Spring naar bijdragen

De eerste keer op pad; Wat moet ik weten?


Spider

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Ben nieuw op dit forum en wil voor het eerst gaan ''schat'' zoeken, maar heb totaal geen weet hoe dat werkt, heb inmiddels wel de GPS ontvanger onder de knie. Graag hulp hoe ik mijn eerste cach kan vinden. Het liefst in de omgeving van Heerlen of kerkrade (bezit geen auto)

 

Mvg Spider

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo

 

Ben nieuw op dit forum en wil voor het eerst gaan ''schat'' zoeken, maar heb totaal geen weet hoe dat werkt, heb inmiddels wel de GPS ontvanger onder de knie. Graag hulp hoe ik mijn eerste cach kan vinden. Het liefst in de omgeving van Heerlen of kerkrade (bezit geen auto)

 

Mvg Spider

Hiervoor is specifiek een beginnershandleiding geschreven, zie onder in mijn handtekening.

inmiddels een boek De kunst van het vinden

link naar: Geo-Wiki

 

Groeten Kapitein Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hiervoor is specifiek een beginnershandleiding geschreven, zie onder in mijn handtekening.

 

Groeten Kapitein Haak.

 

Deze uitleg ben ik vaker tegengekomen, maar kom op een engelstalige site terecht waar ik niet veel wijzer van wordt, kwam wel deze tegen (lokatie woon ik in de buurt) klik op link, wat moet ik nu doen? :blink:

 

>> KLIK <<

 

Maar ik zie dat je allerlijk criptische vragen moet beantwoorden, en helaas wiskunde is niet mijn sterkste punt! B)

 

En wat betekenen die cijfers die overal vermeld worden? :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hiervoor is specifiek een beginnershandleiding geschreven, zie onder in mijn handtekening.

 

Groeten Kapitein Haak.

 

Deze uitleg ben ik vaker tegengekomen, maar kom op een engelstalige site terecht waar ik niet veel wijzer van wordt, kwam wel deze tegen (lokatie woon ik in de buurt) klik op link, wat moet ik nu doen? :blink:

 

>> KLIK <<

 

Maar ik zie dat je allerlijk criptische vragen moet beantwoorden, en helaas wiskunde is niet mijn sterkste punt! B)

 

En wat betekenen die cijfers die overal vermeld worden? :blink:

 

Hoi Spider,

 

Ik weet niet waar je op klikt, maar als je hier >> klikt << dan krijg je toch echt de pagina van Haak. Met daar een nederlandse zeer duidelijke handleiding.

 

Groetjes,

Brabants Hoop

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Spider,

 

Ik weet niet waar je op klikt, maar als je hier >> klikt << dan krijg je toch echt de pagina van Haak. Met daar een nederlandse zeer duidelijke handleiding.

 

Groetjes,

Brabants Hoop

Dat klopt, maar verder wordt alles via www.geocach.com afgehandeld, maar hoe kan ik nou die route op mijn GPS krijgen, moet ik nou die coordinaten invoeren, of hoe zit dat nou?? B)

bewerkt door Spider
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klik even op 'De kunst van het vinden'!

 

Zoals ik al schreef, dat heb ik al gevonden (in het Nederlands) maar mijn vraag is hoe krijg ik die route op mijn GPS, en wat betekenen die cijfers die overal bij staan? B)

 

Het invoeren van coordinaten staat beschreven in de handleiding van je Etrex Legend Cx. De handleiding van Kapitein Haak kan je het beste zien als een basis tot geocaching. Een brok theorie die super-handig is om eens door te lezen. Daarna kan je de theorie in de praktijk brengen. Of zelf ontdekken of eens met een cacher bij jou in de buurt mee gaan. Je zou hiervoor een berichtje kunnen plaatsen in het subforum 'Geodating' op het forum waar je nu zit.

 

Geodating werd subforum: Samen op Stap met deze lijst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of zelf ontdekken of eens met een cacher bij jou in de buurt mee gaan. Je zou hiervoor een berichtje kunnen plaatsen in het subforum 'Geodating' op het forum waar je nu zit.

Dat heeft Spider al gedaan en er is ook al gereageerd.

 

Ik vond het wel prettig om de 1e keer met een ander team mee te gaan. Eerst eens kijken of we het "speeltje" wel leuk vonden. Die 1e keer 3 caches gedaan waarbij 1 NF (weet je ook wat dat is :blink: . Daarna pas een GPSr gekocht en zelfstandig op pad gegaan.

En dat allemaal zonder de geweldige boekjes van Haak. Ik heb deze wel aan een collega van mij gegeven die cachen wel leuk lijkt. Hij is inmiddels ook met ons op pad geweest en toevallig of niet: ook een NF B) .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Team_Maju

Spider, misschien kan je onder kopje Geodating een oproep doen , genoeg cachers in jouw omgeving, die je misschien keer willen meenemen en je zo wegwijs maken in het hoe en wat van je GPS.

 

Kweet niet wat voor GPS je hebt.. maar Twinlife heeft alle handleidingen... B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo

 

Ben nieuw op dit forum en wil voor het eerst gaan ''schat'' zoeken, maar heb totaal geen weet hoe dat werkt, heb inmiddels wel de GPS ontvanger onder de knie. Graag hulp hoe ik mijn eerste cach kan vinden. Het liefst in de omgeving van Heerlen of kerkrade (bezit geen auto)

Mvg Spider

Ik zie dat je uit de omgeving van Heerlen komt. Neem even kontakt op met Team Gebrook. Deze zijn zeker bereid om je verder te helpen.

Weet je niet hoe je kontakt met ze op moet nemen laat het me dan even weten, dan doe ik het wel.

Er is echter één waarschuwing op zijn plaats, voor je het weet ben je verslaafd :blink: Nu kun je nog terug :blink:

Ruud B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmm het makkelijkste is denk ik als je een keer met iemand mee kan lopen om een schat te vinden.

 

Die cijfertjes met een N en een E ervoor zijn de coordinaten die je in je GPS moet voeren. Voor een multi cache zal je vaak moeten rekenen om het volgende punt in te kunnen vullen mbv van een opdracht/vraag, waarop het antwoord bij het eerdere punt gevonden kan worden.

 

Deze punten invoeren kan met/bij waypoints...

 

Wat voor GPS heb je eigenlijk?

 

 

Verder is het gewoon een kwestie van met een niet al te moeilijke cache te beginnen en dan wordt het vanzelf duidelijk.

 

Nog handig om te weten: de coordinaten hebben altijd het formaat van

N xx yy.zzz E uu vv.www hebben, dat maakt het makkelijker te checken of een berekening wel klopt of wat de maker heeft bedoeld.

 

Dan nog een waarschuwing: het is verslavend!

 

 

Marc

 

Klik even op 'De kunst van het vinden'!

 

Zoals ik al schreef, dat heb ik al gevonden (in het Nederlands) maar mijn vraag is hoe krijg ik die route op mijn GPS, en wat betekenen die cijfers die overal bij staan? B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spider, misschien kan je onder kopje Geodating een oproep doen , genoeg cachers in jouw omgeving, die je misschien keer willen meenemen en je zo wegwijs maken in het hoe en wat van je GPS.

 

Kweet niet wat voor GPS je hebt.. maar Twinlife heeft alle handleidingen...  :blink:

 

 

Bedankt voor de vele reacties, heb net met iemend gesproken die mij eens wilt meenemen op ''schattenjacht'', maar ga vanavond laat proberen een heel makkelijke te vinden, die ergens in Kerkrade zou liggen. :blink:

 

Dit is mijn GPS (zie foto)

 

legendcx0pm.jpg

 

Garmin Legend CX met een 512 mb geheugenkaart, staat inmiddels héél Nederland en Belgie op, en een groot stuk van Duitsland (alle wegen, postcodes ed) , maar een eenvoudige schat vinden is voor mij (nu nog) een B)

bewerkt door Spider
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben net terug van mijn eerste speurtocht, met zaklamp en GPS. Nou ik heb het geweten, als je naar N 50.51.496 E 006.03.225 gaat kom je toch op een plaats waar je alles aantreft (riool water, echt waar! :eek: ) en afval, behalve een cach (schat), wel heb ik kunnen vaststellen dat er op die plaats veel verse graaf en wroetsporen op de grond zijn, daar kan ik uit afleiden dat er meerdere mensen naar iets gezocht hebben. :P

 

Aan mijn GPS kan het niet gelegen hebben, want hij heeft mij tot een nauwkeurigheid van minder dan 2 meter naar dat punt geleid! :o

bewerkt door Spider
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...