Spring naar bijdragen

loggen via mail of sms


gpscaching.nl

Aanbevolen berichten

ik was nog niet op de hoogte van de wap pagina. ik denk dat dat genoeg perspectieven bied voro mensen zonder kinderen of vrienden die snappen wat cachen is. anders moet ik eerst een cursus gaan geven. en zodra de site even overbelast is word het toch weer vergeten.

 

B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wap pagina op zich nog nooit gebruikt omdat kpn prepay geen wap ondersteund. Maar ga misschien binnenkort toch naar een abo. Dus zal het dan zeker meenemen.

Lijkt mij een goed voor een vakantie, weet alleen ng niet wat het kost in NL en buitenland

Als het niet al te duur is dan doe ik dat wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik dit zo lees, dan denk ik, hoe zou dat het afgelopen 5 jaar gegaan zijn als men op vakantie een cache had gevonden? Ik denk toch gewoon als men weer thuis is.

Hoe lang duurt nu zo'n vakantie dat de eigenaar van een TB gedoe gaat maken om een TB?

Ik denk dat hier problemen gemaakt worden die er niet zijn.

 

Een SMS dienst naar geocaching.com zal denk ik geen gehoor krijgen. Misschien het voorleggen aan geocaching.com?

Ik weet niet of het techniscg mogelijk is, maar ik denk niet dat ze in Amerika zitten te wachten om al die SMSjes te loggen voor je.

En dan een SMSdienst in Nederland? Iemand anders voor mij laten loggen? Ik weet dat een enkele cacher dat doet dmv bevriende cachers. Maar persoonlijk heb ik liever niet dat een ander mijn inlognaam en password van mijn account op geocaching.com weet.

 

Ik heb verder geen verstand van SMSjes sturen. Je moet ze steeds sturen naar Amerika. Is een SMSje naar het buitenland, gelijk als het bellen naar het buitenland, ook duurder?

 

De topic gaat over loggen via mail of SMS.

 

Ik heb ook de neiging om te denken dat een SMSje al zo achterhaald is. "Iedereen" heeft tegenwoordig wel een smartphone of een PPC die kan bellen.

 

En als je al de mogelijkheid zou hebben om onderweg te een log te mailen, kun je toch ook een log via de site plaatsen? Internetverbinding heb je immers al, anders kun je niet mailen.

 

En een beetje PPC of Smartphone van tegenwoordig heeft niet meer het browserprobleem van een paar jaar terug dat je op normale sites niet fatsoenlijk kunt inloggen of surfen. Als de IE niet goed werkt kun je mozila of Opera installeren. Die zijn er al een tijdje voor dit soor devices.

Maar ook met IEce kun je gewoon inloggen op geocaching.com en een logje achterlaten.

Voor wat de kosten betreft, die zijn heel verschillend. KPN en Vodafone zijn vergeleken met andere schrikbarend duur.

Momenteel kun je het best terecht bij Tmobile. Vanaf een beltegoed van 20 euro per maand, kun je onbeperkt 24/7 online voor 10 euro op GPRS en UMTS.

Normale Internetabo kost, zonder beltegoed, 50 euro.

Dus die 20 eurobeltegoed is alleen maar aan te bevelen.

Vanuit het buitenland op GPRS is weer een ander verhaal, dan wordt het ineens wel weer een dure grap.

Ik zou gewoon de caches en de rest pas loggen als ik weer thuis zou zijn. Ik zou het zonde vinden van mijn vakantietijd om iedere dag de gevonden caches te loggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pfff ik stel nog eens een vraag zeg :blink:

 

primo maak ik geen problemen door een vraag te stellen

secundo was ik niet op de hoogte van het feit dat er een prima werkende wap pagina is.

 

waar het mij alleen omging was dat wanneer het toevallig zou gebeuren dat ik in het bezit ben van een TB (wat ik natuurlijk volledig zelf in de hand heb) en ik die in het buitenland drop dat ik het voor de eigenaar wel leuk vind dat ie gelogd word voor iemand anders hem er weer uithaalt. dat houd het ook wel zo overzichtelijk :blink:

 

ik begrijp niet goed wat kruimeldief bedoeld met:

<qoute>En als je al de mogelijkheid zou hebben om onderweg te een log te mailen, kun je toch ook een log via de site plaatsen? Internetverbinding heb je immers al, anders kun je niet mailen.</qoute>

 

het is met mobiele telefoon heel eenvoudig om te mailen zonder dat je op internet komt hoor.... kwestie van verzenden als email ipv sms. daar heb ik dus geen internet verbinding bij nodig.

 

maar ik heb net via wap gekeken en dat ziet er niet uit maar het werkt wel. dus mocht ik idd iets willen loggen dan kan ik dat gewoon doen.

 

Ik ben het met je eens dat het een absurd idee is om een ander te laten loggen voor je. dat zou ik ook niet eens doen. sterker nog ik zou het mijn ouders niet eens laten doen want 10 tegen 1 dat het fout gaat hahahahaha

 

ik heb een pda met wi-fi dus kan gebruik maken van de hotspots die er ter plaatse zijn of via mijn gprs telefoon. beide via http://wap.gecaching.com

 

T-mobile heeft idd verschillende abbonementen. echter zit je hier wel een jaar aan vast. dus het kost je geen 12,50 (duurste abbo) maar 150 EXCLUSIEF BTW de prijzen op t-mobile.nl zijn allemaal EXCLUSIEF btw.

 

Deze bundels zijn niet geldig voor t-zones en wap in het buitenland en voor internet via GPRS maar alleen voor t-zones en wapportalen in nederland.

 

de goedkooste bundel voor GPRS kost je voor 10MB 17,85 (wederom EX BTW) en is ook niet in het buitenland geldig en ook hier zit je tot het einde van je contract aan vast. (dus als je nog 17 maanden contract hebt komt dit erbij)

Om een lang verhaal kort te maken:

 

in het buitenland kost GPRS met t-mobile 25ct (ex) per 10Kb een logje maken kost je dan ongeveer. 75 ct. (ex)

 

waar ik het mee eens ben met kruimeldief is dat het het makkelijkst is om gewoon geen TB mee te nemen en gewoon te loggen als je thuis bent. (wat ik ook wel van plan was, maar vind het ook wel leuk om een TB mee te nemen zodat ie ook travelled.... ik wil alleen die TB kunnen loggen vandaar dat ik die ook als voorbeeld nam.

 

trouwens in normandie zijn ongeveer 10 caches te vinden..... dus zoveel tijd met loggen ben je niet kwijt :no:

 

BRON PRIJZEN: https://www.t-mobile.nl/persoonlijk/media/p...ile_Abonnee.pdf

 

gr arjan B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, je hebt me wel degelijk begrepen, anders had je me geen antwoord gegeven B)

 

TMobile is niet erg duidelijk in deze trouwens.

 

Kijk, die GPRS per maand zie ik ook per maand en niet allen voor vakantie.

 

Onbeperkt internetten, dus geen gedoe met Mb's, echt volledig onbeperkt 24/7 online kost, als je geen telefoonabo neemt, 50 euro.

Maar.... vanaf een abo van 15 of 20 euro, heb je dezelfde GPRS of UMTS abo van die 50 euro, voor 10 euro erbij.

 

Ik heb het zelf en zit 24/7 gewoon online Mijn totale abokosten zijn 30 euro. 20 euro beltegoed voor 200 minuten en de 10 euro is voor 24/7 internet.

 

En dan heb ik het niet over wap. Wap is eigenlijk ook uit de tijd. Ik heb het over met de bestaande IE, of Mozila of Opera, op je PPC os smartphone, naar de normale sites surfen als www.geocaching.com of www.geocaching.nl.

 

Niet via wap. Wap maakt er net als imode van die kleine beperkte pagina's van.

 

Nee, als ik online ben met de PPC dan zie ik de pagina zoals iedereen hem ziet. Als ik naar het forum ga, kan ik er gewoon modereren en zie ik hetzelfde, ik zie de avatars, enz. Alleen is alles meer onder elkaar door de smalle scherm.

 

Ik modereer het forum soms per PPC en zet soms als reviewer onderweg caches online via de PPC. Gewoon inloggen op de normale site.

 

Ik zal er ff een screendump van maken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja ik had het al begrepen hoor :P

 

had ook al bevestigd dat het prima gaat via pda of mobiele telefoon.....

 

maar toen ik die vraag stelde wist ik niet dat wab.geocaching.com bestond en de vraag was alleen maar OF het mogelijk was om via sms/mail te loggen omdat een sms makkelijker te versturen is dan via internet.

 

ik heb een uurtje of 6 geleden ook al via mijn pda gelogd om te kijken of het werkte en zoals ik al meldde: het werkt prima via pda. via wap is het knullig maar ook dat werkt.

 

slaap lekker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je betaalt een vast bedrag per maand waarvoor je onbeperkt en dus zorgeloos kunt internetten op je mobiele telefoon.

 

Bijzonderheden:

Onbeperkt mobiel internetten in Nederland

Voor € 9,50 per maand (vast bedrag)

Geschikt voor gebruik van GPRS en HotSpot (WLAN)

Bij gebruik van Pocket Internet Totaal in combinatie met UMTS is de snelheid beperkt tot maximaal 64 Kb/sec upstream en downstream.

Alleen beschikbaar in combinatie met een mobiele telefoon die geschikt is voor internet en in combinatie met bepaalde prijsplannen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik bedoelde met dat tmobile abo :-) Dat ik met een laptop in woonwijken ook netwek zou kunnen vinden weet ik wel, maar doe ik principieel niet. (He Barny, biertje erbij?  :P )

 

Ola Xaa,

 

Nederland is helaas nog niet dekkend wat WLAN betreft :o , dat zou nou eens mooi zijn. Dan heb ik die kabel/asdl ook niet meer nodig :eek: .

 

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...