Spring naar bijdragen

Brandnetels


team keizer

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

  • 3 weeks later...

Oud trucje tegen de prik van de brandnetels.

Zoek het algemeen voorkomende weegbree ("onkruid" met breed blad, even een Google-afbeelding opzoeken en je hebt een Aha-erlebnis), kneus het blad en wrijf het over de brandnetel"wonden". De prik en jeuk zal spoedig verdwijnen.

Grtz,

Nachtwacht ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
Lees eens de cache beschrijving van Brandneteleiland want - zoals de naam al zegt - loop je daar ruim kans om geprikt te worden. Om de cache niet helemaal sadistisch te maken staan er op die webpage ook tips (kopje "De natuur helpt!") over 'wat tegen de juik te doen' n.l. weegbree gebruiken waar ook een duidelijke foto van gegeven is :eek: Kan niet missen.

 

 

Inderdaad, weegbree helpt en groeit altijd in de buurt van brandnetels omdat ze alletwee stikstofrijke grond prefereren. Er bestaat smalbladige en breedbladige weegbree en ze zijn te herkennen aan de parallelvormige nerven.

 

Gewoon een blad kneuzen zodat de sappen vrijkomen en over de te behandelen plek wrijven.

 

Greetz Scar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik cache, heb ik meestal toch al geen korte broek aan..

En ik heb het zelden gehad (ook met werken) dat brandnetels door m'n spijkerbroek heen

prikken.

 

Maar mocht je toch geprikt worden, er overheen plassen schijnt ook prima te werken :huh:

(dat helpt trouwens ook bij muggenbeten, en kwallenbeten, de actieve stoffen in urine werken

neutraliserend op het gif/zuur uit de beten/prikken.

 

Joost :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Zoals ik al ergens in dit draadje heb gelezen werkt het echt als je er niet aan zit. Ik ben afgelopen maandag met sandalen en een korte broek aan in de brandnetels gaan staan om bij een cache te kunnen komen. Dat jeukte best wel. Ik heb er niet aangezeten en thuis een lauwwarme douche genomen (geen hete of gewoon warme douche, maar echt lauwwarm). Ik heb er geen last meer van gehad.

 

Het lijkt wel of cachers het er bijna om doen, een cache leggen waar brandnetels groeien :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...