Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Is het mogelijk om de symbooltjes die gebruikt worden op geocaching.com voor de verschillende soorten caches ook in te laden in je GPS zodat je op de kaart kunt zien welke caches in de buurt liggen en van welke soort te zijn, puur door het symbooltje wat erbij staat?

Ik meen me immers te herinneren ooit al eens een schermafdruk van een GPS te zien te hebben die die symbooltjes in zijn symbolenset had gestoken op zijn GPS... Lijkt me gewoon handig dat je dan kunt zien wat en hoe mbt in de buurt zijnde caches.

Iemand een idee hoe je daar aan geraakt en meer nog, hoe je die er dan met de overeenkomstige categorieën in krijgt?

bedankt alvast,

Erik

Geplaatst (bewerkt)
Is het mogelijk om de symbooltjes die gebruikt worden op geocaching.com voor de verschillende soorten caches ook in te laden in je GPS zodat je op de kaart kunt zien welke caches in de buurt liggen en van welke soort te zijn, puur door het symbooltje wat erbij staat?

Ik meen me immers te herinneren ooit al eens een schermafdruk van een GPS te zien te hebben die die symbooltjes in zijn symbolenset had gestoken op zijn GPS... Lijkt me gewoon handig dat je dan kunt zien wat en hoe mbt in de buurt zijnde caches.

Iemand een idee hoe je daar aan geraakt en meer nog, hoe je die er dan met de overeenkomstige categorieën in krijgt?

bedankt alvast,

Erik

Ooit een draadje begonnen voor toen der tijd met de 60C(S), maar ik neem aan dat het op de 60C(S)x ook wel zal werken.

http://forum.geocaching.nl/index.php?s...=2514&hl=ximage

Als zal je wel de nieuweste versie van xImage moeten gebruiken.

http://www.garmin.com/support/download_details.jsp?id=545

Probleem was toen der tijd dat Mapsource en/of Oziexplorer het niet ondersteunde.

Je kon deze symbolen dus alleen aan een waypoint toewijzen op de GPS zelf.

Ik weet niet hoe de stand van zaken nu is.

bewerkt door deBruineBeren
  • 8 months later...
Geplaatst (bewerkt)

Heb nu mijn 60CX een week in bezet.

Tevens met GSAK een macro gemaakt om de cache symbolen aan te sturen. Werkt allemaal perfect!

Bedankt voor de goede uitleg.

cache_screenshot.GIF

Kleine driehoekje bij icon : travelbug aanwezig.

Lachebekje: cache zelf gevonden.

bewerkt door rhgs
  • 1 month later...
Geplaatst

Tevens met GSAK een macro gemaakt om de cache symbolen aan te sturen. Werkt allemaal perfect!

cache_screenshot.GIF

Is het mogelijk om deze macro ergens beschikbaar te stellen?

Ik heb al wel de custum icoontjes in de 60CSX staan maar hoe krijg ik GSAK nu zo slim om het cachetype aan het juiste iccontje te koppelen?

Geplaatst

cache_screenshot.GIF

Is het mogelijk om deze macro ergens beschikbaar te stellen?

Ik heb al wel de custum icoontjes in de 60CSX staan maar hoe krijg ik GSAK nu zo slim om het cachetype aan het juiste iccontje te koppelen?

Niet gehinderd door enige kennis maar is dit het:

icons

Samen met:

Meer icons

Geplaatst
Op http://www.elsinga.net/questfaq staat een complete howto hoe dit te doen. Ook de icons staan er. Werkt voor de 60Cx vast identiek aan de Quest. :lol1:

Nogmaals het verzoek om de icoontjes beschikbaar te stellen, met de link die eerder gegeven werd werkt het niet. XImage wil de images niet uploaden naar de GPSr. En ik vind het wel heel leuk om die icoontjes op de GPS te hebben.

Graag wat hulp.

Geplaatst

Op http://www.elsinga.net/questfaq staat een complete howto hoe dit te doen. Ook de icons staan er. Werkt voor de 60Cx vast identiek aan de Quest. :lol1:

Nogmaals het verzoek om de icoontjes beschikbaar te stellen, met de link die eerder gegeven werd werkt het niet. XImage wil de images niet uploaden naar de GPSr. En ik vind het wel heel leuk om die icoontjes op de GPS te hebben.

Graag wat hulp.

Allereerst kan de oorzaak zijn dat de afbeeldingen te groot zijn. voor een Quest zijn ze 24x24. voor de 60 moet dat 16x16 zijn.

Een tweede oorzaak kan liggen in het feit dat de namen niet kloppen.

De plaatjes hebben engelse namen met een spatie (Waypoint Symbol xxx). Als je nu je GPS in het nederlands hebt staan verlangt hij naar een naam die Waypointsymbool xxx heet. Je kan alle bestanden dus even renamen maar kunt ook voor de operatie je GPS op engels zetten.

Geplaatst

Op http://www.elsinga.net/questfaq staat een complete howto hoe dit te doen. Ook de icons staan er. Werkt voor de 60Cx vast identiek aan de Quest. ;)

Graag wat hulp.

Allereerst kan de oorzaak zijn dat de afbeeldingen te groot zijn. voor een Quest zijn ze 24x24. voor de 60 moet dat 16x16 zijn.

Een tweede oorzaak kan liggen in het feit dat de namen niet kloppen.

De plaatjes hebben engelse namen met een spatie (Waypoint Symbol xxx). Als je nu je GPS in het nederlands hebt staan verlangt hij naar een naam die Waypointsymbool xxx heet. Je kan alle bestanden dus even renamen maar kunt ook voor de operatie je GPS op engels zetten.

Yep, dat was 'um. In het Engels zetten, uploaden en terug naar NL. Hartelijk dank!

Geplaatst
Een zelfde soort verhaal staat hier ook met icoontjes erbij

Heb deze even geleden ook gebruikt en het is prima uitgelegt ;)

Nog bedankt Xaa

Knifemen

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...