Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Gast maurits 71
Geplaatst

Afgelopen weekend mijn gps "echt" voor het eerst gebruikt op de fiets.

Maar helaas heb ik moeten concluderen dat mijn gps vaak uit viel door al het gehobbel en gestoot, terwijl de batterijn gewoon vol zijn.

Ik heb verschillende batterijen geprobeerd en niks hielp

Aangezien dat ik dit apparaat nog geen twee weken heb is dit probleem nog nooit eerder bij mij voor gekomen.

Maar na het gebruik op de fiets valt deze nog steeds uit als ik hem ergens tegen aan stoot maar wel minder dan als op de fiets.

Mijn vraag heeft iemand hier ook problemen mee, of heb ik iets niet goed staan in de instellingen ter beveiliging of zo?.

Ik heb mijn gps in het buitenland gekocht ,en ik kan er niet zo maar even mee terug naar de dealer waar ik deze gekocht hebt.

Vriendelijke groet,

Geplaatst

Maar helaas heb ik moeten concluderen dat mijn gps vaak uit viel door al het gehobbel en gestoot, terwijl de batterijn gewoon vol zijn.

Aangezien dat ik dit apparaat nog geen twee weken heb is dit probleem nog nooit eerder bij mij voor gekomen.

Maar na het gebruik op de fiets valt deze nog steeds uit als ik hem ergens tegen aan stoot maar wel minder dan als op de fiets.

Mijn vraag heeft iemand hier ook problemen mee, of heb ik iets niet goed staan in de instellingen ter beveiliging of zo?.

Ik heb mijn gps in het buitenland gekocht ,en ik kan er niet zo maar even mee terug naar de dealer waar ik deze gekocht hebt.

Vriendelijke groet,

Ik sta op het punt om mijn Map 76S te gaan verruilen voor een 60CSX en ben enigzins geschokt door dit bericht :eek: .

Ik kan mij de "rubberen-rand-problemen" van de Etrex Vista nog héél goed voor de geest halen. Na de tweede keer heb ik toen gekozen voor de 76S, die qua grootte wel wat onhandiger was, maar verder nooit problemen heeft gegeven.

Wel moet ik zeggen dat er nimmer moeilijk is gedaan en dat bij constatering deze gewoon werd geruild voor een nieuwe GPS (uit de doos) :P .

Wat ik nu zo vreemd vind is dat ik slechts één berichtje hierover lees, terwijl ik op het GME event 2006 bijna héél de geocache community met een 60-serie zie lopen. Op zich misschien wel prettig, want dan zou het dus om een voorval gaan. Maar onze Lupardy zou geen Prof. zijn als hij niet met andere aandachtspunten kwam. In België is het gewoonweg dramatisch! Ja, ook de nieuwe versies, zo die er zouden zijn.

Dus nog even rondgesnuffeld en dan zie je op het forum van Notter, toch ook wat op en aanmerkingen over het uitvallen van deze GPS.

Zie hier en hier :P .

Dus, ik vraag me nu af hoeveel andere cachers hiermee ook te maken hebben gehad.

Tijdens de genoemde "rubberen-rand-problemen" van de Vista werd eerst ook gezegd dat een voorval was; niemand had het en je was de enige! Totdat meerdere mensen daar over gingen klagen op het forum, bleek de importeur van Garmin wel degelijk mee te lezen. Dit heeft er toen zeker aan bijgedragen dat men wat aan het probleem is gaan doen.

Dus als het nu meer voorkomt, lijkt mij dat het niet onder het kleed geschoffeld moet worden. Laat men er melding van maken op het forum. Niet dat ik hier een klaagmuur wil gaan opzetten, maar alleen aangeven waar de goedkoopste GPS gekocht kan worden is slechts één kant van de medaille. Elkaar OOK informeren over de andere kant van de medaille is dan wel zo fijn. B)

Geplaatst

Vriendelijke groet,

Heeft waarschijnlijk te maken met het gebruik van oplaadbare batterijen, die zijn in de regel net iets korter dan gewone en liggen iets losser in de batterijruimte. Een dubbel gevouwen papiertje tussen de batterijen en het dekseltje is afdoende om dit te verhelpen.

LTeunis

Geplaatst
[Heeft waarschijnlijk te maken met het gebruik van oplaadbare batterijen, die zijn in de regel net iets korter dan gewone en liggen iets losser in de batterijruimte. Een dubbel gevouwen papiertje tussen de batterijen en het dekseltje is afdoende om dit te verhelpen.

LTeunis

Onze Zuiderburen hebben dit probleem ook. Via het linkje van de prof. eens even gekeken en daar wordt het als volgt met stukjes schuurspons opgelost.

screenshot0016no.jpg

Geplaatst (bewerkt)

Vriendelijke groet,

De volledige GPS60 serie heeft in in het batterijvak 2 lipje zitten die onder het batterijvak een verend kontakt maken met de printplaat. deze lipjes zit om het kunstof van de behuizig gebogen en zitten bij sommige GPSen wat te plat. zij maken daardoor geen goed kontakt met de print.

Geheel op eigen risico kun je hem voorzichtig open schroeven en de lipjes iets terug buigen zodat ze beter tegen de print aan drukken.

Dit heeft overigens niks te maken met de soort batterijen die je gebruikt.

PS. met een stukje schuurspons zorg je uiteraard voor wat meer druk op de bodem van het batterijvak, zodat de lipjes net iets beter tegen de print drukken.

bewerkt door GeoNeuron
Geplaatst

Ik vind het maar een vreemd probleem wat hier besproken wordt, heb zelf ook de 60CSx en moet best wel moeite doen om de batterijen erin en eruit te krijgen! (zitten goed geklemd tussen de contakten)

Waarschijnlijk zit het probleem niet bij de batterijcontakten, maar eerder bij slechte verbindingen in het apparaat zelf!

Indien het laatste het geval is, moet hij naar de dokter! :cry:

Geplaatst

De oplossing met de schuursponsjes is een prima oplossing. Wij gebruiken de GPS regelmatig op de mountainbike en hij blijft prima werken. De schuursponsjes bij de lipjes van de batterij is niet eens nodig. Gewoon een stukje schuurspons en klaar is.... :cry:

Geplaatst
[Heeft waarschijnlijk te maken met het gebruik van oplaadbare batterijen, die zijn in de regel net iets korter dan gewone en liggen iets losser in de batterijruimte. Een dubbel gevouwen papiertje tussen de batterijen en het dekseltje is afdoende om dit te verhelpen.

LTeunis

Onze Zuiderburen hebben dit probleem ook. Via het linkje van de prof. eens even gekeken en daar wordt het als volgt met stukjes schuurspons opgelost.

screenshot0016no.jpg

Uiteraard heb ik deze oplossing ook gelezen, hoewel sommigen schrijven dat dit niet afdoende is.

Wat me wel bevreemd is dat dit zonder horten of stoten geaccepteerd wordt, nadat men zo'n slordige € 600,-- (even om op te frissen: fl. 1.322,--) heeft uitgegeven. Het straalt nu niet echt kwaliteit uit, maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen. Ik vind het in ieder geval afbreuk doen aan de zogenaamde suprioriteit van het toestel.

Let wel, ik ben helemaal gek van die GPS hoor! De SiRF III en het uitbreidbare geheugen spreken mij bijzonder aan. Toch begrijp ik uit de recaties dat meerdere gebruikers met het probleem te kampen hebben gehad, anders ga je met geen papier en schuursponsjes in het batterij compartiment zitten 'frutten'.

Geplaatst

Wat een belachelijk gefröbel. Een aanfluiting dat zo'n duur toestel een gebrekkig batterijenvak heeft. Ik heb hier een piepend beertje van 10 jaar oud ter waarde van 2 euro en de batterij past er perfect in.

Geplaatst

Vriendelijke groet,

Geplaatst

Kon het niet laten om even een mailtje te sturen naar "oude bekenden" met de vraag of dergelijke "uitval-problemen" 'normaal' zijn en wat we ertegen kunnen doen.

Enneh, met "oude bekenden" bedoel ik natuurlijk Sailtron (als importeur zijnde) en de door velen benoemde 'expert' in Notter.

Van Sailtron kreeg ik vrij snel een bericht terug met de tekst:

"Het probleem wat via het forum omschreven staat, kan zeker een probleem zijn, van het type/merk batterij wat er gebruikt wordt.

Dit probleem kwam ook al voor bij de eTrex-serie.

Om eventueel problemen te voorkomen, zou u de batterijen kunnen fixxeren."

Daarna direct een mail teruggestuurd met de vraag, welke batterijen dan absoluut geen problemen zullen veroorzaken.

Wederom kreeg ik van Sailtron direct antwoord:

"Er zijn een aantal merken batterijen die minder geschikt zijn met gebruik in een GPS.

Een aantal merken die goed te gebruiken zijn:

Varta, Philips, Hema, Aldi enz."

Daarentegen heb ik NIETS maar dan ook NIETS van onze zogenaamde experts uit Notter mogen vernemen. Misschien een beetje off-topic, maar de geocaching community is toch en aardige sponsor van deze toko en dan mag je een dergelijke vraag toch wel beantwoord krijgen? Vandaag dus maar weer dezelfde vraag gesteld in Notter. Ben benieuwd of ze nu überhaupt nog gaan reageren.

Geplaatst
Kon het niet laten om even een mailtje te sturen naar "oude bekenden" met de vraag of dergelijke "uitval-problemen" 'normaal' zijn en wat we ertegen kunnen doen.

Enneh, met "oude bekenden" bedoel ik natuurlijk Sailtron (als importeur zijnde) en de door velen benoemde 'expert' in Notter.

Van Sailtron kreeg ik vrij snel een bericht terug met de tekst:

"Het probleem wat via het forum omschreven staat, kan zeker een probleem zijn, van het type/merk batterij wat er gebruikt wordt.

Dit probleem kwam ook al voor bij de eTrex-serie.

Om eventueel problemen te voorkomen, zou u de batterijen kunnen fixxeren."

Daarna direct een mail teruggestuurd met de vraag, welke batterijen dan absoluut geen problemen zullen veroorzaken.

Wederom kreeg ik van Sailtron direct antwoord:

"Er zijn een aantal merken batterijen die minder geschikt zijn met gebruik in een GPS.

Varta, Philips, Hema, Aldi enz."

Daarentegen heb ik NIETS maar dan ook  NIETS van onze zogenaamde experts uit Notter mogen vernemen. Misschien een beetje off-topic, maar de geocaching community is toch en aardige sponsor van deze toko en dan mag je een dergelijke vraag toch wel beantwoord krijgen? Vandaag dus maar weer dezelfde vraag gesteld in Notter. Ben benieuwd of ze nu überhaupt nog gaan reageren.

Een beetje wazig verhaal van Sailtron.

De lengte tussen NimH en Alkaline batterijen verschilt inderdaad nogal eens per merk. Echter deze verschillen liggen binnen de in de norm gestelde tolerantie. Anders zouden deze batterijen zijn afgekeurd of op zijn minst geen AA mogen heten.

Het batterijvak moet dus ook om kunnen gaan met deze tolerantie van een X aantal %. Blijkbaar is dat dus niet het geval en voldoet, in mijn ogen het batterijvak niet aan de AA-norm. Zeker voor die prijs die je ervoor betaald lijkt me dit geen goede zaak.

Ger@ld

Geplaatst
Er zijn een aantal merken batterijen die minder geschikt zijn met gebruik in een GPS.

Varta, Philips, Hema, Aldi enz.

Hema en Aldi batterijen, je meent het! :)

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...