Spring naar bijdragen

1 Gb geheugen werkt niet in map 60cx


jajowalking

Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe micro SD kaart van 1 gb gekocht voor in mijn gpsmap60CX. Bij het schrijven van de kaartgegegevens zegt Mapsource dat het geheugen niet goed is. Hoe krijg ik de micro SD kaart werkend? De kaart doet het wel want dat heb ik al geprobeerd door er bestanden via mijn kaartreader op te zetten?

 

Wie kan mij helpen? Groet Jolanda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Probeer het eens door het kaartje in je cardreader met de PC te formateren,

dit is iets wat al eens eerder is genoemd.

 

M.a.w. kaartje uit de GPS, via adapter in je cardreader, wachten totdat windows deze herkend en dan kiezen via rechtermuisknop voor formateren.

 

Hopelijk helpt dit voor je.

 

Succes Jan-Willem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk eens hoe het kaartje geformateerd is, in je cardreader stoppen, desbetreffende drive letter selecteren, eigenschappen, dan zou er ergens FAT of FAT32 moeten staan als dit op NTFS staat, gaat het niet goed heb ik zelf ook al problemen mee gehad.

 

Je kan ook eens even kijken welke software versie in je 60 zit, het is niet gezegd dat het daar aan ligt maar het zou kunnen, software versie uitlezen,

 

Hoofdmenu>systeem>Menu>Software versie> ik zou in iedergeval de laatste firmware dmv webupdater erop zetten op het moment is dat 2.70

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch vreemd: ik heb met 2 60CSx'en geen van beiden een probleem gehad bij de eerste introductie van een 1 gieg TransFlashcard.

 

Had toen versie 2.5.

Nu 2.7, maar ook geen enkel probleem!

 

Mi. moet je een nieuwe geheugenkaart nooit hoeven te formatteren, want dat zijn ze standaard al.

 

Als je gps wel werkt met de standaard 64mb transflash lijkt het mij aan jouw 1 gieg kaart te liggen => omruilen dat ding !

 

Groet,

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben erg benieuwd wat de oplossing is want ik ben ook van plan een 1Gb kaartje te kopen. Heb je wel de meest recente firmware op jouw Garmin staan?

Groeten,

Henk

 

bedankt voor je snelle reacties, heb inmiddels al geformatterd. in mapsource naar cardreader werkt het nu wel. In gps werkt het niet. Heb op gps firmware 2.60 staan. Weet iemand of dit nu echt het probleem is, ben terughoudend met firmware opdate.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben erg benieuwd wat de oplossing is want ik ben ook van plan een 1Gb kaartje te kopen. Heb je wel de meest recente firmware op jouw Garmin staan?

Groeten,

Henk

 

bedankt voor je snelle reacties, heb inmiddels al geformatterd. in mapsource naar cardreader werkt het nu wel. In gps werkt het niet. Heb op gps firmware 2.60 staan. Weet iemand of dit nu echt het probleem is, ben terughoudend met firmware opdate.

Het ligt niet aan de versie van de firmware ,ik had zelf 1 Gb met versie 2.60 en dit werkt goed. updaten hoef je bang voor te zijn als je webupdater gebruikt kan het eigenlijk niet fout gaan.

 

Misschien het kaartje niet goed in de GPSr zitten, ze willen wel eens "verschuiven"

bewerkt door B230F
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een nieuwe micro SD kaart van 1 gb gekocht voor in mijn gpsmap60CX. Bij het schrijven van de kaartgegegevens zegt Mapsource dat het geheugen niet goed is. Hoe krijg ik de micro SD kaart werkend? De kaart doet het wel want dat heb ik al geprobeerd door er bestanden via mijn kaartreader op te zetten?

 

Wie kan mij helpen? Groet Jolanda

 

Het werkt bij mij prima. Al weken.

Maarre...je hebt toevallig toch geen Ultra micro SD-kaart, he? Want die doen het inderdaad niet. Als je die toch hebt, omruilen dus, want ze gaan stuk in de 60Cx.

bewerkt door knijn2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

 

Ik heb nog steeds problemen met mijn GPSmap60cx en 1 gb kaartje. Het volgende heb ik al gedaan:

 

firmwareupgrade naar 2.7, die is goed gegaan

fomratteren 1gb kaartje via card reader en gekeken naar fat32.

vanuiti mapsource kan ik nu wel iets op de kaart schrijven ook via exploerer wat bestaden overgezet. Dat werkt wel, kortom de kaart lijkt dus niet stuk

kaartje een aantal kerne opnieuw in de gps gestopt.

De boel werkt nog steeds niet.

Nog maar eens de standaard 64 mb in mijn gps gezet en die weretk nog steeds prima

 

Help! wWat kan ik nu nog meer doen.

 

Tja, hoewel je geen antwoord geeft op mijn bovenstaande vraag, neem ik dus even aan dat je geen Ultra hebt, (die het wel in je cardreader, maar niet in de 60Cx doet. Dus dat zou de symptomen die je noemt wel verklaren.... Formatteren helpt niet en zou trouwens helemaal niet nodig moeten zijn).

 

Heb je dan al geprobeerd niet via de cardreader, maar met de kaart in je GPSr kaarten te uploaden? Werkt dat wel? Of ook niet?

bewerkt door knijn2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

Het is absoluut geen ultra kaartje (heb ik goed op gelet). Het is een MicroSD/transflash kaart van Sandisk vers uit de verpakking.

Het gaat niet goed als ik probeer naar de gps te schrijven. Hij geeft de melding

"Uw gps beschikt niet over het vereiste geheugen om kaart op te slaan". Als uw gps een programmeerbare gegevenskaart gebruikt, dient u te controleren of deze is ingevoegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

Het is absoluut geen ultra kaartje (heb ik goed op gelet). Het is een MicroSD/transflash kaart van Sandisk vers uit de verpakking.

Het gaat niet goed als ik probeer naar de gps te schrijven. Hij geeft de melding

"Uw gps beschikt niet over het vereiste geheugen om kaart op te slaan". Als uw gps een programmeerbare gegevenskaart gebruikt, dient u te controleren of deze is ingevoegd.

 

En ik neem aan dat de kaart er dan wel goed inzit? Schuifje dicht en zo? Ik neem aan van wel van de 64 Mb kaart doet het wel. Maar het lijkt of de GPSr dus de kaart niet ziet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

Het is absoluut geen ultra kaartje (heb ik goed op gelet). Het is een MicroSD/transflash kaart van Sandisk vers uit de verpakking.

Het gaat niet goed als ik probeer naar de gps te schrijven. Hij geeft de melding

"Uw gps beschikt niet over het vereiste geheugen om kaart op te slaan". Als uw gps een programmeerbare gegevenskaart gebruikt, dient u te controleren of deze is ingevoegd.

 

 

Heb je hem al eens FAT16 geformateerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

 

Het gaat niet goed als ik probeer naar de gps te schrijven. Hij geeft de melding

"Uw gps beschikt niet over het vereiste geheugen om kaart op te slaan". Als uw gps een programmeerbare gegevenskaart gebruikt, dient u te controleren of deze is ingevoegd.

 

 

 

Het lijkt wel een mechanisch probleem, het zou kunnen zijn dat de 1Gb kaart iets dunner is (het hoeft maar een 100ste milimeter te schelen en het maakt geen contact meer) of er zit een contact in je ontvanger iets te ver naar beneden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

Het gaat niet goed als ik probeer naar de gps te schrijven. Hij geeft de melding

"Uw gps beschikt niet over het vereiste geheugen om kaart op te slaan". Als uw gps een programmeerbare gegevenskaart gebruikt, dient u te controleren of deze is ingevoegd.

 

 

Deze foutmelding kan ook veroorzaakt worden als er op de achtergrond nog andere programma's open staan. Vooral (HP) printers schijnen de communicatie tussen mapsource en de GPS te verstoren, dus vooraf ALLE programma's sluiten en de GPS rechtstreeks via de USB poort aan de PC koppelen (geen USB hub gebruiken!). :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

 

Uiteindelijk zijn er twee mensen die me wel wilden helpen. Degene uit Nijkerk en Amersfoort hartelijk dank!!!!.

 

Ik ben gisteren in Amersfoort geweest en ook daar werkte mijn 1 gb kaart niet.

 

Vandaag de kaart gaan ruilen en deze werkt wel. mijn pc is gezellig aan het snorren en zet nu ruim 780MB over naar mijn GPS. Jajowalking is zo blij als een kind.

 

Langs deze weg willen wij iedereen bedanken die ons hebben geholpen.

 

Tot slot wil ik de klanten service van de Mediamarkt in utrecht bedanken voor hun coulante en begripvolle aandacht. Ik kon de kaart (met bon) zonder enig probleem omruilen. ook jullie bedankt

 

 

Gr JAJOWALKING

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...