Spring naar bijdragen

Vossenjacht in nederland


Hoeveel vossen heb jij al gezien in je leven?  

86 leden hebben gestemd

  1. 1. Hoeveel vossen heb jij al gezien in je leven?

    • Ik heb nog nooit een vos gezien
      16
    • Ik heb 1 vos gezien
      18
    • Ik heb 2 vossen gezien
      6
    • Ik heb 2 tot 5 vossen gezien
      20
    • Ik zie regelmatig vossen
      14
    • Ik wil graag vossen zien want ik heb ze nooit gezien
      12


Aanbevolen berichten

Ook drijfjacht en het gebruik van vangkooien en honden en het bejagen van dieren in

rui-, zoog- en broedtijd wordt door minister Veerman (CDA) van LNV weer

wettelijk toegestaan!

 

 

 

Ik vind het trouwens jammer dat BTW een afkorting van drie letters in zijn berichtje heeft opgenomen, wat dit bericht een politieke lading geeft. Volgens mij is het niet de bedoeling om hier over politiek te schrijven :no:

 

wat is er mis met met het drieletterwoord LNV :cry:;);)

Maar goed, het is een politiek besluit, daarmee praat je dus over politiek, Dat Veerman van het CDA is, las ik als constatering en niet als waardeoordeel.

 

over de vossenjacht: Ik kan me voorstellen dat hobby boeren blij zijn met het besluit hoewel ik er zelf geen voorstander van ben. DE materie is echter erg ingewikkeld. Je leest ook hier dat je niet moet ingrijpen in de natuur, ja denk ik dan, welke natuur. De meeste "natuur" in Nederland is door de mens geschapen. Sommige soorten gedeien beter dan andere en als dan bijvoorbeeld een creatief dier als de vos wegen ziet zichzelf in stand te houden dan zijn wij als mens daar debet aan.

In echte natuur zal geen overschot zijn aan welk dier dan ook omdat een overschot zijn eigen schaarste met zich meebrengt. Lastig

Ik zie hier in het Groningse zelden vossen, wel regelmatig sporen en uitwerpselen van vossen dus ze zijn er wel. Van overlast hoor en merk ik niets. Bovendien heb ik zelf kippen maar die lopen niet los.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Met alle respect voor ieders mening, maar ik zie even niet wat deze poll en de daaruit voortvloeiende discussie met geocaching te maken heeft.

 

Ik vind het gedogen ervan ook onwenselijk. Temeer omdat dit soort zaken het forum vervuilt en ook andere draadjes om die reden gesloten zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met alle respect voor ieders mening, maar ik zie even niet wat deze poll en de daaruit voortvloeiende discussie met geocaching te maken heeft.

 

Ik vind het gedogen ervan ook onwenselijk. Temeer omdat dit soort zaken het forum vervuilt en ook andere draadjes om die reden gesloten zijn.

Je hebt helemaal gelijk! Het gaat erom of je tijdens het cachen wel eens een vos ziet en meer niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BTW is zich bewust van de grenzen van het toelaatbare. ;)

 

Dat het toevallig een CDA minister is, maakt niets uit. Het CDA regeert niet. Veerman is een CDA minister,, deel uitmakend van de regering waarin ook VVD en D66 in zijn verenigd en mede verantwoordelijk zijn.

 

Om nu geen politieke discussies te gaan krijgen, houd je aan de poll en licht dat eventueel toe.

Eventueel, het is dus geen verplichting. :crybaby:

 

Als het een politiek getinte topic wordt, wordt deze topic door een van de admins of mods gedeleted, zonder hoor of wederhoor.

 

Het stenen tijdperk is niet gestopt omdat de stenen op waren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gho zag ik gister bij de knarf cache en echte vos

de jagers zijn dus vroeg dit jaar

 

Mmm, is dat geen "roadkill", want jagers nemen normaal toch het beest

mee? Of heeft het aangeschoten moeten rondlopen?

 

 

Lijkt me niet de bedoeling van dit draadje 

Is het wel een vos ?

 

Tsja, de topic van het draadje is of je wel eens een vos heb gezien. Dooie

had ik er inderdaad niet in meegenomen, is wel (helaas) een goede toevoeging.

 

En dit lijkt mij inderdaad toch echt wel een vos.

 

Bytheway

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoeveel vossen ik gezien heb? Ehm, volgens de interpretatie die ik er aan geef (radiovossenjachtzenders) en waar ook mijn Nick op gebaseerd is, honderden!

 

Misschien wel meer dan duizend...??

 

Levende vossen, zoals je in de natuurboeken tegenkomt? Geen! Jammer, ik vind het mooie op zich mooie beesten. Voor wat betreft de jacht op deze dieren: regulering bij een overmacht aan vossen is noodzakelijk, echter wel op een "dierwaardige" manier.

 

Verder blijf ik ook vossenjagen, maar dan op mijn eigen manier. (Lijkt af en toe wel wat op geocaching.) B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door dit draadje heb ik mij wat dieper geïnteresseerd over het wel en wee van vossen. Na wat mensen gesproken te hebben vooral die buiten de stad wonen, hoor je steeds meer van vossen , in de trant van hier vlakbij was vorig jaar nog een nest met twee jongen (een paar 100 meter van de eindcache van Jachtlust ) tot aan een boer die al zijn loslopende keine have opgevreten en nodeloos afgeslacht doen worden door de vos. Een echte bende 10 talle huiskippen met alleen een afgebeten kop of door de schrik omgekomen pluimvee,verspreid over de plaats.

Begrijpelijker wijs was de een wel in z’n sas met de vos terwijl de ander het liefst de jagers zijn gang liet gaan.

 

Er zullen altijd wel twee kampen blijven denk ik

 

En ja het was een aangereden vos op die foto, 10 tallen meters van de weg

 

Barny

 

 

'Het Gele Bussie' now on route en druk bezig met “BVO” maart/april/mei 2006, 'Volg 'em, en zoek uit wanneer wij bij JOU in de buurt komen

 

13 t/m19 april de start van de B.V.O cachhunttocht deel 2, in 5 verschillende landen

23 april op naar het noord-westen van het land om de daar opkomende cachi’s te zoeken

24 april met een veelkleurig veelbesproken persoon cachen in midden-oosten van het land.

25 t/m 27april een beetje schuimmarcheren in het ruime midden des lands

27 april t/m 1 mei mijn eerste communie meemaken

2 t/m4 mei bootjes cache’s raapen

9 t/m 14 mei een beetje van het midden des lands door het hele-hoge noorden naar het oosten trekken

14 t/m 21 mei een beetje in het oosten blijven hangen

22 tot 1 juni richting België en nog met wat andere gezellige geo-ers wat caches daaro vinden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yeps, 3 stuks: foxvrouw, oudste vuurvosje en jongste vuurvosje! Zelf ben ik er ook zo één :P

 

Uuhh..tja dan heb ik twee keer dezelfde gezien. B)

Maar een vos waar het in dit topic over gaat heb ik levende lijve nog niet gezien maar kan me voorstellen dat het best indruk maakt.

Dus..wie weet kan het nog..hier in de buurt schijnt het ervan te wemelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...