Spring naar bijdragen

Bewegende coins "grabben" om een cache te loggen?


Twin Peaks

Aanbevolen berichten

De topic over bewegende caches is gesloten, maar ik heb een ander vraagje?

 

Zojuist een nieuwe cache online zien komen die je alleen kunt loggen als je de coins van de (bewegende) plaatser "grabt" als je ze tegenkomt.

 

Vervolgens krijg je na het loggen het ccordinaat opgestuurd.

 

Nu "grabben" wij nooit, want wij loggen alleen wat we zelf gevonden en ook fysiek verplaatst hebben.

 

Uit een eerder draadje weet ik dat er meer cachers met deze principes zijn (al lijken ze uitstervend)

 

Het betekent dus wel dat we deze cache niet kunnen loggen :crybaby:

Nu lig ik daar niet echt wakker van, want het aantal caches dat ik niet kan loggen is veel groter dan het aantal dat ik wel kan loggen :lol1:

 

Er komt er gewoon weer eentje bij :blush:

 

Maar ik vind (mening) het wel een rare constructie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De cache waar jij het over hebt, is geen bewegende cache. De cache is en blijft op een vaste plek.

Als ik het goed begrepen heb, krijg je de coördinaten niet opgestuurd, maar die ontvang je van de cacher als je hem ontmoet. De coins wel of niet loggen staat daarbuiten.

De opdracht van deze cache is dat je om aan de juiste coördinaten te komen, je deze cacher moet tegenkomen.

Je zou de cache ook kunnen zien als het principe van waypoints verzamelen.

Je verzamelt een waypoint als je de cacher bent tegengekomen.

Mijn idee was niet dat het grabben van de coins een verplichting is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn idee was niet dat het grabben van de coins een verplichting is.

 

 

Letterlijk overgenomen uit de cachepagina:

 

De cache is alleen te loggen door cachers die na 15 maart 2006 de geocoins hebben gelogd en daarbij het coordinaat hebben gekregen.

end Quote

 

Let wel: de coins blijven bij het team, dus je moet "grabben"!

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na het ferme nee over mobiele caches is het dan vreemd  :crybaby:  dat er diezelfde avond een dergelijke cache online komt.

 

PS: overigens ingetikt terwijl Kruimel zijn antwoord aan het verschijnen was.

 

En als je dan ook nog gelezen had wat ik schreef, dan had je gelezen dat dit geen "dergelijke" cache is, als je het over een mobiele cache hebt. :blush:

Het is een fysieke cache op een vaste plek. De "mystery" in deze is dat je de coördinaten moet verzamelen door de eigenaar van de cache tegen te komen.

De een vind het leuk, de ander vind het niets.

Gelukkig hebben we 2500 caches in Nederland. Ik durf hier niet te schrijven hoeveel van die 2500 caches ik persoonlijk eigenlijk "niets"vind, omdat dan een heel andere discussie losbast (denk ik :lol1: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn idee was niet dat het grabben van de coins een verplichting is.

 

Letterlijk overgenomen uit de cachepagina:

 

De cache is alleen te loggen door cachers die na 15 maart 2006 de geocoins hebben gelogd en daarbij het coordinaat hebben gekregen.

 

 

Let wel: de coins blijven bij het team, dus je moet "grabben"!

Ik heb dat eerste op een andere manier gelezen. Ik zal contact opnemen met de cache-eigenaar hierover.

 

De coins blijven bij de eigenaar, maar dat doet bijna iedereen die met een lading coins op pad gaat, hetzij naar events, hetzij tijdens het cachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Let wel: de coins blijven bij het team, dus je moet "grabben"!

Ik heb dat eerste op een andere manier gelezen. Ik zal contact opnemen met de cache-eigenaar hierover.

 

De coins blijven bij de eigenaar, maar dat doet bijna iedereen die met een lading coins op pad gaat, hetzij naar events, hetzij tijdens het cachen.

 

Oh. maar ik maak er geen punt van hoor.

 

Laatst bij het SLCNCE had ik ook het beste deel van mijn muntenverzameling bij me en heb daar diverse andere verzamelingen gezien.

 

Die hielden de eigenaren ook allemaal bij zich (ik heb er overigens 6 ter plaatse losgelaten)

Er rouleerden lijstjes met de nummers van de TB's zodat je niet alle nummertjes zelf hoefde op te schrijven.

 

Ik denk dat ik ter plaatse 50 coins had kunnen "grabben", maar ik vind dat niks. (mijn idee / principe)

 

Mijn coins (waaronder een paar redelijk zeldzame) zijn ook naar hartelust gelogd door diverse bezoekers. Heb ik geen moeite mee.

 

en 1 cache meer of minder... ik wordt wel vaker gestraft voor mijn principes, maar nog steeds niet zo, dat ik er van afwijk.

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na het ferme nee over mobiele caches is het dan vreemd  :crybaby:  dat er diezelfde avond een dergelijke cache online komt.

 

PS: overigens ingetikt terwijl Kruimel zijn antwoord aan het verschijnen was.

 

En als je dan ook nog gelezen had wat ik schreef, dan had je gelezen dat dit geen "dergelijke" cache is, als je het over een mobiele cache hebt. :lol1:

 

Dat kon niet, want die stond er toen nog niet :blush: Enige alternatief was het weggooien, maar dat kan toch niet. Helaas... mijn glazen bol stond weer eens in de garage.

Je hebt geen glazen bol nodig als je voordat je een bericht verstuurd eerst je bericht bekijkt hoe het eruit ziet via de knop: Bekijk bericht.

Dan zie je ook meteen dat er in tussentijd iemand gepost heeft :yes:

Zo doe ik het 9 van de 10 keer.

Zo zie ik dat TwinPeaks al weer gepost heeft en niet goed gekwoot :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Let wel: de coins blijven bij het team, dus je moet "grabben"!

Ik heb dat eerste op een andere manier gelezen. Ik zal contact opnemen met de cache-eigenaar hierover.

 

De coins blijven bij de eigenaar, maar dat doet bijna iedereen die met een lading coins op pad gaat, hetzij naar events, hetzij tijdens het cachen.

 

Oh. maar ik maak er geen punt van hoor.

Nu is de quote trouwens wel goed. :lol1:

 

Mooi dat je er geen punt van maakt.

 

Er rouleerden lijstjes met de nummers van de TB's zodat je niet alle nummertjes zelf hoefde op te schrijven.

 

Ik denk dat ik ter plaatse 50 coins had kunnen "grabben", maar ik vind dat niks. (mijn idee / principe)

Dat is ook mijn idee. ik zal geen enkel Coin of TB loggen die ik niet zelf in mijn handen heb gehad.

 

en 1 cache meer of minder... ik wordt wel vaker gestraft voor mijn principes, maar nog steeds niet zo, dat ik er van afwijk.

Je aan je principes houden zie ik niet als een straf.

 

Grabben vind ik geen probleem, als ik ze maar vast heb gehouden. Zo hebben we allemaal onze principes :yes:

In de KralenCache (ja, een movingcache) zitten nu ook coins die alleen maar te grabben zijn. Ook andere maar die zijn dan ergens gevonden en kunnen meegenomen worden.

Ik heb verder nog geen coins in de roulatie, maar dat heeft als reden dat we ook al bijna 5 maanden niet gecached hebben. Het GME wordt onze eerste keer weer in 2006

Ik heb van de 20 Dutch coins die ik heb, hier nog 19 ongeactiveerd liggen.

 

maar goed, we dwalen nu wel aardig ver af, gegaranderd dat er een mod gaat komen die ons weet te melden dat we ontopic moeten blijven. :crybaby:

 

Bij deze :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De cache is alleen te loggen door cachers die na 15 maart 2006 de geocoins hebben gelogd en daarbij het coordinaat hebben gekregen.

 

Twin Peaks heeft hier inderdaad een punt, wat over het hoofd gezien is. Inhoudelijk zal de cache hierop aangepast worden. Iedereen bedankt voor het attenderen hierop :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De cache is alleen te loggen door cachers die na 15 maart 2006 de geocoins hebben gelogd en daarbij het coordinaat hebben gekregen.

 

Twin Peaks heeft hier inderdaad een punt, wat over het hoofd gezien is. Inhoudelijk zal de cache hierop aangepast worden. Iedereen bedankt voor het attenderen hierop :thumbup:

 

Dank je wel Team Firefox :thumbup:

 

Weer een probleem (nou ja...probleem) de wereld uit. :thumbup:

 

Ik hoop jullie weer snel tegen te komen! :dribble: (GME?)

 

 

Joepie!!..... de kwoot is ook gelukt!!

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er rouleerden lijstjes met de nummers van de TB's zodat je niet alle nummertjes zelf hoefde op te schrijven.

 

Ik denk dat ik ter plaatse 50 coins had kunnen "grabben", maar ik vind dat niks. (mijn idee / principe)

Dat is ook mijn idee. ik zal geen enkel Coin of TB loggen die ik niet zelf in mijn handen heb gehad.

 

Ik kan me die lijst herinneren.

De betreffende coins waren mooi verpakt in een soort vitrine doos die stevig werd vastgehouden door de eigenaar in het echt te bewonderen maar zeker niet vast te houden.

Daarbij had hij voor het gemak van de bezichtigers een boekwerkje met per pagina een stuk of acht coins met de codes eronder klaar gemaakt.

 

Ik ben sowieso al verbaasd over het hele coin fenomeen dat nog maar weinig met geocachen te maken heeft. :thumbup:

Het leek zaterdagavond als de teams zich weer even kwamen opwarmen net een ruilbeurs.

 

Wat anders: Nu staat er zelfs al een ultra medium rare slcnce coin op ebay te koop compleet met leesbare tbcode. :thumbup:

bewerkt door hrng
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat anders: Nu staat er zelfs al een ultra medium rare slcnce coin op ebay te koop compleet met leesbare tbcode.  :thumbup:

 

Wat ik dan raar vind is dat een 'gewone' munt meer schuift op ebay dan een zilveren gouden of koperen... :thumbup:

 

Meestal als een topic uitgemolken, of eigenlijk afgerond is, dan wordt de topic voortgezet met offtopic :thumbup:

 

Deze beide opmerkingen zouden heel mooi passen in de topics die over geocoins gaan en niet in een topic over een vermeende "moving" cache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...