Spring naar bijdragen

Loggen


De Roode Loper

Aanbevolen berichten

Ik heb een bepaalde cache gevonden en gelogd. Later wordt die cache tijdelijk opgeheven i.v.m. een rip. De cache komt dan terug met een aangepaste naam en route en volgens mij een nieuw verstopplekje. Mag ik deze cache opnieuw loggen en zo ja, is dit dan ook weer een nieuwe found die meetelt in mijn stats?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb een bepaalde cache gevonden en gelogd. Later wordt die cache tijdelijk opgeheven i.v.m. een rip. De cache komt dan terug met een aangepaste naam en route en volgens mij een nieuw verstopplekje. Mag ik deze cache opnieuw loggen en zo ja, is dit dan ook weer een nieuwe found die meetelt in mijn stats?

Jij mag IJsselvliedt gewoon opnieuw loggen van mij. Als je wilt mag je 'm zelfs 5 keer loggen, of 500 keer. Het is jouw spelletje :down:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uiteraard moet je wel opnieuw lopen. De cachelegger heeft tenslotte dan ook een nieuwe route gemaakt en een nieuwe box verstopt. Een log is wat ons betreft alleen maar geldig als er ook een melding in het logboekje staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een bepaalde cache gevonden en gelogd. Later wordt die cache tijdelijk opgeheven i.v.m. een rip. De cache komt dan terug met een aangepaste naam en route en volgens mij een nieuw verstopplekje. Mag ik deze cache opnieuw loggen en zo ja, is dit dan ook weer een nieuwe found die meetelt in mijn stats?

 

Volgens mij hangt er er in dit geval van af of de cache bij herpublicatie opnieuw gepubliceerd is (published) of hersteld (enabled). In het laatste geval is het gewoon een bestaande cache in het eerste geval een hele nieuwe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt me moeilijk om zeker te zeggen wat De roode Loper moet doen.

Ze heeft al eens gelogd, de cache is geript en daarna herstelt op een andere plaats teruggelegd.

 

Voor de database blijft het dezelfde cache, dus zal er in de statistieken niets veranderen.

Ze zou de cache nogmaals kunnen doen, al is het alleen maar voor zichzelf om te kunnen zeggen dat ze die cache tot een goed einde heeft gebracht, maar volgens mij blijf je dan bezig.

 

Moeilijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een bepaalde cache gevonden en gelogd. Later wordt die cache tijdelijk opgeheven i.v.m. een rip. De cache komt dan terug met een aangepaste naam en route en volgens mij een nieuw verstopplekje. Mag ik deze cache opnieuw loggen en zo ja, is dit dan ook weer een nieuwe found die meetelt in mijn stats?

 

Het zou volgens mij handiger en overzichtelijker zijn om er gewoon een nieuwe cache van te maken. Als toch alles anders is... :down:

 

Voor het FTF-klassement is er ingeval een nieuwe cache ook weer wat 'eer' te behalen :cry:

 

Het eventueel dubbel loggen heeft dus geen effect op het FTF-klassement. :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een bepaalde cache gevonden en gelogd. Later wordt die cache tijdelijk opgeheven i.v.m. een rip. De cache komt dan terug met een aangepaste naam en route en volgens mij een nieuw verstopplekje. Mag ik deze cache opnieuw loggen en zo ja, is dit dan ook weer een nieuwe found die meetelt in mijn stats?

Het nummer van de cache is niet veranderd en zal dus niet als een nieuwe cache aangemerkt worden in de Nederlandse statistieken (FTF). Ook de logs van de vorige route staan er allemaal nog.

Het staat je natuurlijk altijd vrij om een route meerdere malen te lopen en te loggen. Hij wordt overigens wel bij geteld bij de .com statistieken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een bepaalde cache gevonden en gelogd. Later wordt die cache tijdelijk opgeheven i.v.m. een rip. De cache komt dan terug met een aangepaste naam en route en volgens mij een nieuw verstopplekje. Mag ik deze cache opnieuw loggen en zo ja, is dit dan ook weer een nieuwe found die meetelt in mijn stats?

Jij mag IJsselvliedt gewoon opnieuw loggen van mij. Als je wilt mag je 'm zelfs 5 keer loggen, of 500 keer. Het is jouw spelletje :down:

Omdat er nieuwe wp's in zitten is het voor mij (gedeeltelijk) een nieuwe cache. Ik wil'm eigenlijk nog een keer doen en of-ie nou meetelt in de statistieken of FTF maakt mij ook niet veel uit. Ik wil alleen weten hoe het "systeem" werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat ws. inderdaad om (zie postje Heirbaut Hunters) -voorheen- Buijs Ballot 4, IJsselvliedt, thans Buijs Ballot 4, IJsselvliedt en Oldhorst.

[Ter info: De cache was geript, de cachelegger heeft er een nieuwe route van gemaakt, wat neerkomt op 2 of 3 extra wp's en vragen, en een nieuwe cacheplek. ]

Je kunt beargumenteren dat het een nieuwe cache is door de nieuwe punten, maar ook dat het de oude cache is gebleven maar in een nieuw jasje. Kennelijk wil de cachelegger hier het laatste.

Het gebeurt toch vaker dat caches geript worden en ergens anders neergelegd met een nieuwe berekening voor de eindcache. Dan twijfelt geen mens eraan dat het dezelfde cache is!

Dus: Wil je een mooi stukje Nederland zien, lekker wandelen etc, doe dan die route -al dan niet gedeeltelijk- opnieuw; wil je scoren, doe de extra wp's en log opnieuw.

 

[Dit is niet bedoeld als aanval! Er is volgens mij inderdaad geen pasklare oplossing; je moet het m.i. gewoon zelf afwegen.]

bewerkt door zowaar!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat ws. inderdaad om (zie postje Heirbaut Hunters) -voorheen- Buijs Ballot 4, IJsselvliedt, thans Buijs Ballot 4, IJsselvliedt en Oldhorst.

[Ter info: De cache was geript, de cachelegger heeft er een nieuwe route van gemaakt, wat neerkomt op 2 of 3 extra wp's en vragen, en een nieuwe cacheplek. ]

Je kunt beargumenteren dat het een nieuwe cache is door de nieuwe punten, maar ook dat het de oude cache is gebleven maar in een nieuw jasje. Kennelijk wil de cachelegger hier het laatste.

Het gebeurt toch vaker dat caches geript worden en ergens anders neergelegd met een nieuwe berekening voor de eindcache. Dan twijfelt geen mens eraan dat het dezelfde cache is!

Dus: Wil je een mooi stukje Nederland zien, lekker wandelen etc,  doe dan die route -al dan niet gedeeltelijk- opnieuw; wil je scoren, doe de extra wp's en log opnieuw.

 

[Dit is niet bedoeld als aanval! Er is volgens mij inderdaad geen pasklare oplossing; je moet het m.i. gewoon zelf afwegen.]

Natuurlijk gaat het om BB4. Ik vond het een mooie cache. Nu gaat de cache ook naar een gebied wat ik alleen maar ken van er langs heen rijden. Ik mag gelukkig nog altijd beslissen hoe vaak ik een cache loop. Ik wil er alleen maar achter komen hoe het werkt bij .nl en .com. Log ik BB4 een 2e keer wordt-ie dan ook meegeteld in onderstaande stats en staat ie dan ook bij het aantal gevonden van de statistieken van .nl? Nogmaals het gaat mij niet om het scoren maar om het plezier wat wij als gezin hebben in geocachen :down: .

 

Leuk toch zo'n discussie in de koffie/lunchpauze :cry: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat ws. inderdaad om (zie postje Heirbaut Hunters) -voorheen- Buijs Ballot 4, IJsselvliedt, thans Buijs Ballot 4, IJsselvliedt en Oldhorst.

[Ter info: De cache was geript, de cachelegger heeft er een nieuwe route van gemaakt, wat neerkomt op 2 of 3 extra wp's en vragen, en een nieuwe cacheplek. ]

Je kunt beargumenteren dat het een nieuwe cache is door de nieuwe punten, maar ook dat het de oude cache is gebleven maar in een nieuw jasje. Kennelijk wil de cachelegger hier het laatste.

Het gebeurt toch vaker dat caches geript worden en ergens anders neergelegd met een nieuwe berekening voor de eindcache. Dan twijfelt geen mens eraan dat het dezelfde cache is!

Dus: Wil je een mooi stukje Nederland zien, lekker wandelen etc,  doe dan die route -al dan niet gedeeltelijk- opnieuw; wil je scoren, doe de extra wp's en log opnieuw.

 

[Dit is niet bedoeld als aanval! Er is volgens mij inderdaad geen pasklare oplossing; je moet het m.i. gewoon zelf afwegen.]

Natuurlijk gaat het om BB4. Ik vond het een mooie cache. Nu gaat de cache ook naar een gebied wat ik alleen maar ken van er langs heen rijden. Ik mag gelukkig nog altijd beslissen hoe vaak ik een cache loop. Ik wil er alleen maar achter komen hoe het werkt bij .nl en .com. Log ik BB4 een 2e keer wordt-ie dan ook meegeteld in onderstaande stats en staat ie dan ook bij het aantal gevonden van de statistieken van .nl? Nogmaals het gaat mij niet om het scoren maar om het plezier wat wij als gezin hebben in geocachen :down: .

 

Leuk toch zo'n discussie in de koffie/lunchpauze :yes: .

Lunchpauze??? Heb ik niet in mijn vakantie :cry:

 

Maar zoals ik al zei: hij telt in de .com statistieken gewoon als een found en in de .nl statistieken telt ie ook mee (behalve de FTF).

 

Voor de rest zou ik zeggen: wandel en cache ze zoveel je maar wilt. En vooral genieten van de omgeving en tocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...