Peiling&Co Geplaatst 26 februari 2006 Geplaatst 26 februari 2006 Hallo, Sommige cache bieden uiteindelijk 3 way-points met een gegeven afstand tot de cache. Ik vraag mij af wat de beste methode is om dit te bepalen. Ik heb de twee volgende methodes met succes toegepast, ik heb een 60cs: 1. intekenen op stafkaart en snijpunt bepalen van de cirkels 2. gewoon op gevoel lopen en terugpeilend de afstand bepalen tot de drie gegeven punten. Eerste mogelijkheid heeft als nadeel dat je altijd een kaart nodig hebt. Laptop is ook een optie maar dat gaat mij wat ver. Er zijn vast nog wel meer mogelijkheden, wie kan mij op weg helpen? groet, Peiling&Co
Team Pannelap Geplaatst 26 februari 2006 Geplaatst 26 februari 2006 Sommige GPS-en, in iender geval de Garmin GPSMAP60C, bieden de mogelijkheid om een gevarenzone (een cirkel met een zekere straal rondom een waypoint) in te tekenen. Als je dat drie keer doet, kan je op je GPS -mits die GPS dat natuurlijk ondersteunt- het betreffende punt bepalen.
Reintje de Vos † Geplaatst 26 februari 2006 Geplaatst 26 februari 2006 Ik gebruik bijna altijd optie2: Op gevoel naar ongeveer de juist plek en dan de afstanden controleren. Gaat heel goed.
roeliboeli Geplaatst 26 februari 2006 Geplaatst 26 februari 2006 Een andere optie is als de punten vantevoren thuis bekent zijn ze in ozi gooien. dan vervolgens dubbel klikken op het waypoint en bij nabijd afstand de afstand invoeren en hij tekent er een perfecte mooie circel omheen. heeft bij mij altijd perfect gewerkt.
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 26 februari 2006 Geplaatst 26 februari 2006 @Reintje de Vos Dit is een practische toepassing van de wiskunde. En wel de numerieke nulpuntsbepaling van een functie. Werking: doe een intelligente schatting van waar je ongeveer moet uitkomen. Kijk hoeveel je mis zit en in welke richting. Doe een nieuwe schatting die wat meer in de buurt komt Kijk opnieuw hoeveel en aan welke kant je verkeerd zit. Als je op de goede weg bent wordt je benadering steeds beter. Etc. etc. tot voldoening bereikt is.
Reintje de Vos † Geplaatst 26 februari 2006 Geplaatst 26 februari 2006 Een andere optie is als de punten vantevoren thuis bekent zijn ze in ozi gooien. dan vervolgens dubbel klikken op het waypoint en bij nabijd afstand de afstand invoeren en hij tekent er een perfecte mooie circel omheen. heeft bij mij altijd perfect gewerkt. Is ook een methode, maar dat heeft als nadeeltje dat je de punten en de afstand moet weten. Als je een cache hebt waarbij dat niet het geval is, moet je eerst terug naar huis of je laptop meenemen bij het cachen. Vorig jaar was er een cache van de Buys Ballot groep tijdens het Jota event, waarbij je de info in het bos kreeg. Even terug naar Amersfoort was dan wat om geweest. ** ** **** "*** **********" **** ** *** ******** *** **** *******
Peetee Geplaatst 26 februari 2006 Geplaatst 26 februari 2006 Sommige GPS-en, in iender geval de Garmin GPSMAP60C, bieden de mogelijkheid om een gevarenzone (een cirkel met een zekere straal rondom een waypoint) in te tekenen. Als je dat drie keer doet, kan je op je GPS -mits die GPS dat natuurlijk ondersteunt- het betreffende punt bepalen. Kijk, die toepassing had ik dus nog niet ontdekt!! Ik heb de gewone GPS60 en daar zit deze gevarenzone-optie ook op. Maar die heb ik nog nooit zo gebruikt. Team Pannelap, bedankt voor de tip!
Peiling&Co Geplaatst 26 februari 2006 Auteur Geplaatst 26 februari 2006 Sommige GPS-en, in iender geval de Garmin GPSMAP60C, bieden de mogelijkheid om een gevarenzone (een cirkel met een zekere straal rondom een waypoint) in te tekenen. Als je dat drie keer doet, kan je op je GPS -mits die GPS dat natuurlijk ondersteunt- het betreffende punt bepalen. <{POST_SNAPBACK}> Ik heb het even uitgeprobeerd op "de Haere" en het klopt als een bus. Zo zie je maar weer je bent nooit te oud om te leren. Bedankt voor de tip! Groet, Peiling&Co
pirates of love Geplaatst 14 september 2009 Geplaatst 14 september 2009 Bestaat de mogelijkheid van "GEVARENZONE" instellen ook op de Oregon 400T?
De Roode Loper Geplaatst 14 september 2009 Geplaatst 14 september 2009 Bestaat de mogelijkheid van "GEVARENZONE" instellen ook op de Oregon 400T? Volgens mij heeft de hele Oregon-serie dat niet .
Remunj Geplaatst 14 september 2009 Geplaatst 14 september 2009 Bestaat de mogelijkheid van "GEVARENZONE" instellen ook op de Oregon 400T? Volgens mij heeft de hele Oregon-serie dat niet . Inderdaad, de Oregon serie heeft die mogelijkheid nog niet. Maar dat kan misschien wel met een van de volgende updates anders zijn. Daarom gebruik ik daarvoor mijn oude Vista Cx nog.
Fantasties Geplaatst 15 september 2009 Geplaatst 15 september 2009 Ik cache met mijn telefoon (N97) en heb helemaal geen mooie functies tot mijn beschikking (misschien is de software er wel maar ik heb deze iig nog niet). Ik zou de coords omzetten naar RD coordinaten en dan wiskunde er op toepassen. Maar hoe snel er dan uit zou komen weet ik niet. Het kan best dat dat even zou duren.
Laurenzo Geplaatst 25 oktober 2009 Geplaatst 25 oktober 2009 Is er niet inmiddels een tootje die je op je pc of pda kunt gebruiken die dit kan? Groeten, Laurens
Aanbevolen berichten