Spring naar bijdragen

Satellite, de Maarnse GPS Hike


Aanbevolen berichten

Beste geocachende Scouts van Nederland,

 

Op zaterdag 20 mei 2006 organiseert Scouting Maarn-Maarsbergen voor de vierde keer ‘Satellite, de Maarnse GPS-hike’, een uitdagende daghike voor leden van Scouting Nederland vanaf de explorerleeftijd. De tocht wordt georganiseerd in de omgeving van Maarn. Hou je van puzzelen, leuke posten onderweg en ben je niet vies van een eindje lopen? Dan is de Satellite echt iets voor jou!

 

In teams van minimiaal 2 en maximaal 10 scouts kan in twee verschillende categorieën (NewBees voor beginners en DieHard voor gevorderden) een mooie tocht met uitdagende posten gelopen worden, met behulp van een handheld GPS-apparaat. De af te leggen afstand bedraagt tussen de 20 en 30 kilometer, afhankelijk van de categorie waarin je meeloopt. Uiteraard ontbreken ook de kaart en andere traditionele routetechnieken niet in de Satellite. De benodigde GPS-apparatuur kan eventueel bij ons gehuurd worden. Na de hike en het gezamenlijke diner is er een spetterend feest met prijsuitreiking! Overnachten op ons terrein is mogelijk, mits in je eigen tent en van tevoren aangegeven.

 

Wil je wat meer informatie of je meteen inschrijven? Of ben je benieuwd naar de foto’s en routes van vorige edities? De promofilm 2006, met al het materiaal van de afgelopen drie GPS-hikes bekijken?

 

Surf dan naar onze vernieuwde website http://satellite.scoutingmaarn.nl/ of stuur een mailtje voor meer info naar satellite@scoutingmaarn.nl. Inschrijven kan nog tot en met 6 mei.

 

Graag tot ziens op de Satellite 2006!

 

namens Scouting Maarn-Maarsbergen

de Satellitecommissie

 

flyer2006.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Mijn bescheiden mening als explorer-begeleider te Oosterhout: een daghike is geen hike. Dat is een wandeling. Als onze explo's voorstellen om een daghike te doen, zal ik ze vragen om dat maar met hun moeder te doen.

 

Wel heel leuk dat jullie een grote activiteit als deze rondom gps-gebruik neerzetten. Mooie flyer ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mijn bescheiden mening als explo leiding te Helmond

 

Is een GPS Hike super gaaf en zeeeeer leerzaam.

 

Dus misschien moeten ze in Oosterhout iets verder dan hun neus kijken ;-)

bewerkt door Vinnie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mijn bescheiden mening als explo leiding te Helmond

 

Is een GPS Hike super gaaf en zeeeeer leerzaam.

 

Dus misschien moeten ze in Oosterhout iets verder dan hun neus kijken ;-)

 

Haha, volgens mijn bescheiden mening na het aanhoren van drie edities enthousiaste deelnemende teams wordt de 2e of evt. zelfs 3e dag lopen hier niet gemist. :blush:

 

Bovendien is de 20-30 km slechts indicatief en via de kortste weg, in de praktijk zijn veel teams (dat verbaast ons trouwens ook!) absurd lang onderweg. Het puzzelen onderweg gaat je nl. ook niet in de koude kleren zitten. Ach, als iedereen maar plezier heeft.

 

Misschien is het een idee als de Explo's van Oosterhout zich inschrijven voor de Satellite (uiteraard wel de DieHard versie), dan kunnen ze deze 'wandeling' aan een grondige test onderwerpen.

 

Groetjes!

 

NB. Vinnie1, doen jullie dit jaar nog mee met Ff Checken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bovendien is de 20-30 km slechts indicatief en via de kortste weg, in de praktijk zijn veel teams (dat verbaast ons trouwens ook!) absurd lang onderweg. Het puzzelen onderweg gaat je nl. ook niet in de koude kleren zitten. Ach, als iedereen maar plezier heeft.

 

Ja, het lopen duurt bij cachen altijd twee keer zo lang als er veel gepuzzeld moet worden onderweg. Normaal kan ik 20 km in ca. 4 uur lopen, maar met Gotheo was ik daar de hele dag mee bezig...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als begeleider van dezelfde groep rowans als Goonies Oosterhout toch even inhaken op dit topic:

 

Dat de GPS Hike een geweldige ervaring zal zijn, zal ik niet op voorhand ontkennen. Sterker nog, ik zou het zelfs toejuichen als onze jeugdleden met de flyer naar mij toe zouden komen en zouden mededelen dat ze er graag aan mee zouden willen doen! Echter hebben ze pas afgelopen vrijdag hun eerste geocache-ervaring opgedaan en valt het evenement samen met een andere scouting activiteit in Veldhoven, waar we ons al lang en breed voor opgegeven hebben! Maar het zal zeker in de toekomst in de gaten gehouden worden.

 

Het punt dat Goonies aansneed is het gebruik van de term "hike" en natuurlijk weet ik niet hoe het bij andere groepen zit, maar bij ons gebruik je de term "hike" puur en alleen voor een tocht die uit meerdere etappen/dagen (met overnachtigingen op locatie) bestaat.

 

Dus hoe avontuurlijk een wandeling ook is, zolang het element "overnachting" ontbreekt is er in onze ogen geen sprake van een hike.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het klinkt steeds aantrekkelijker... Maar tja, een rowanactiviteit zou het pas zijn als de rowans het zelf zouden willen. We kunnen ze moeilijk verplichten tot iets, stimuleren kan natuurlijk wel...

 

Maar zoals ik al reeds vermeldde kunnen we ons niet in tweeën splitsen (ja een groep kan je splitsen... Ni kan dat niet bij zichzelf)... Maar het blijft een idee, wat zeker in het acherhoofd blijft zitten... Of het nu een hike is of niet... B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gewoon vragen of ze het willen als ze het willen help ze dan. is ook gezellig en leerzaam. wat je kan altijd meer leren van mensen die heel vaak een gps in hun handen hebben dan iemand die het nog nooit gebruikt heeft. en dan zijn ze de rowans ook weer bezig (is niet bij elke groep zo dat ze bezig zijn)

 

timo B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Flash! is alive!! :cry:

 

Hike of niet; doet er niet toe, het is gewoon lekker een dag wandelen over de prachtige Utrechtse Heuvelrug. Na afloop lekker eten en een biertje :huh:

Persoonlijk kan ik deze tocht dan ook erg aanraden!! ;):huh:

 

Ik zal er zeker zijn!!!

 

Flash!

 

P.S.: is er dit jaar ook weer een twingo-tosti-tent? :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...