en kun je ze zo gebruiken. Maar kijk voor de zekerheid eens op de site waar je ze kunt kopen.

• 0
Geplaatst

Gr. Willem

Volgens mij zijn ze gecalibreerd en kun je ze zo gebruiken. Maar kijk voor de zekerheid eens op de site waar je ze kunt kopen.

De vorige uitgave had ozf3 en mapfiles bij zich. Dat is nu ozf2 en mapfiles geworden. En aangezien OziCE slechts picture files van type ozf en ecw slikt, zit je goed. Kat-in-het-bakkie zogezegd.

• 0
Geplaatst

Het kadaster blijkt een nieuwe versie van Top25 to Move uit te geven.

Top25 to Move

Hoe de kwaliteit nu is, is nog niet echt bekend, maar de kleuren zijn in ieder gaval een stuk beter.

Ook de prijs is aangepast.

• 0
Geplaatst

Neen, nog niet. Maar die opgegeven 72 dpi als 'scannauwkeurigheid' is kennelijk geen vergissing, zo hoorde ik.

Ik had even gehoopt op TIF met 256 kleuren en 100 l/cm scan(=254 dpi) , maar dat zit er niet in kennelijk.

• 0
Geplaatst (bewerkt)
Neen, nog niet. Maar die opgegeven 72 dpi als 'scannauwkeurigheid' is kennelijk geen vergissing, zo hoorde ik.

Ik had even gehoopt op TIF met 256 kleuren en 100 l/cm scan(=254 dpi) , maar dat zit er niet in kennelijk.

Klopt mijn berekening op de eerste pagina van dit draadje dan nu ineens wel?? :P

http://forum.geocaching.nl/index.php?s=&am...ost&p=94284

bewerkt door Mr.Chaos
  • 0
Geplaatst

Ik vond het al vreemd dat zoeken op het onderwerp niets opleverde.

Maar zo is het ook opgelost.

Draadje mag dicht

• 0
Geplaatst
Ik vond het al vreemd dat zoeken op het onderwerp niets opleverde.

Maar zo is het ook opgelost.

Draadje mag dicht

Ach, samenvoegen is ook nog een optie die een moderator heeft :P

Bij deze

• 0
Geplaatst

ik zie nu op de kadaster site, onder bestellen dat er twee versies geleverd worden

een in formaat OZF2, en een in formaat TIFF/TIFW.

wat is hier nu weer de zin van?

• 0
Geplaatst
ik zie nu op de kadaster site, onder bestellen dat er twee versies geleverd worden

een in formaat OZF2, en een in formaat TIFF/TIFW.

wat is hier nu weer de zin van?

Gewoon gebruikersvriendelijkheid? Zodat je het altijd wel in een bepaald programma kan gebruiken. TIF is algemeengoed terwijl OZF een echt exotisch formaat is dat alleen in Ozi gebruikt kan worden. Het betekent dat men zich bij het TDK ervan bewust is dat er ook veel OZi-gebruikers zijn die tuk zijn op hun topo-kaarten. Niets mis mee toch? :)

• 0
Geplaatst
TIF is algemeengoed terwijl OZF een echt exotisch formaat is dat alleen in Ozi gebruikt kan worden.

kun je met die TIF dan ook uit de voeten in OZI?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...