Spring naar bijdragen

Weergeven in Google Earth


Witte Majoor

Aanbevolen berichten

In MapSource ontdekte ik de optie "Weergeven in Google Earth" onder "beeld". Als je daarop klikt dan wordt Google Earth geopend met dezelfde 'view' die je in MapSource hebt, inclusief al je waypoints. Dit is echt een leuke optie!

Ik gebruik MapSource 6.10.2 en ik heb Google Earth natuurlijk geïnstalleerd staan. Kennelijk zit deze feature er vanaf versie 6.9.1 in.

 

Ik heb dit ook geprobeerd echter de keuze voor Google Earth blijft grijs en kan ik dus niet kiezen. :yes:

 

Inmiddels gelukt, was vergeten waypoints te selecteren. :sleep1:

 

 

 

Mij lukt het niet om de geselecteerde tracks in Google earth te zien,google earth is gewoon geinstalleerd,maar de view in google earth blijft echter grijs,..

 

Heeft iemand enig idee waar het nog meer aan kan liggen of beter nog waar ik meer info over dit onderwerp kan vinden?

bewerkt door Atlas
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als ik in Mapsource een track met waypoints geladen heb en "weergeven in Google Earth" aanklik krijg ik wel de tracknaam (incl. path) en alle waypointnamen in het linker vester te zien. Echter de track op zich en alle waypoints worden niet weergegeven op de aardbol.

Als ik in het linker venster (met de rechtermuisknop) "eigenschappen" van het path aanklik en daarmee het deelvenster "eigenschappen" open is e.e.a. wel zichtbaar.

Als het deelvenster "eigenschappen" daarna weer sluit is de track weer onzichtbaar.

 

Wat doe ik fout? Is er er iets mis het (de kwaliteit van) het track?

 

Graag reactie.

Bij voorbaat dank.

 

Groet,

Poolster

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik in Mapsource een track met waypoints geladen heb en "weergeven in Google Earth" aanklik krijg ik wel de tracknaam (incl. path) en alle waypointnamen in het linker vester te zien. Echter de track op zich en alle waypoints worden niet weergegeven op de aardbol.

Als ik in het linker venster (met de rechtermuisknop) "eigenschappen" van het path aanklik en daarmee het deelvenster "eigenschappen" open is e.e.a. wel zichtbaar.

Als het deelvenster "eigenschappen" daarna weer sluit is de track weer onzichtbaar.

 

Wat doe ik fout? Is er er iets mis het (de kwaliteit van) het track?

 

Graag reactie.

Bij voorbaat dank.

 

Groet,

Poolster

 

Staat in het linker venster van GE het betreffende vakje wel aangevinkt voor de tracknaam?

 

Groet,

Roewin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
Hoi Witte Majoor,

 

Heb je dan google Earth + of Pro ?

 

Ik heb de 'gewone' Google Earth, die je gratis kunt downloaden (nu versie 4.0.1565, maar in eerdere versie werkt het ook).

 

Google Earth plus-GPS mogelijkheden zullen waarschijnlijk binnenkort gratis beschikbaar komen.

 

Zie: GPS-ondersteuning voor Google Earth

bewerkt door Ringeling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik in Mapsource een track met waypoints geladen heb en "weergeven in Google Earth" aanklik krijg ik wel de tracknaam (incl. path) en alle waypointnamen in het linker vester te zien. Echter de track op zich en alle waypoints worden niet weergegeven op de aardbol.

Als ik in het linker venster (met de rechtermuisknop) "eigenschappen" van het path aanklik en daarmee het deelvenster "eigenschappen" open is e.e.a. wel zichtbaar.

Als het deelvenster "eigenschappen" daarna weer sluit is de track weer onzichtbaar.

 

Wat doe ik fout? Is er er iets mis het (de kwaliteit van) het track?

 

Graag reactie.

Bij voorbaat dank.

 

Groet,

Poolster

Als ik gpx-bestanden in Google-Earth zet dan zit de eigenlijk tracklog in een map in een map in een map in de gpx, waarbij ik even moet opmerken dat het om gpx-en gaat die gemaakt zijn door Mapsend lite voor Magellan. De tracklogs worden pas zichtbaar in Google-Earth als ik ze uit de geimporteerde gpx kopieer en los of in een zelfgemaakte map in "mijn plaatsen" zet. Misschien helpt dit je op weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...