Spring naar bijdragen

Welke GPS ontvanger is het meest geschikt voor mij?


awwexl

Aanbevolen berichten

Ik ben nieuw in de wereld van Geocaching en GPS. Ik ben een vervent wandelaar en wil iets meer doen met wandelen. Het gebruik van een GPS ontvanger lijkt me een verrijking. Maar vraag is of jullie mij opweg kunnen helpen met welke ontvanger of welke series/merken qua ontvangers ik moet zoeken.

Eisen:

- Ik wil als ik aan het wandelen ben mijn weg makkelijk weer terug kunnen vinden (d.m.v waypoints bv).

- Kaarten/routes inladen is geen vereiste.

- Digitaal kompas

- Waterdicht

- Prijs: maximaal 150 Euro

- Opslaan van gegevens van een wandeling

- En natuurlijk wil ik de GPS gaan gebruiken voor Geocaching!

- Synchronisatie met computer alleen als deze MAC ondersteunt

 

Weinig eisen maar ik ben ook een newbie dus ik moet ergens een start mee maken. Dan volgen er wellicht in de toekomst GPS ontvangers met meerdere mogelijkheden.

Ik hoop dat jullie mij met een aantal modellen op weg kunnen helpen zodat ik een keus kan maken.

Alvast bedankt,

 

de Haan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Vraag me af of digitaal kompas gaat lukken onder de 150 euro. Lijkt me niet. Waarom wil je dit? Wij hebben als 2e toestel een geko 201 erbij gekocht. Behalve het digitale kompas voldoet die aan alle eisen.

 

Ik vond een digitaal kompas wel iets makkelijkst maar nu ik er zo over nadenk kan het ook wel zonder of niet? Ondersteunt de Geko 201 MAC?

bewerkt door awwexl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

Sinds kort ben ik aan het cachen en daarvoor heb ik een Garmin Etrex Legend aangeschaft voor 200 euro. Tot nu toe bevalt het me echt heel goed. Een kompas heb ik tot nu toe nog niet nodig gehad. Indirect zit er overigens wel een kompas op als je aan het lopen bent :blink:

 

Als je onder de 150 euro wil blijven is misschien de Etrex Euro iets? Ik weet niet hoe goed die is, maar dan zit je in ieder geval binnen je budget.

 

Succes!

 

Kamu

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, kleur/kompas/kaarten zijn een luxe :huh: . Maar ik vind ze erg gemakkelijk en soms ook een must, maar je kunt altijd zonder en andere oplossingen verzinnen.

Op mijn mobiele telefoon zit ook een kompas, dus........ en een sleutelhanger kompas werkt ook voldoende hoor! Suc6 :blink: met zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, kleur/kompas/kaarten zijn een luxe :huh: . Maar ik vind ze erg gemakkelijk en soms ook een must, maar je kunt altijd zonder en andere oplossingen verzinnen.

Op mijn mobiele telefoon zit ook een kompas, dus........ en een sleutelhanger kompas werkt ook voldoende hoor! Suc6 :blink:  met zoeken.

 

Zal de Garmin Geko201 of de Magellan eXplorist 100 iets zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja wow daar zeg je me wat. Maar dat is niet echt een ontvanger voor de starter zoals ik!

 

Ben daar zelf mee begonnen :huh: en hij bevalt nog prima. Ervaring van mij is dat ik altijd toch iets meer wil dan de standaard zaken. Dus dan maar iets meer in het begin betalen dan na een jaar weer een nieuwe kopen :blink: . Dan is het alsnog een duurkoop geweest, maar dat is persoonlijk natuurlijk. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben begonnen met een 2de hands (garmin gps 12) voor 100 euro :blink:

Dit in het kader "wat slijt er nu aan een GPS???" :huh:

Deze gebruik ik nu bijna 3 jaar naar zeer volle tevredenheid.

Voordelen:

super degelijk

goede ontvangst

eenvoudige bediening.

 

Voor 150 euro heb je, bij aanschaf van een nieuwe, idd geen digitaal Kompas, maar op elke gps zit bij mijn weten een soort dyamisch kompas. Die geeft NEZW aan als je eenmaal een stukje verplaatst ben. Ik neem altijd een 'gewoon' kompas mee, die werkt ook altijd ;)

Als je een nieuwe gps wilt dan is het denk ik of meer dan 150 euro uitgeven of de Etrex of Geko kopen (zelf lichte voorkeur voor Etrex daar deze net iets meer mogelijkheden heeft).

Ben niet zo bekend met Magellan of ande merken vandaar mijn Garmin advies....

Suk6 en wacht niet te lang, want een gps is een super gadget!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dnek dat het de Geko 201 van Garmin wordt!

 

Lijkt me een goede keuze!

 

Zelf heb ik enige tijd geleden (eigenlijk nog maar heel kort geleden) een Etrex Camo gekocht, ook een perfecte GPS. Echter snel wilde ik wat meer, o.a. kaarten in laden van de omgeving. Er komen als het goed is binnenkort topo kaarten uit van Nederland. Omdat mijn zoontje ook verzot is geworden op Geocaching gaat hij nu de camo gebruiken (deed hij eigenlijk al, ik liep er achteraan :blink: ). Voor mezelf weet ik nu dat geocaching zeker iets is wat blijft en daarom heb ik een andere meer uitgebreide GPS erbij gekocht. Op deze manier is mijn eerdere investering toch niet verloren.

 

Succes met je keuze!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dnek dat het de Geko 201 van Garmin wordt!

 

Lijkt me een goede keuze!

 

Zelf heb ik enige tijd geleden (eigenlijk nog maar heel kort geleden) een Etrex Camo gekocht, ook een perfecte GPS. Echter snel wilde ik wat meer, o.a. kaarten in laden van de omgeving. Er komen als het goed is binnenkort topo kaarten uit van Nederland. Omdat mijn zoontje ook verzot is geworden op Geocaching gaat hij nu de camo gebruiken (deed hij eigenlijk al, ik liep er achteraan :D ). Voor mezelf weet ik nu dat geocaching zeker iets is wat blijft en daarom heb ik een andere meer uitgebreide GPS erbij gekocht. Op deze manier is mijn eerdere investering toch niet verloren.

 

Succes met je keuze!

 

Nu ik wat reviews lees over de GPS-ontvangers blijkt het dat in dichte bebossing de ontvangst slecht is of volledig wegvalt. Wat is jullie ervaring hiermee? Daar heb je helemaal niks aan natuurlijk dan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu ik wat reviews lees over de GPS-ontvangers  blijkt het dat in dichte bebossing de ontvangst slecht is of volledig wegvalt. Wat is jullie ervaring hiermee? Daar heb je helemaal niks aan natuurlijk dan!

In principe heeft elke GPSontvanger hier last van. Volgens mij als je een (dure?) ontvanger met SirfIII chipset koopt heb je hier minder last van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...