Spring naar bijdragen

Weergeven in Google Earth


Witte Majoor

Aanbevolen berichten

In MapSource ontdekte ik de optie "Weergeven in Google Earth" onder "beeld". Als je daarop klikt dan wordt Google Earth geopend met dezelfde 'view' die je in MapSource hebt, inclusief al je waypoints. Dit is echt een leuke optie!

Ik gebruik MapSource 6.10.2 en ik heb Google Earth natuurlijk geïnstalleerd staan. Kennelijk zit deze feature er vanaf versie 6.9.1 in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Gast w.admiraal
In MapSource ontdekte ik de optie "Weergeven in Google Earth" onder "beeld". Als je daarop klikt dan wordt Google Earth geopend met dezelfde 'view' die je in MapSource hebt, inclusief al je waypoints. Dit is echt een leuke optie!

Ik gebruik MapSource 6.10.2 en ik heb Google Earth natuurlijk geïnstalleerd staan. Kennelijk zit deze feature er vanaf versie 6.9.1 in.

 

Ik heb dit ook geprobeerd echter de keuze voor Google Earth blijft grijs en kan ik dus niet kiezen. :punk:

 

Inmiddels gelukt, was vergeten waypoints te selecteren. :)

bewerkt door w.admiraal
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 9 months later...

Hallo allemaal,

 

Ik ben ook bezig om een route te maken in MapSource en wil deze goed in Foogle Earth tonen...

Maar er gaat is iets niet goed....

 

dit wil ik plannen:

001.jpg

 

Vervolgen ga ik te werk in MapSource en zet dit er neer:

002.jpg

 

 

 

En helaas krijg ik dit in Google Earth te zien:

003.jpg

 

Weet iemand wat ik fout doe?? Of is er een instelling wat niet goed staat??

Misschien dat in beide programma's gelijk moet staan.

 

Het spoor loop in het water en op de ringweg en niet ernaast..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet iemand wat ik fout doe?? Of is er een instelling wat niet goed staat??

Misschien dat in beide programma's gelijk moet staan.

 

Het spoor loop in het water en op de ringweg en niet ernaast..

 

Je doet niets fout, helaas zijn de images van Google niet allemaal even nauwkeurig ingemeten..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je doet niets fout, helaas zijn de images van Google niet allemaal even nauwkeurig ingemeten..

 

 

Mmh dat is wel jammer... Ik heb ook het KMZ file gedownload, en die coördinaten van de caches in Google Earth komen ook niet echt overeen met de MapSource.

 

Maar begrijp ik uit dat je dan toch het beste MapSource aan kan houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De coördinaten in de detailkaarten van MapSource zijn in het algemeen wat nauwkeuriger dan die in Google Earth.

Niet zo verwonderlijk trouwens, want GE is samengesteld uit fotos. Kijk bijvoorbeeld eens naar een toren, daar zie je vaak de zijkant van, zodat de boven- en de onderkant op een verschillend punt staan afgebeeld.

 

Maar als je bedoeling is om in GE een zo juist mogelijke route te krijgen moet je met die fouten rekening houden.

Reken er echter wel op dat als de foto vernieuwd wordt het weer heel anders kan liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat heb ik gemerkt, en ik zal denk ik meer gebruik maken van MapSource.

 

Edit: Maar het KMZ file wat je dus kan downloaden, en in GE open. Komen dan de Coördinaten wel overeen met de echte locatie? OF is dat ook ongeveer?

bewerkt door jelleruben
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De coördinaten zijn in principe wel goed, maar de plaats waar de foto op de kaart staat klopt niet precies; hier zit vertekening in.

 

Als de coördinaten bepaald zijn door ergens op de luchtfoto te wijzen, en dat zal wel het geval zijn, kloppen ze dus niet.

 

Doordat de afwijking niet constant is, maar van plek tot plek verschilt, kun je er ook niet voor compenseren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...