Spring naar bijdragen

Vervuiling Cache pagina's


Biertjuh

Aanbevolen berichten

Steeds vaker (vooral op events) kom je op een cache pagina een note tegen in de geest van "even een TB/Coin gedropt". Om de vorderingen en de juiste locatie van de TB/Coin te kunnen volgen is hier natuurlijk niets mis mee. Wat mij echter stoort is dat deze note's vaak overheersen en de "logs as Found" van de betreffende cache verdringen. Op een gegeven moment staat het aantal "founds" van een cache niet meer in verhouding met het aantal "visits" van diezelfde cache.

Resume, dat je een note plaatst om de TB/Coin op de juiste locatie te krijgen, niets mis mee, maar verwijder hierna de note weer. De TB/Coin is waar hij hoort te zijn en de cache pagina blijft clean :lol:

Ruud :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Daarom heb ik met Gotheo al besloten niet meer alle coins die ik meeneem naar een event te droppen op de pagina. Want uiteindelijk worden ze toch als het goed is 'gegrabt' bij het loggen, en dan maakt het niet uit of ze op de eventpagina zitten of in mijn handen. Het bespaart de event-eigenaar ook een hoop e-mails in zijn postvak ;-) Ik plaats nu alleen een note voor de coins die ik echt via het event verder wil laten reizen.

 

Wat mij betreft mag de organisator best de notes verwijderen die er in zijn ogen niet meer toe doen. Sommigen willen nog wel eens vergeten dat te doen na het droppen, normaal doen ze dat al uit zichzelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij verwijderen altijd de note (althans proberen dat) na het plaatsen van een TB of coin. Maar ik kan mij ook voorstellen dat vele nieuwe geocachers niet eens weten dat dat gewoonlijk is. Dat is mij tijdens het Newbie Event opgevallen. Ik moest duidelijk uitleggen hoe je een TB logt na een Event en dat je dan het logje moest verwijderen... dat ging hun iets te snel dus zouden kijken of dat zou lukken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind alles best. Ik geef niets om die coins en de "TB log" logjes lees ik snel overheen. Natuurlijk vind ik een pagina zonder die logjes netter. Maar last heb ik er niet van.

 

Alles best? Nou... Zolang ze de organisatoren van het event maar niet gaan vragen om al die logjes te deleten.

 

brrr, ik krijg al RSI als ik er aan moet denken ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me er niet aan storen eerlijk gezegd. :lol:

Maar soms kan het ook niet anders.

Ik heb al enkele keren meegemaakt dat door het drukke log-verkeer op de .com site de melding dat je een TB dropt niet word meegenomen.

Tja...dan zet je een note erbij dat je alsnog gepoogd hebt een TB te droppen.

Ik verwijder nooit notes bij een van de logjes bij mijn caches....ik vind het wel wat hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me er niet aan storen eerlijk gezegd. :yes:

Maar soms kan het ook niet anders.

Ik heb al enkele keren meegemaakt dat door het drukke log-verkeer op de .com site de melding dat je een TB dropt niet word meegenomen.

Tja...dan zet je een note erbij dat je alsnog gepoogd hebt een TB te droppen.

Ik verwijder nooit notes bij een van de logjes bij mijn caches....ik vind het wel wat hebben.

 

Ik ben het niet met je eens. Wat is het probleem om die note (al is het een dag later) weer te verwijderen? Het heeft geen toegevoegde waarde :crybaby:

TB in, Coin in, wie kent de notes niet.

Sommige notes mogen best blijven staan, maar de notes om TB's of coins te plaatsen verwijder ik van mijn cache pagina's. En mocht Marja vergeten om zo'n log te verwijderen als zij (lees: wij) dit doet, dan ben ik daar niet blij mee.

 

@Fire5: iedere geocacher die hier even bij stil staat scheelt weer in het doorlezen van een cachepagina :lol:

 

@Vinnie: Ik zal je niet vragen om te deleten, maar ik denk wel dat je het met me eens bent als ik zeg dat het zonder extra notes beter leesbaar is. Ik lees graag de logs van andere cachers na, zonder eerst pagina's vergeten terug te leggen TB's door te worstelen :yes:

 

Ruud :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

helemaal gelijk in. en het klopt gewoon niet meer met de cache founds. jammer

Voor het aantal founds van een cache maakt de log niks uit. Al plaats je er 100.

Wat echter, buiten het onleesbare, vooral storend is, is als je een printje maakt met de laatste 5 logs.

Dan staat er misschien 5x: "Effe TB gedropt".

Lekker belangrijk voor in het veld. B)

 

Ger@ld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan staat er misschien 5x: "Effe TB gedropt".

Lekker belangrijk voor in het veld. :no:

 

Ger@ld

Dat is o.a. wat ik bedoel. Iedereen begrijpt het ook, maar niemand doet er iets aan :blink:

Als we nu eens de hand in eigen boezem steken en onze onnodige notes verwijderen. De cache pagina's zouden er in iedergeval beter uit zien :blink:

Ruud B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...