Spring naar bijdragen

loggen via mail of sms


gpscaching.nl

Aanbevolen berichten

misschien is dit onderwerp al eens besproken maar ik ben vrij nieuw hier en kan hier uren lezen zonder wat te vinden.

 

is het mogelijk om via een email / sms en cache te loggen wanneer je niet in staat bent om een computer te gebruiken. bv op vakantie waar je 3 weken lang in een door god en alles verlaten gebied zit of gewoon geen zin hebt om een grote stad in te gaan om daar in een internetcafe te gaan zitten om even et loggen.

 

voor normale caches is het niet zo belangrijk maar ik ga komende zomer naar frankrijk en als ik besluit om een TB mee te nemen is het wel handig als ik kan melden dat ik hem in een bepaalde cache gepropt heb.

 

een sms met de tekst: TB123456 CG12345 zou dan uitkomst kunnen bieden. voorwaarde hieraan is dan wel dat van te voren bij GC je telefoonnummer bekend is zodat de server weet dat jij het ook echt bent.

 

zomaar een idee... weet niet of het uitvoerbaar is of dat het al bestaat maar wellicht een idee ??

 

gr arjan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

zomaar een idee... weet niet of het uitvoerbaar is of dat het al bestaat maar wellicht een idee ??

 

Wat jij wilt bestaat niet en kan dus niet. Maar je zult ongetwijfeld kunnen loggen als je een gsm hebt waarmee je het internet op kunt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles kan tegenwoordig dus dit ook wel :thumbup: Ik gebruik zelf een sms dienst van Neotel en daar zou je zoiets in elkaar kunnen zetten. Er hoeft alleen maar een database upgrade plaats te vinden waar een krachtig script voor ligt die alles voor je uitzoekt en in de db plaatst.

 

Ik zou er zeker gebruik van maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat jij wilt bestaat niet en kan dus niet. Maar je zult ongetwijfeld kunnen loggen als je een gsm hebt waarmee je het internet op kunt.

 

bestaat het niet omdat het niet kan, of zou het niet kunnen omdat het NOG niet bestaat. er zijn zo verschrikkelijk veel dingen die je al kunt via sms. spelletejs etc die een nieuwe vraag stellen als je het juiste antwoord geeft. dat soort dingen worden allemaal in de pc gecontroleerd en in een database opgeslagen. het zou moeten kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het idee is cool maar de implementatie is wat moeilijker.

 

de TB database is niet hier in Nederland, dus als je die service wilt opzetten dan moet er ook hier iets in nederland worden opgezet en worden onderhouden.... Dat gaat moeilijker worden

 

een andere oplossing is misschien gebruik te maken van een PDA en het GPRS netwerk, of wireless als je bereik hebt. Hiermee kun je de gc.com pages benaderen en een log van een TB of coin doen. Makkelijker en waarschijnlijker goedkoper.

 

Oja, ik hoor de stemmen al, de schermen van GC.com schalen niet echt op een PDA. Dat is misschien een aanpassings verzoek waard

 

my 2 cents

Link naar opmerking
Deel via andere websites

alternatief is misschien dat je thuis iemand instrueert om een note o.i.d. achter te laten op de site.

 

Daar kan je gewoon naar bellen of smsen.

 

Eenmaal thuis werk je alle info bij.

 

Ik heb er nog niet mee te maken gehad, maar zat er ook aan te denken ivm vakantie.

 

 

gr

Marieke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

is het mogelijk om via een email / sms en cache te loggen wanneer je niet in staat bent om een computer te gebruiken. bv op vakantie waar je 3 weken lang in een door god en alles verlaten gebied zit of gewoon geen zin hebt om een grote stad in te gaan om daar in een internetcafe te gaan zitten om even et loggen.

gr arjan

Je hoeft de TB niet mee te nemen. Bespaart je wel moeite. Anders kun je tijdens vakantei toch wel loggen. Ik ga altijd naar de campingbaas en ga op zijn PC een kort logje maken bijv.: Gevonden, uitgebreide log met foto's volgt. Dit kun je voor zowel de cache als de TB doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het hangt er ook vanaf hoe vaak de cache bezocht wordt, in sommige landen gebeurt dat misschien maar eens in de paar maanden. Dan maakt het niet zoveel uit of je hem pas later kan loggen. Je kan eens kijken naar de datum bij de logs en kijken hoeveel tijd er tussen in zit.

 

In ieder geval kan je specifiek in het logboek een aantekening maken dat je de TB hebt meegenomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het idee is cool maar de implementatie is wat moeilijker.

 

de TB database is niet hier in Nederland, dus als je die service wilt opzetten dan moet er ook hier iets in nederland worden opgezet en worden onderhouden.... Dat gaat moeilijker worden

 

een andere oplossing is misschien gebruik te maken van een PDA en het GPRS netwerk, of wireless als je bereik hebt. Hiermee kun je de gc.com pages benaderen en een log van een TB of coin doen. Makkelijker en waarschijnlijker goedkoper.

 

Oja, ik hoor de stemmen al, de schermen van GC.com schalen niet echt op een PDA. Dat is misschien een aanpassings verzoek waard

 

my 2 cents

 

 

ja daar zat ik ook aan te denken. als je logd is dat idd op de .com site. iemand instrueren thuis kan ook. overgiens ziet de site er op een pda niet slecht uit hoor. de.com is best te doen. ik zal straks eens kijken of de pagina überhaupt werkt om te loggen. sommige aplicaties willen nou eenmaal niet zo goed op een pda...

 

gprs is geen optie in mijn geval. ik heb geen gprs antenne op mijn pda. wel een wifi kaart waar ik in bewoonde gebieden nog wel eens een open routertje mee tegen kom. maar ja dan moet je nog op zoek daarnaar...

 

we zien wel .tb thuis laten kan ook idd maar juist voor tb's die ver wgeg wilen is het wel leuk als ze eens een ander land ingaan. maar mochten ze idd niet veel gevonden worden schiet dat ook weer niet op. viel me wel op dat er in frankrijk lang niet zoveel caches op GC staan als in nederland...

 

we zien wel. wilde het ff aankaarten.

 

gr. arjan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bied me aan om voor één team als thuisbasis te fungeren, dus die smsjes te ontvangen en dan uit naam van het team een logje te schrijven. Als meer mensen zich aanbieden dan kunnen we een pooltje opzetten.

 

bjorri, de reis is het doel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

die wappagina werkt perfect en ook gewoon op je pda gaat het toppie. dus ik heb de oplossing al gevonden :blink: hoewel via sms nog makkelijker zou zijn omdat je dan niet op zoek hoeft naar bereik. (welke vorm dan ook)

 

gr arjan en fijne vakantie allemaal B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zou jezelf er ook even toe kunnen zetten iets van de lokale cultuur te gaan bekijken in een beetje stad. Zie je daar ook wat van. Misschien ligt er wel een cache, of nog beter met TB die je weer mee naare huis kan nemen.

Als je daar nou toch bent, LOG je cache gelijk even.

Is een kleine moeite en je hebt er misschien nog wel een extra cache voor ook.

 

Nou nou, wat een idee. Sta er zelf versteld van. B)

 

Gr. Klimmertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toevallig net een weekje Friesland achter de rug en mijn zoon bereid gevonden om vanuit thuis de caches te loggen met de tekst: "Log volgt" :blink:

Hiervoor zou je ook een collega cacher kunnen vragen onder het motto jij deze keer voor mij volgende keer doe ik dat voor jou.

De TB's werden ook meteen door hem gelogd en ook weer gedropt, na thuiskomst alle logs geschreven. :blink:

Ik onderhield contact door bellen of sms-jes

 

B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...